• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Amanda87
    Lione skrev 2020-06-22 13:20:17 följande:

Har inte funderat i de banorna eftersom jag inte känner minsta tillstymmelse till något sådant i kroppen. Tänkte mest att det var min cykel som blivit knäpp alternativt att stickorna inte fungerade som de ska.

Men kanske får ta mig i kragen och gå och köpa ett test. Alltid lite motvillig till det (efter många negativa test de senaste åren). Är väl bättre att få det svart på vitt än att gå runt och undra i och för sig.

Tack för svar!

Men ohja du måste gå och köpa idag och testa dig! ! När har du bim?
  • Amanda87
    Wojsan skrev 2020-06-22 13:42:26 följande:

Då låter det ju som ni träffat rätt på dagarna i alla fall! Då får vi se vad som händer denna cykel, håll oss uppdaterade :)  Haha, kan förstå att ni pausar då med tanke på de övriga kidsen.

Här har det varit lite besvär med cellförändringar och stora blödningar i och med vävnadsprover... Blev därför osäker på om jag haft mens eller inte. Om inte är jag nu en vecka sen. Har känt mig illamående och lite "dragningar" i livmodern men vet inte om det kan bero på ingreppen. Har köpt mig ett test i vilket fall (vi hade sex vid ÄL) så det kanske jag gör idag... Om jag vågar. 

Åh okej...tufft. Har du fått svar på vävnadsproverna?

Men oj...du måste ju testa! Förstår att du är rädd för att bli besviken. Men ändå bättre veta så du kan få koll på cykeln igen. Uppdatera oss! :)
  • Wojsan
    Amanda87 skrev 2020-06-22 15:11:21 följande:
    Åh okej...tufft. Har du fått svar på vävnadsproverna?

Men oj...du måste ju testa! Förstår att du är rädd för att bli besviken. Men ändå bättre veta så du kan få koll på cykeln igen. Uppdatera oss! :)
    Nej, inte denna gång. Har haft förändringarna i 4 år så det brukar jag inte vara så nervös för (längre). Känns att sjukvården har bra koll på mig vilket är tacksamt. Hoppas få svar på proverna inom kort dock, så hoppas jag inte förändringarna har utvecklats mer denna gång.

Jag testade nu och det var tok-negativt, haha. Besviken såklart men inte allt för mycket. Inte räknat med att det skulle gå så lätt :) Dock passade jag på att ta ett ÄL-test samtidigt som visade starkt (men inte positivt) för att försöka få någon koll på cykeln igen. Verkar vara lite ur balans nu. Hmmm... Besvärligt att försöka hitta rätt i cykeln.
  • Lione
    Amanda87 skrev 2020-06-22 15:10:04 följande:

Men ohja du måste gå och köpa idag och testa dig! ! När har du bim?

Om det faktiskt var ägglossning när första testet blev positivt har jag bim i morgon eller på onsdag.

Hann aldrig köpa ett test i dag men hade kvar ägglossningstest och testar precis positivt på det igen. Så får kila till affären det första jag gör i morgon!

• Apoapo
    Lione skrev 2020-06-22 18:21:57 följande:

Om det faktiskt var ägglossning när första testet blev positivt har jag bim i morgon eller på onsdag.

Hann aldrig köpa ett test i dag men hade kvar ägglossningstest och testar precis positivt på det igen. Så får kila till affären det första jag gör i morgon!

Så spännande! Jag tror du är gravid!
  • Amanda87
    Wojsan skrev 2020-06-22 17:23:25 följande:

Nej, inte denna gång. Har haft förändringarna i 4 år så det brukar jag inte vara så nervös för (längre). Känns att sjukvården har bra koll på mig vilket är tacksamt. Hoppas få svar på proverna inom kort dock, så hoppas jag inte förändringarna har utvecklats mer denna gång.

Jag testade nu och det var tok-negativt, haha. Besviken såklart men inte allt för mycket. Inte räknat med att det skulle gå så lätt :) Dock passade jag på att ta ett ÄL-test samtidigt som visade starkt (men inte positivt) för att försöka få någon koll på cykeln igen. Verkar vara lite ur balans nu. Hmmm... Besvärligt att försöka hitta rätt i cykeln.

Så skönt de har koll <3 vi får hålla alla tummar och tår!

Jepp nu kom mensen med en hemsk värk så nu ligger jag nedbäddad. Då blir det paus i försökandet till ÄL i augusti.
  • Amanda87
    Lione skrev 2020-06-22 18:21:57 följande:

Tror verkligen också du är gravid! Hoppas hoppas! Så hur har det gått? :)
  • Lione
    Amanda87 skrev 2020-06-23 10:18:32 följande:

Tror verkligen också du är gravid! Hoppas hoppas! Så hur har det gått? :)

• Lione

Råkade trycka skicka innan jag skrivit

Tog ett negativt gravtest precis. Ska testa igen i morgon med morgonurin och fortsätter det vara negativt får jag ringa min IVF-klinik och fråga om jag får komma på undersökning. Testar nämligen fortfarande starkt positivt på ägglossningstest.. Så förvirrande! Min kropp måste ha gått bananas alternativt att Apotekets ägglossningstest inte fungerar på mig. Första gången jag kört på dessa!

• Wojsan
    Amanda87 skrev 2020-06-23 10:17:51 följande:
    Så skönt de har koll <3 vi får hålla alla tummar och tår!

Jepp nu kom mensen med en hemsk värk så nu ligger jag nedbäddad. Då blir det paus i försökandet till ÄL i augusti.
    Fy sjutton. Hoppas värken släpper, det är fasike inte skoj att vara kvinna ibland haha!
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!