• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • PiffaTjejen

Vi har börjat försöka! Blir så förrvirrad när någon mensliknande blödning kom idag när mensen borde komma 28:e denna månad. Verkar som att min lutefas ändrat sig. Jag som trodde den var individuell men konstant i antalet dagar...

Hoppas på att det är en nidblödning men känns som att det är för mycket blod för att det ska vara en sån blödning. Har förstått att nidblödning är mer flytning blandad med blod..?

• Lovii

Ska testa mig när jag vaknar imorgon. Hoppas jag är gravid! Har försökt sedan dec förra året. Håll tummarna??

• Eveelina89

Hej!

Jag hoppar in här hos er, har försökt aktivt i 4månader ungefär och är skengravid varje månad. Jag tar helt för många test alldeles för tidigt! Hur kan ni hålla er? Hehe.

Jag fick starkt positivt på ägglossningstestet 18/6 (dag 15) starkare än teststräcket det jag dock tycker är konstigt är att jag har 34 dagar i min cykel men ändå ägglossning dag 15?

Idag fick jag negativt gravtest, sticka. Är jag helt för tidigt ute? Bör jag vänta ett tag till? Jag börjar faktiskt känna stockningar i brösten, något hårdare, inte lika som vid mens och min mens ska inte komma förrän om drygt 2 veckor. Jag har världens kortaste stubin, blodådrorna på brösten syns tydligare och har även blött näsblod (?).

• Apoapo
    Lovii skrev 2020-06-27 03:50:23 följande:

Ska testa mig när jag vaknar imorgon. Hoppas jag är gravid! Har försökt sedan dec förra året. Håll tummarna??

Hur gick de?
  • Lovii

Har inte testat ännu, tänkte göra det imorgonbitti. Men så var det rosa på pappret efter toabesök????. Hoppas ännu in i det sista att det kanske är nidblödning..

• Lovii

Vet inte hur jag hänvisar dig Apoapa direkt haha ???????? Blev glad att du frågar????

• Msofie

Hej tjejer,

Vill gärna följa eran resa! Jag och min fästman bestämde oss i februari för att försöka få barn, inte haft p piller sedan oktober. Har försökt tre ägglossningar, inte lyckats än. Måste säga att jag tycker processen är mycket jobbigare än väntat... Har BIM om 10 dagar, hoppas.

• Msofie

Hej tjejer,

Vill gärna följa eran resa! Jag och min fästman bestämde oss i februari för att försöka få barn, inte haft p piller sedan oktober. Har försökt tre ägglossningar, inte lyckats än. Måste säga att jag tycker processen är mycket jobbigare än väntat... Har BIM om 10 dagar, hoppas.

• Asplövet18
    Msofie skrev 2020-07-01 09:58:13 följande:

Hej tjejer,

Välkommen :) 

Vi är på försök typ 33 och inte lyckats än, inte trodde man att det skulle vara så jävligt...

Håller tummarna!!
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!