• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Labella9
    e90 skrev 2020-04-22 17:18:54 följande:

Hoppar in här (igen)! Fick missfall i vecka 5 i december (första försöket), inte lyckats bli gravida sen dess. BIM imorgon. Ömma bröst och lite lätt mensvärk. Svårt att avgöra om det är menssymtpom eller gravid, men gissar på det förstnämnda.

Mensen har varit lite oregelbunden sedan missfallet, så kommer att testa på lördag istället för imorgon. Bättre att ge det några dagar...

Håller alla tummar och tår! <3
  • e90
    Labella9 skrev 2020-04-22 18:22:02 följande:

Håller alla tummar och tår! <3

Tack! Mensen dök dock upp ikväll :/
  • Kidrauhl

Fick precis positivt ÄL test! 15 dagar tog det innan kroppen vande sig bort med minipillrena ????????????

• AnonymÄngel

Hej tjejer. Vill uppdatera er lite. Jag plussade idag på äl+10-11. Jag hade tappat all hopp och accepterat mitt öde. Symptomen särskilde inte mycket från pms. Molvärken var ingen större skillnad. Värken var från och till. Bröstan brukar ömma från cykeldag 24 när jag ska få mens. Denna gången ömmade de på cykeldag 21 och hållit sig tills nu. De udda symptomeen att jag var extrem varm på kvällarna. Min partner noterade det. Jag var även lös i magen, har annars problem med att jag är hård. Flytningarna är till och med mindre jämfört med vad jag Brukar ha innan mens. Varit extrem ledsen.

Det är väldigt tidigt så hoppas på det bästa :D
  • vegaveravegavera
    AnonymÄngel skrev 2020-04-26 22:51:42 följande:

Hej tjejer. Vill uppdatera er lite. Jag plussade idag på äl+10-11. Jag hade tappat all hopp och accepterat mitt öde. Symptomen särskilde inte mycket från pms. Molvärken var ingen större skillnad. Värken var från och till. Bröstan brukar ömma från cykeldag 24 när jag ska få mens. Denna gången ömmade de på cykeldag 21 och hållit sig tills nu. De udda symptomeen att jag var extrem varm på kvällarna. Min partner noterade det. Jag var även lös i magen, har annars problem med att jag är hård. Flytningarna är till och med mindre jämfört med vad jag Brukar ha innan mens. Varit extrem ledsen.

Grattis!!!<333 hoppas allt går bra nu!
  • Kullan90
    AnonymÄngel skrev 2020-04-26 22:51:42 följande:

Stort grattis!
  • Jessyhs

Hej! Stort grattis till alla som plussat! Jag hoppas för fullt med lite olika symtom, men är rädd att mensen kommer snart ???? Hade förmodligen äl den 19/4 och oskyddat sex den 18/4.. Sen fick jag kvällen den 27/4 en pytteliten rosaliknande flytning, trodde de var mensen men icke.. Har sen fått ömma bröstvårtor, humörsvängningar (kort tålamod), känns som jag springer på toa mer men mest en otrolig trötthet!! Men mensen är beräknad om ca 2 dagar.. Vill hoppas men är rädd att bli ledsen.. Igen..

• Weloty
    Jessyhs skrev 2020-04-30 19:01:25 följande:

Hej! Stort grattis till alla som plussat! Jag hoppas för fullt med lite olika symtom, men är rädd att mensen kommer snart ???? Hade förmodligen äl den 19/4 och oskyddat sex den 18/4.. Sen fick jag kvällen den 27/4 en pytteliten rosaliknande flytning, trodde de var mensen men icke.. Har sen fått ömma bröstvårtor, humörsvängningar (kort tålamod), känns som jag springer på toa mer men mest en otrolig trötthet!! Men mensen är beräknad om ca 2 dagar.. Vill hoppas men är rädd att bli ledsen.. Igen..

Det låter ju verkligen som att du har en del symtom! Håller tummarna för dig! Jag går också och väntar på mens. Har verkligen noll symptom så jag har förlikat mig med att det inte gick denna månad. Glad
  • Jessyhs
    Weloty skrev 2020-04-30 19:37:28 följande:

Det låter ju verkligen som att du har en del symtom! Håller tummarna för dig! Jag går också och väntar på mens. Har verkligen noll symptom så jag har förlikat mig med att det inte gick denna månad. 

Ja, de känns som att de kan vara något. Men man vågar ju inte hoppas på för mycket, blir så ledsen varje månad mensen kommer ????
  • Amanda87

Hej!

Tänkte hoppa in här! Tänkte försöka med vårt tredje och sista barn :)

Mina två döttrar är 2 och 4 år.

Har troligtvis ÄL idag enligt min app. Spännande!

Försöker läsa ikapp lite här om vilka ni är här :)

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!