• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • SofiaSamuelson89

Hej alla! Jag undrar om ni har någon erfarenhet med clearblue med veckoindikatorer? Händer det ofta att dessa visar fel?

Tacksam för svar // Sofia

Hejhej
  • Kullan90
    Frisko skrev 2020-04-20 17:19:29 följande:

Har köpt RFSU gravtest. Hur tolkar jag detta test? Jag ska ha BIM mellan torsdag-lördag

Wow, grattis! :D
  • Kullan90
    Labella9 skrev 2020-04-20 20:58:25 följande:

Hej :) hoppar in i tråden då vi nu känner oss redo att skaffa ett syskon till vår 14-månaders dotter. Jag ammar fortfarande och har därför oregelbundens mens, så vet varken när äl eller bim är :D bara haft mens två gånger sen efter förlossningen. Men vi kör oskyddat när vi hinner så får vi hoppas på det bästa helt enkelt :))

Vad roligt! Vi känner oss också redo för syskon, min dotter är dock bara 6 månader gammal. Jag ammar också, med oregelbunden mens, men har redan hunnit ha mens 3 ggr, första kom när hon var 2 månader, blä. Beror väl säkert på amningen? Väldigt svårt att veta när ÄL är. Har ingen möjlighet att tempa heller då dottern ammar så mycket under natten. Nu känns kroppen som den ska igen och jag är inte rädd att det ska göra ont, så äntligen kör vi på lite mer mys när vi får tid :)
  • NiMi12
    SofiaSamuelson89 skrev 2020-04-21 07:04:54 följande:

Hej alla! Jag undrar om ni har någon erfarenhet med clearblue med veckoindikatorer? Händer det ofta att dessa visar fel?

Tacksam för svar // Sofia

Jag har använt testet några gånger och då har den aldrig haft fel. Om det händer ofta vet jag inte då jag inte har sett någon studie på det. Men kolla deras hemsida och se om de har lagt ut statistik där.
  • Labella9
    Kullan90 skrev 2020-04-21 08:09:45 följande:

Vad roligt! Vi känner oss också redo för syskon, min dotter är dock bara 6 månader gammal. Jag ammar också, med oregelbunden mens, men har redan hunnit ha mens 3 ggr, första kom när hon var 2 månader, blä. Beror väl säkert på amningen? Väldigt svårt att veta när ÄL är. Har ingen möjlighet att tempa heller då dottern ammar så mycket under natten. Nu känns kroppen som den ska igen och jag är inte rädd att det ska göra ont, så äntligen kör vi på lite mer mys när vi får tid :)

Kul :) då är vi lite i samma sits :) ja det är inte alltid man hinner och orkar mys, haha, men då och då får man till det ;)

Jag tycker att det drar och spänner lite i livmoderpariet och hoppas väl på det bästa, men känns rätt osannolikt att vi lyckats pricka in nåt
  • SofiaSamuelson89
    NiMi12 skrev 2020-04-21 08:45:07 följande:

Jag har använt testet några gånger och då har den aldrig haft fel. Om det händer ofta vet jag inte då jag inte har sett någon studie på det. Men kolla deras hemsida och se om de har lagt ut statistik där.

Okej men Jag får kolla igen efter bim och se om det fortfarande är positivt Ja jag har kollat där och de skriver att de kan bara bli positivt om du är gravid. Dock kan hcg ligga kvar i kroppen och då kan det visa positivt, fast att du haft/har missfall.
    Hejhej
  • NiMi12
    SofiaSamuelson89 skrev 2020-04-22 08:37:10 följande:

Okej men Jag får kolla igen efter bim och se om det fortfarande är positivt Ja jag har kollat där och de skriver att de kan bara bli positivt om du är gravid. Dock kan hcg ligga kvar i kroppen och då kan det visa positivt, fast att du haft/har missfall.

Ja har du haft missfall kan alla grav.test visa positivt ett tag efter. Men har du inte drabbats av det nyligen och har plussat så är du gravid. Varför kände du dig osäker på testet?
  • SofiaSamuelson89
    NiMi12 skrev 2020-04-22 11:02:58 följande:

Ja har du haft missfall kan alla grav.test visa positivt ett tag efter. Men har du inte drabbats av det nyligen och har plussat så är du gravid. Varför kände du dig osäker på testet?

Ne vad jag vet så har jag inte fått något missfall nyligen. Ne jag testade mig bim-3 och det tog mindre än en minut med morgon urinen. Sen så har jag ont precis som jag har innan min mens, därför tänkte jag att det kanske va något som spökade.
    Hejhej
  • melin90

Hej! Hoppar in i tråden. Vi blev oplanerat gravida början av året och i vecka 12 får vi veta att graviditeten avstannat i vecka 5-6. Vi är nu sugna på att försöka bli med barn igen och planerat denna gång. Har haft lite rester kvar och det bör komma ut med nästa mens enligt läkaren så tyvärr måste vi vänta tills dess. Skulle vilja försöka så fort blödningarna slutar för att hinna med ägglossningen som kommer nu. Men vi får vänta. Vill inget hellre än att försöka igen.

Hoppas att det går bra för er andra :)

• e90

Hoppar in här (igen)! Fick missfall i vecka 5 i december (första försöket), inte lyckats bli gravida sen dess. BIM imorgon. Ömma bröst och lite lätt mensvärk. Svårt att avgöra om det är menssymtpom eller gravid, men gissar på det förstnämnda.

Mensen har varit lite oregelbunden sedan missfallet, så kommer att testa på lördag istället för imorgon. Bättre att ge det några dagar...

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!