• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Frisko

Hej!:)

Jag har BIM 23/4 eller 24/4. Jag har lite svårt för att förstå när jag ÄL haha

• Nathiis
    Kidrauhl skrev 2020-04-15 10:50:03 följande:

När har ni alla bim?

Vet inte riktigt. Men det bör vara i slutet på April/ början på Maj någon gång. Är på cd15 men har inte fått något utslag på Lh-test hittills .. Haft svårt att hitta ägglossningen sen mensen kom igång så nu är det sex minst varannan dag som gäller xD
  • Kidrauhl

tog precis detta ÄL test (vet att det är negativt) men betyder de att min kropp ändå börjat sin ?process? eller kan de bli såhär ändå? Slutade med minipiller för 8 dagar sen
  • Önskarbebis2020
    Kidrauhl skrev 2020-04-17 19:12:09 följande:

tog precis detta ÄL test (vet att det är negativt) men betyder de att min kropp ändå börjat sin ?process? eller kan de bli såhär ändå? Slutade med minipiller för 8 dagar sen

För mig är det alltid 2 streck under cykeln. Så fortsätt testa så kommer strecket bli starkare och starkare innan ÄL
  • Wojsan
    Önskarbebis2020 skrev 2020-04-17 19:39:41 följande:
    För mig är det alltid 2 streck under cykeln. Så fortsätt testa så kommer strecket bli starkare och starkare innan ÄL
    Är det så ÄL-test funkar (nybörjare här, hehe): att strecket blir starkare och starkare ju närmare ÄL man kommer?
  • Önskarbebis2020
    Wojsan skrev 2020-04-17 22:29:49 följande:

Är det så ÄL-test funkar (nybörjare här, hehe): att strecket blir starkare och starkare ju närmare ÄL man kommer?

Ja precis! Syns tydligt på cykeldag 17 och 18 (som är positiva) för att sedan bli negativt dag 19. Bifogar bild från månadens cykel:

• Önskarbebis2020
    Wojsan skrev 2020-04-17 22:29:49 följande:

Obs bara för att vara tydlig, när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket så infaller ägglossning mellan 12-36 timmar. Positivt test betyder inte ägglossning NU. Sen har inte alla positivt ÄL test 2 dagar (jag har det) utan vissa har det under en dag ungefär. Gäller att lära sig sin kropp
  • Wojsan
    Önskarbebis2020 skrev 2020-04-17 22:45:32 följande:

Obs bara för att vara tydlig, när teststrecket är lika starkt eller starkare än kontrollstrecket så infaller ägglossning mellan 12-36 timmar. Positivt test betyder inte ägglossning NU. Sen har inte alla positivt ÄL test 2 dagar (jag har det) utan vissa har det under en dag ungefär. Gäller att lära sig sin kropp

Åh tack för utförligt svar! :) Då närmar nog sig min ÄL... jag avfärdade bara veckans test som negativa, trots att jag noterade att strecket blev starkare och starkare. Får se om det visar positivt kommande dagar. Tack igen :)
  • Wojsan
    Önskarbebis2020 skrev 2020-04-17 22:45:32 följande:

Åh tack för utförligt svar! :) Då närmar nog sig min ÄL... jag avfärdade bara veckans test som negativa, trots att jag noterade att strecket blev starkare och starkare. Får se om det visar positivt kommande dagar. Tack igen :)
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!