• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Labella9

Hade ju oskyddat för två veckor sedan och även för en vecka sedan. Kissar hela tiden nu och det gör lite ont i nedre delen av magen eller vad man ska säga. Känner mig dessutom lite nedstämd och känslosam. Men nu till min fråga, kan verkligen graviditetstecken (om det nu är det) komma så fort?!?!

• Jessyhs
    idorina skrev 2020-05-01 20:28:50 följande:

Ser ni nåt? Äl+11 idag

Jag ser två streck! ????
  • Jessyhs

Jag tog detta idag när jag kom hem från jobbet :) men ska ta ett till imorgon bitti ????

• Amanda87
    Jessyhs skrev 2020-05-01 21:26:21 följande:

Jag tog detta idag när jag kom hem från jobbet :) men ska ta ett till imorgon bitti ????

Men det är ju helt klart positivt! ???? Grattis!!
  • Amanda87
    idorina skrev 2020-05-01 20:28:50 följande:

Ser ni nåt? Äl+11 idag

Helt klart två sträck! Grattis!!
  • idorina
    Amanda87 skrev 2020-05-01 22:38:37 följande:

Helt klart två sträck! Grattis!!

Tack! Känns helt overkligt!
  • Nathaliekarlsson90

Stort grattis alla som plusat! Så kul! Själv har man gått och väntat på första försöket. Jag slutade med p-piller i mars och fick tillbaka riktiga mensen nu i april. Så detta är första ägglossningen efter mensen kom tillbaka. Så ikväll hoppas jag på mys. Är det bara jag som tycker det är jobbigt att gå och vänta på ÄL . Jag kan typ inte sluta tänka på det. För jag längtar så. Kan ni inte berätta ni som blivigt gravida nu senaste. Hur lång tid tog det och hade ni koll på ÄL eller körde ni bara på?

• Anga

Hej alla!

Nu hoppar jag in i tråden. Min dotter blev 1 år i onsdags och nu är vi sugna på att skaffa ett syskon. Tycker dock det är så snurrigt med ÄL. Har natural Cycles och den tror på ägglossning imorgon. Jag har tagit ÄL test igår och idag och dem visar streck men inte starkare än kontrollstrecket ännu. Har känt värk igår och inatt så antar att NC kanske har rätt med ägglossning imorgon. Känns spännande iallafall att börja den här resan igen. Ska bli kul att följas åt! Glad

Visst måste strecket bli starkare än så för ÄL? 

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!