• Anga

Vi som planerar graviditet 2020!

Hej alla!

Nu hoppar jag in i tråden. Min dotter blev 1 år i onsdags och nu är vi sugna på att skaffa ett syskon. Tycker dock det är så snurrigt med ÄL. Har natural Cycles och den tror på ägglossning imorgon. Jag har tagit ÄL test igår och idag och dem visar streck men inte starkare än kontrollstrecket ännu. Har känt värk igår och inatt så antar att NC kanske har rätt med ägglossning imorgon. Känns spännande iallafall att börja den här resan igen. Ska bli kul att följas åt! Glad

Visst måste strecket bli starkare än så för ÄL? 

• Anga

Jag är också rätt ny på ägglossningstest men vad jag förstår är du som mest fertil idag och imorgon. Har jag förstått rätt så lossnar ägget inom 24 timmar efter ett positivt ägglossningstest. Så förmodligen har din app rätt om att du är fertil imorgon eftersom det är då ägget kan ta emot spermierna. Men jag skulle köra både idag och imorgon för att vara på säkra sidan Glad

Nathaliekarlsson90 skrev 2020-05-05 09:47:05 följande:

Jag är helt ny på detta med ägglossningstest. Men kände i hela kroppen att nu har jag nog ägglossning och så tog jag ett test och fick upp denna. Enligt min mens kalender har jag ägglossning imorgon men betyder det att det är störst chans att bli gravid idag? :)

• Anga
    emmapa22 skrev 2020-05-25 18:47:42 följande:

Hej allihopa! Vi planerar att vi gravida och är inne på vårt 5e försök. Jag ska ha mens om några dagar och hade ett ägglossningstest hemma bara för skojs skull tog det och det är ganska hög stegring? hört att man kan få det om man är gravid. Den med ingen stegring alls är så det brukar se ut när jag inte har ägglossning

När jag blev gravid med dottern (hade noll koll på min ägglossning och började ta LH test 2 veckor efter mensens sista dag) så blev mina LH test starkare och starkare och jag trodde det var ägglossning men det visade sig att jag var gravid. Så det är inte helt omöjligt. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!