• Labella9

Vi som planerar graviditet 2020!

Hej :) hoppar in i tråden då vi nu känner oss redo att skaffa ett syskon till vår 14-månaders dotter. Jag ammar fortfarande och har därför oregelbundens mens, så vet varken när äl eller bim är :D bara haft mens två gånger sen efter förlossningen. Men vi kör oskyddat när vi hinner så får vi hoppas på det bästa helt enkelt :))

• Labella9
    Kullan90 skrev 2020-04-21 08:09:45 följande:

Vad roligt! Vi känner oss också redo för syskon, min dotter är dock bara 6 månader gammal. Jag ammar också, med oregelbunden mens, men har redan hunnit ha mens 3 ggr, första kom när hon var 2 månader, blä. Beror väl säkert på amningen? Väldigt svårt att veta när ÄL är. Har ingen möjlighet att tempa heller då dottern ammar så mycket under natten. Nu känns kroppen som den ska igen och jag är inte rädd att det ska göra ont, så äntligen kör vi på lite mer mys när vi får tid :)

Kul :) då är vi lite i samma sits :) ja det är inte alltid man hinner och orkar mys, haha, men då och då får man till det ;)

Jag tycker att det drar och spänner lite i livmoderpariet och hoppas väl på det bästa, men känns rätt osannolikt att vi lyckats pricka in nåt
  • Labella9
    e90 skrev 2020-04-22 17:18:54 följande:

Hoppar in här (igen)! Fick missfall i vecka 5 i december (första försöket), inte lyckats bli gravida sen dess. BIM imorgon. Ömma bröst och lite lätt mensvärk. Svårt att avgöra om det är menssymtpom eller gravid, men gissar på det förstnämnda.

Mensen har varit lite oregelbunden sedan missfallet, så kommer att testa på lördag istället för imorgon. Bättre att ge det några dagar...

Håller alla tummar och tår! <3
  • Labella9

Hade ju oskyddat för två veckor sedan och även för en vecka sedan. Kissar hela tiden nu och det gör lite ont i nedre delen av magen eller vad man ska säga. Känner mig dessutom lite nedstämd och känslosam. Men nu till min fråga, kan verkligen graviditetstecken (om det nu är det) komma så fort?!?!

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!