• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • EliinMariina

Igår kväll fick jag svagt rosa flytningar när jag torkade mig så stoppa i en tampong under natten och idag är mensen här :( Jag misstänker det varavfall då det var mer rött på tampongen idag, dock inte närheten av full så återstår att se under dagen. Men räknar med att den är här och får försöka igen efter :/

• AnonymÄngel

Fortfarande ingen mens eller tecken på att jag ska få mens. Aldrig varit med om liknade. BIM +3. Kan inte minnas någon gång min mens varit sen. Hoppas den kommer om jag nu ändå inte är gravid. Tänker ta test BIM +5 eller BIM +6. Börjar bli lite orolig.

• Nathiis

Blir inte klok :( Är på dag 38 i cykeln nu. Utan minsta tecken på mensen ska komma (har kännts som det i en veckas tid). Har mer flytningar än vanligt. Tog negativt test för en vecka sedan.

Ni som vet så mycket ! Om man tar äl-test och är gravid, är det alltid superstarkt då ?

Var så irriterad när jag återigen vaknade menslös utan förklaring och har inge hcg-test hemma så jag tog ett lh-test bara för att jag sett folk som skrivit om det men det var vara ett svagt streck.

• Nathaliekarlsson90

Ni som säger att ni försökt. Hur ofta har ni sex under ägglossnings perioden och har ni koll på när ni har och tar tester eller hur gör ni? Nyfiken :)

• Mortiscia80

Fram till cb börjar ge utslag varannan dag, därefter varje dag till fast gubbe (använder deras fyradagars) och iaf två dagar till efter det. Sedan kan man ha varannan dag tills det närmar sig bim. Bara för att man får utslag betyder inte att ägget kommer exakt när man tror.

• Önskarbebis2020
    Nathaliekarlsson90 skrev 2020-03-29 17:21:48 följande:

Ni som säger att ni försökt. Hur ofta har ni sex under ägglossnings perioden och har ni koll på när ni har och tar tester eller hur gör ni? Nyfiken :)

När jag blev gravid i december (fick MA) så hade vi sex 2 ggr. 1 gång 3 dagar innan ÄL och dagen innan ÄL. Använde ÄL test och tempars

Nu när vi ska försöka igen så kör vi på samma hehe, kanske sex någon mer gång. Jag kommer börja med ÄL tester cirka 6 dagar innan, dvs på dag 8 av menscykeln för att inte missa stegring. Tempar det gör jag redan.
  • Malinholmberg
    Nathaliekarlsson90 skrev 2020-03-29 17:21:48 följande:

Jag och min sambo förlorade ett foster i vecka 11 i sommar. Efter det tog vi en paus för att samla oss, och nu kör vi igen!

Men då jag blev gravida sist hade vi sex ca 1 gång var annan dag, från dagen min mens slutat fram till förväntad mens. Testade aldrig med ägglossningtest eller tog temp. Så vi kör på samma taktik nu och så får vi se om vi börjar använda sådana saker senare beroende på hur lång tid det tar denna gången :)

Kan tillägga att jag äter kosttillskott med folsyra och järn varje dag, samt promenerar och undviker transfetter. För att öka chansen att bli gravid
  • jossem

Hej!

Jag hoppar in i denna tråden ????

Jag och min sambo som är 21 år har försökt bli gravid i snart 6 månader. Hade aldrig räknat med att det skulle ta så lång tid. Men nu är jag van för jag tycker att jag får symptom som är lite ovanliga vid mens men ändå dyker den upp. Har sex nästan varannan dag och prickar alltid ägglossning med.

Har vanligtvis en 28 dagars cykel och är nu på dag 32 och känner att jag har ont i tjejmagen, halsbränna och för en vecka sedan kom det en ljusrosa blödning som bara höll i sig i 2 dagar. Och efter den lilla blödningen hade jag så ont i magen att jag grät.

Tog ett test i fredags men plusset lyste verkligen med sin frånvaro. Vad tror ni? Kan det va min mens som strular eller kan jag va gravid?? Tillägger också att min mens blev regelbunden så fort jag slutade med p-piller och har varit i över ett år

• Nathaliekarlsson90

Jag säger inte till min sambo när det är ÄL utan jag har lite koll typ när och tar bara tag i saken så vi har sex ^^ Sen har vi i vanliga fall sex 3-4 dagar i veckan. Är det fel av mig att inte säga till honom?

• Nathaliekarlsson90

Jag säger inte till min sambo när det är ÄL utan jag har lite koll typ när och tar bara tag i saken så vi har sex ^^ Sen har vi i vanliga fall sex 3-4 dagar i veckan. Är det fel av mig att inte säga till honom?

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!