• Kullan90

Vi som planerar graviditet 2020!

Vi planerar vårt andra barn och har en liten fråga. De där äggviteflytningarna, kommer de precis innan ägglossning? Hur långt innan? Vi hade sex på förmiddagen 16 april, flytningarna kom på eftermiddagen. ÄL var beräknat 15 april. :)

• Kullan90
    AnonymÄngel skrev 2020-04-19 23:00:43 följande:

Hoppar in här igen då mensen kom förra månaden. Äl testerna kom aldrig hem i tid, så vet inte riktigt när jag hade min äl. Är på dag 23 på min menscykel och mina bröst börjat ömma sedan dag 21. De brukar ömma dag 25. Men tror verkligen inte att jag är gravid. Alltid tänkt på att skulle jag vara kommer symptomerna skilja sig. 5 försöket, hoppas lite svagt ändå.

Vid graviditeten som resulterade i bebis som jag har nu så var jag helt säker på att få mens. Allt kändes PRECIS som innan mens haha. Så ge inte upp hoppet för tidigt ;)
  • Kullan90
    Frisko skrev 2020-04-20 12:49:26 följande:

Jag fick dessa flytningar måndagen den 6 april och då hade jag blinkande gubbe på clear blues test måndag, tisdag och onsdag och sen hade jag en fast smiley på torsdagen den 9 april.

Så för mig så är det ett tecken på att ägglossningen är påväg typ

Ah, okej! Då är det troligen rätt kört för mig denna månad alltså. Fick inte till nåt mer mys efter den 16e.

Tack!
  • Kullan90
    Frisko skrev 2020-04-20 17:19:29 följande:

Har köpt RFSU gravtest. Hur tolkar jag detta test? Jag ska ha BIM mellan torsdag-lördag

Wow, grattis! :D
  • Kullan90
    Labella9 skrev 2020-04-20 20:58:25 följande:

Hej :) hoppar in i tråden då vi nu känner oss redo att skaffa ett syskon till vår 14-månaders dotter. Jag ammar fortfarande och har därför oregelbundens mens, så vet varken när äl eller bim är :D bara haft mens två gånger sen efter förlossningen. Men vi kör oskyddat när vi hinner så får vi hoppas på det bästa helt enkelt :))

Vad roligt! Vi känner oss också redo för syskon, min dotter är dock bara 6 månader gammal. Jag ammar också, med oregelbunden mens, men har redan hunnit ha mens 3 ggr, första kom när hon var 2 månader, blä. Beror väl säkert på amningen? Väldigt svårt att veta när ÄL är. Har ingen möjlighet att tempa heller då dottern ammar så mycket under natten. Nu känns kroppen som den ska igen och jag är inte rädd att det ska göra ont, så äntligen kör vi på lite mer mys när vi får tid :)
  • Kullan90
    AnonymÄngel skrev 2020-04-26 22:51:42 följande:

Hej tjejer. Vill uppdatera er lite. Jag plussade idag på äl+10-11. Jag hade tappat all hopp och accepterat mitt öde. Symptomen särskilde inte mycket från pms. Molvärken var ingen större skillnad. Värken var från och till. Bröstan brukar ömma från cykeldag 24 när jag ska få mens. Denna gången ömmade de på cykeldag 21 och hållit sig tills nu. De udda symptomeen att jag var extrem varm på kvällarna. Min partner noterade det. Jag var även lös i magen, har annars problem med att jag är hård. Flytningarna är till och med mindre jämfört med vad jag Brukar ha innan mens. Varit extrem ledsen.

Det är väldigt tidigt så hoppas på det bästa :D

Stort grattis!
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!