• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Sanal1

Längesedan jag skrev något nu, har ju haft två cykler på 26 dagar sedan spiraluttag och en lutealfas på 11 dagar, är idag på CD15 utan positivt ÄL-test. Hoppas att vi träffat rätt och jag missat en snabb stegring bara. Mjölkvitt sekret idag, kan man kanske ha både innan och efter ägglossning, kanske inte går att tyda något av det?

• NiMi12
    emmapa22 skrev 2020-05-25 18:47:42 följande:

Hej allihopa! Vi planerar att vi gravida och är inne på vårt 5e försök. Jag ska ha mens om några dagar och hade ett ägglossningstest hemma bara för skojs skull tog det och det är ganska hög stegring? hört att man kan få det om man är gravid. Den med ingen stegring alls är så det brukar se ut när jag inte har ägglossning

Jag har hört att äl test kan visa positivt vid graviditet. Men jag hade inte vågat lita på det. Men hoppas du får positivt på gravtest:)
  • emmapa22

Fick detta imorse på grav testet vad tror ni måste vara spök streck? Eftersom det är så smalt

• Anga

Hej allihopa! Vi planerar att vi gravida och är inne på vårt 5e försök. Jag ska ha mens om några dagar och hade ett ägglossningstest hemma bara för skojs skull tog det och det är ganska hög stegring? hört att man kan få det om man är gravid. Den med ingen stegring alls är så det brukar se ut när jag inte har ägglossning

När jag blev gravid med dottern (hade noll koll på min ägglossning och började ta LH test 2 veckor efter mensens sista dag) så blev mina LH test starkare och starkare och jag trodde det var ägglossning men det visade sig att jag var gravid. Så det är inte helt omöjligt. Håller tummarna för dig!
  • editeds
    Strangeness skrev 2020-05-16 14:17:58 följande:

Tar ni vitaminer? Och vilka isf?

Jag är vegetarian så äter vego omega3 och 6 samt vitaminer från aco - kvinna. Men har nu bytt till mitt val kvinna då den iaf skriver att den är bra vid plan grav och under grav.

Äter ni annan kost nu som kan hjälpa grav?

Jag äter vitaminerna i Jenny Koos lila baspaket: https://www.gryningen.eu/kosttillskott/vulverine/b-a-s-vulverine. har även slutat helt med kaffe, och allt annat som innehåller koffein, och börjat äta glutenfri kost.
    Kan tipsa om Jennys instagram , @vulverinekoos, lärt mig så mycket om fertilitet och hormonhälsa. 
  • Steeph
    editeds skrev 2020-05-28 17:58:03 följande:

Jag äter vitaminerna i Jenny Koos lila baspaket: www.gryningen.eu/kosttillskott/vulverine/b-a-s-vulverine. har även slutat helt med kaffe, och allt annat som innehåller koffein, och börjat äta glutenfri kost.

Kan tipsa om Jennys instagram , @vulverinekoos, lärt mig så mycket om fertilitet och hormonhälsa. 

Vad kul, en till som älskar henne
  • Lovii

Har försökt sedan december 2019 utan resultat. Läste att någon testat rosenrot, varför är det bra? Tänker prova det också nu, tålamodet börjar tryta lite ??

Två månader sedangick jag över en vecka, men sen kom mensen. Hoppas på plus i början på juli????

• Majson

Tyvärr kan även att mensen är på gång ge utslag på äl-testerna, då de reagerar på fler hormon än LH och hcg
  • Mikkic87

Nån som vet någon eller hur vanligt det är att bli gravid vid låg chans att blir gravid. Alltså mellan ägglossning och mens eller mellan mensens sista dag och ägglossning, alltså när de inte är som störta chans att bli gravid?

• editeds
    Mikkic87 skrev 2020-06-20 21:07:38 följande:

Nån som vet någon eller hur vanligt det är att bli gravid vid låg chans att blir gravid. Alltså mellan ägglossning och mens eller mellan mensens sista dag och ägglossning, alltså när de inte är som störta chans att bli gravid?

Vad menar du? Du kan bara bli gravid under dina fertila dagar, alltså Ca 5 dagar innan ägglossning och ägglosningsdagen. Du kan inte bli gravid efter ägglossningsdag eller mer än 5 dagar innan. ???? Om man blir gravid en dag när t ex ens app säger låg fertilitet så är det för att den inte hittat din ägglossning.
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!