• NiMi12

Vi som planerar graviditet 2020!

Här är en till som precis har bestämt sig för att försöka igen, ja sambon med förstås.

Slutade med cerazette i söndags förr förra veckan. Inväntar mens, men det kommer ingen. Har googlat en massa och förstår tyvärr att det kan ta lång tid för kroppen att komma igång efter dessa piller. Hade jag vetat det hade jag aldrig börjat. Så ledsen och besviken på läkaren som skrev ut det. Då jag informerade henne om att jag kanske ville försöka med en tvåa.

Så jag går bara här och väntar...

• NiMi12

Slutade med p piller för tre veckor sedan. Ingen mens har kommit. Men idag tog jag ett äl test på skoj bara för att se. Fast glad gubbe kom upp, snacka om förvånad. Äl precis idag.

Så det är ju bara att köra igång och se.

Vet dock inte hur jag ska räkna ut BIM?

• NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-09 20:54:09 följande:

Vet du inte hur din cykel ser ut så tänk BIM ca 14 dagar efter ägglossning. Ägglossning brukar vara 24-48 h efter positivt ÄL-test har jag för mig. När jag testade med ÄL test brukar jag fortsätta att testa efter utslag, för att se att stegringen går ner igen.

Jag testar med CB och där går det inte att testa mer efter fast glad gubbe.

Jag räknar med BIM om 14 dagar. Även om jag tidigare hade en cykel på 28 dagar.
  • NiMi12
    Gnusmas skrev 2020-02-10 22:26:05 följande:

Gör så! Om cykeln rubbas är det oftast tiden mellan mens och ägglossning som rubbas och inte tiden mellan ägglossning och mens.

Intressant, det visste jag inte :)
  • NiMi12
    m1n4x skrev 2020-02-12 15:13:08 följande:

Fick missfall inatt i vecka 6 (5+2). Började med rosa flytning igår eftermiddag, lite molande värk följt av en färsk blödning på kvällen. Under natten fick jag världens kramper som inte var av denna värld och blödde fruktansvärda mängder färskt klarrött blod följt av en klump ca kl 12 idag. Blödningen har avtagit och tog nytt gravtest CB digitalt som visade "Inte gravid" nyss. Så ledsen!

Så ledsen för din skull. Var med om exakt samma sak innan jag blev gravid med vår lille kille. Men kommer så väl ihåg känslan av att förlora något och tomheten.

Men jag håller tummarna för att du snart blir gravid igen. Jag blev gravid igen två månader efter missfallet.
  • NiMi12
    Nathiis skrev 2020-03-01 20:59:31 följande:

Då kör vi försök med syskon nr två ! Förra månaden blev det inget och mensen var konstig. Så nu tar vi nya tag (: Är på cd 11 idag och ska börja leta ägglossning nu i dagarna ..

Då är vi på samma cd :)

Jag har haft blinkande gubbe lördag, söndag och idag.

Väntar på fast gubbe men kör på sex varannan dag fram tills dess.
  • NiMi12
    vegaveravegavera skrev 2020-03-02 12:33:00 följande:

är på dag 32 nu. har haft 29 dagars cykel på pricken sen i september, innan dess lite mer oregelbunden, mellan 26 och 31 dagar typ. undrar om jag kan ha hoppat över min äl helt denna månad? hade inte alls några symptom på äl utan gick bara efter kalendern. det är som att detta planerande och kartläggande av cykeln har stressat upp kroppen och satt den helt på strejk.. 

Hade jag gått efter kalendern hade jag haft äl i förrgår. Men äl test visar att jag inte har haft äl än. Jag kan ha äl känningar redan innan äl. Så jag litar inte på något annat än äl tester.
  • NiMi12
    Meri95 skrev 2020-03-02 13:48:58 följande:

Vilka ÄL tester ska man använda?

CB digitala använder jag. Vågar inte gissa på sträck, så tar det säkra före det osäkra :)
  • NiMi12
    Nathiis skrev 2020-03-02 20:52:11 följande:

Spännande ! Jag kör bara med stickor (: Enligt NC ska jag ha äl på söndag och bim den 19e Mars .. Dottern fyller 1 den 30e Mars så det vore kul om det blev ett plus nu :D

Jag har ingen aning om äl, fick blinkande gubbe idag också. Trodde jag skulle få fast gubbe idag. Men det är bara att fortsätta testa :)
  • NiMi12
    Nathiis skrev 2020-03-03 21:53:33 följande:

Inte jag heller :P Detta är min andra cykel sen mensen kom igång efter förlossning med dottern (:

Min första cykel sen jag slutade med p-piller :)

Blinkande gubbe idag också, cd 15. Tror inte den fasta gubben kommer den här månaden.
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!