• NiMi12

Vi som planerar graviditet 2020!

JARB skrev 2020-03-04 08:18:14 följande:

Jag hade 7 dagar med blinkande gubbe innan jag fick fast. Det är smått irriterad när det är så många dagar för man ger upp om att man kommer ha ÄL

Det är bara femte dagen för mig. Så jag fortsätter testa. Kan ju lika gärna vara äl imorgon :) Men visst är det lite frustrerande. Är dock glad att äl inte kommer för tidigt och vet ju att jag har blivit gravid utan fast gubbe (testade då i 11 dagar utan att hitta max).
  • NiMi12
    JARB skrev 2020-03-04 08:40:09 följande:

Det är det här som är jobbigt när man ska försöka lära känna sin kropp igen efter p-piller. Skönt att du vet att du kan bli gravid utan att få en fast gubbe. Jag och min man försöker med 1 barnet. Så har ingen aning om jag ens kan bli gravid ???????????

Precis så som du känner kände jag innan jag blev gravid med första. Oron över om det ens gick att bli gravid. Jag var dessutom 40 år så det stressade mig. Men det gick fin fint med hjälp av rosenrot och smep :) Fem försök behövdes då. Jag hoppas det funkar den här gången med. Men nu är jag inte stressad. Går det inte så är jag glad för barnet jag fick :)
  • NiMi12
    JARB skrev 2020-03-04 09:44:19 följande:

Skönt att det gick :) Håller tummarna för att det lyckas denna gången för dig. Helt rätt inställning har du :)

Jag håller tummarna för att du också lyckas :)
  • NiMi12
    JARB skrev 2020-03-04 12:20:10 följande:

Tack :)

Dag sju med blinkande gubbe och nu skrattar jag bara när den kommer. Känns som att äl testet har hakat upp sig :D

Cd16 idag så blir det inte fast gubbe imorgon får jag en väldigt kort lutealfas den här månaden.

Spänningen är olidlig...blinkar gubben imorgon med eller vad händer då ;)
  • NiMi12
    JARB skrev 2020-03-08 12:22:36 följande:

Hur har det gått? Fick du någon fast gubbe? :)

Fick fast gubbe igår :) Så nu är det bara att köra några dagar och sen vänta :)

Hur går det för dig?
  • NiMi12
    JARB skrev 2020-03-08 18:43:38 följande:

Vad härligt :) Lycka till nu :)

Fick mensen igår så får hoppas att det tar sig denna månad ist

Tack :) Gubben kom inte hem från jobbet idag, så tyvärr blir det inget idag. Men vi får hoppas att förrgår och igår räcker :)

Ja men då är det ju snart dags att köra för dig också. Bara vänta in äl :) Håller tummarna för dig :)
  • NiMi12
    Freya18 skrev 2020-03-08 21:12:59 följande:

Dagarna mellan ägglossning och mens är konstant. Så om ägglossningen är försenad så skjuts mensen fram med x antal dagar.

Så har det inte varit tidigare månader för mig. Jag har haft äl väldigt olika men mensen har jag alltid kunnat lita på att den kommer samma dag varje månad.

Jag har ätit p-piller i sjukt många år och min cykel följer fortfarande en piller karta. Däremot varierar äl allt från dag 8 till dag 17 i cykeln.
  • NiMi12
    SofiaSamuelson89 skrev 2020-04-21 07:04:54 följande:

Hej alla! Jag undrar om ni har någon erfarenhet med clearblue med veckoindikatorer? Händer det ofta att dessa visar fel?

Tacksam för svar // Sofia

Jag har använt testet några gånger och då har den aldrig haft fel. Om det händer ofta vet jag inte då jag inte har sett någon studie på det. Men kolla deras hemsida och se om de har lagt ut statistik där.
  • NiMi12
    SofiaSamuelson89 skrev 2020-04-22 08:37:10 följande:

Okej men Jag får kolla igen efter bim och se om det fortfarande är positivt Ja jag har kollat där och de skriver att de kan bara bli positivt om du är gravid. Dock kan hcg ligga kvar i kroppen och då kan det visa positivt, fast att du haft/har missfall.

Ja har du haft missfall kan alla grav.test visa positivt ett tag efter. Men har du inte drabbats av det nyligen och har plussat så är du gravid. Varför kände du dig osäker på testet?
  • NiMi12

Jag gick med i den här gruppen med hoppet om att jag skulle få bli gravid under 2020. Vi tog det lite lugnt i början då vi funderade på bf datumet. Den här månaden började vi äl testa och jag åt rosenrot. Idag plussade jag :) Så glad och tacksam. Nu hoppas vi att den lill* knodden stannar och mår bra. Förhoppningsvis kommer vi träffas i slutet av januari 2021 :)

• NiMi12
    vegaveravegavera skrev 2020-05-17 13:44:13 följande:

Ååh grattis!!! Vad roligt! Jag hoppas också på att få bli gravid 2020, äter rosenrot denna månad och äl-testar för första gången. Hoppas det funkar för mig med <3 lycka till nu!!

Tack! Hoppas det funkar lika bra för dig :)
  • NiMi12
    emmapa22 skrev 2020-05-25 18:47:42 följande:

Hej allihopa! Vi planerar att vi gravida och är inne på vårt 5e försök. Jag ska ha mens om några dagar och hade ett ägglossningstest hemma bara för skojs skull tog det och det är ganska hög stegring? hört att man kan få det om man är gravid. Den med ingen stegring alls är så det brukar se ut när jag inte har ägglossning

Jag har hört att äl test kan visa positivt vid graviditet. Men jag hade inte vågat lita på det. Men hoppas du får positivt på gravtest:)
  • NiMi12
    Wojsan skrev 2020-07-11 09:10:45 följande:

Fått svar ang mina fortsatta cellförändringar nu. De är fortfarande där men inga ingrepp behövs i dagsläget. I morse fick jag ett annat svar, ett plus på graviditetstestet! Läskigt, haha.

Grattis!! :)
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!