• Amanda87

Vi som planerar graviditet 2020!

Hej!

Tänkte hoppa in här! Tänkte försöka med vårt tredje och sista barn :)

Mina två döttrar är 2 och 4 år.

Har troligtvis ÄL idag enligt min app. Spännande!

Försöker läsa ikapp lite här om vilka ni är här :)

• Amanda87
    Jessyhs skrev 2020-05-01 21:26:21 följande:

Jag tog detta idag när jag kom hem från jobbet :) men ska ta ett till imorgon bitti ????

Men det är ju helt klart positivt! ???? Grattis!!
  • Amanda87
    idorina skrev 2020-05-01 20:28:50 följande:

Ser ni nåt? Äl+11 idag

Helt klart två sträck! Grattis!!
  • Amanda87
    vadelma skrev 2020-05-08 16:24:47 följande:

Hoppar in i tråden. Vi har en son som precis fyllt 3. Vi vill gärna ha syskon 2021, men känner viss oro pga viruset. Tog iaf ut kopparspiral i början av april och nu hade vi lite mys 6 maj och jag är rätt säker på att ÄL var 7 maj (inget test dock). Förra gången gick det på första riktiga försöket men försöker ställa in mig på att det inte blir samma. Väntar med spänd förväntan på BIM den 21 maj. Någon som också planerar för syskon med blandade känslor pga pandemin och vill följas åt?

Hej!

Vi planerar syskon och började med försök denna månad. Körde bara via appen som ju bara visar generellt. Tror inte det tagit sig då jag tog ett test idag, 4 dagar innan bim som var negativt. Har med båda barnen innan testat väldigt starkt redan innan bim, så nu är nog detta försöket förbi. Så beställde äl stickor idag. Första barnet gick på första försöket och andra barnet på andra försöket. Så jag hade nog för höga tankar. ???? kanske tredje barnet på tredje försöket? Mina två andra är dock födda i mars & april så tar det sig inte nästa äl tar jag ett uppehåll så vi får lite olika födelsedagsmånader i alla fall. Tror jag. ????

Jag är nog egentligen inte så orolig för pandemin. Jag har sett en artikel om en barnmorska som avrådde från graviditet. Det har ju inte sagts så mycket om det ändå. Men jag vet att jag kommer få ks så det skulle ev betyda två nätter själv på bb..
  • Amanda87
    vadelma skrev 2020-05-12 19:00:56 följande:

Jag väntar närmare BIM innan jag testar. Känner efter mycket och tror därför jag har symptom, typ bubblig mage och lite stick i brösten. Men det är tid kvar till BIM så det är nog önsketänkande.

Jag är mer rädd för att bli riktigt sjuk under en eventuell graviditet, hade under min första graviditet ordentligt sämre immunförsvar. Jag är ingen orolig person annars men tänker jag för mycket på det här får jag dödsångest, som jag kan hantera tack och lov.

Jag är ju helt säker på att jag inte är gravid nu. Så bara att vänta in mensen...

Jag har också haft många symtom. Men allt är önskesymtom...

men håller tummarna för dig denna månad! När har du bim?

Oj ja, tror du att du fixar att hantera det?

Jag blir alltid extra orolig och får mycket ångest under mina graviditeter. Misstro på mig själv osv..har du några andra underliggande sjukdomar eller liknande?

Är du ung och frisk, även om sämre immunförsvar under graviditet tror jag inte du behöver oroa dig. Men det är ju bara vad jag tror...
  • Amanda87
    vadelma skrev 2020-05-12 21:26:49 följande:

Är det verkligen så att du borde kunna få positivt redan nu bara för att du fått det tidigare? Tänker om det verkligen är kört denna gång.

Jag har bim 21 maj.

Jo jag fixar nog att hantera det. Är inte i någon riskgrupp men lite extra kilon. Är nästan aldrig sjuk dock. Också orolig för hur andra ska reagera om man blir gravid. Om ens föräldrar och svärföräldrar till exempel tycker att det är oansvarigt, vet inte ens att de skulle tycka så. Bara saker jag tänker på.

Behöver inte vara så, men har en besviken känsla att det är så.. har bim den 15e så vi får se..har så långa menscyklar också..

Väntans tider!

Ja, hur andra ska reagera är jag faktiskt också orolig över. Som du säger, att andra ska uppleva det oansvarigt. Skrev om det i en mamma-grupp på fb och där var en mamma som nog allt tyckte vi kunde vänta och hänvisade till en barnmorska som uttalat sig om att vänta med graviditeter på Nyhetsmorgon...

Samtidigt tror jag att det är nu alla barn blir till. Ur kriser föda barn och hopp...

Min svåger och hans fru är överläkare och de har precis genomgått iVF och väntar barn i december. Så även de som jobbar inom vården och i allt skaffar barn.

Hoppas det går bra för oss och att vi inte blir utdömda av andra i familjen..
  • Amanda87

Så kul att vi är så många som är jämngamla! Jag blir 33 år i år och vill försöka med tredje och sista barnet. De två tidigare har kommit till på första resp andra försöker. Sätter en press på mig själv bara för det. Chanserna minskar för varje år ja, men långt ifrån omöjligt ju :)

Ska bli kul att följas åt.

När har ni bim?

• Amanda87
    Wojsan skrev 2020-05-14 15:08:01 följande:

Ja men absolut :) BIM runt 20 maj. Har dock lite PMS-symptom redan nu med ömma bröst och svullen... Och förbannat jäkla ont i höger äggstock. Började vid (misstänkt) ägglossning och sitter i från och till nu. Har problem med cellförändringar som inte försvinner så dessa ska kollas i juni, bad då om en längre undersökning för att kolla om jag har en cysta på äggstocken. Kan inte tro det är något annat som gör så ont. Misstänker att det också kan påverka möjligheten att bli gravid...

Du då förresten, när har du bim? :)

Spännande! Håller tummarna!

Så bra att du ska få kolla upp cellförändringarna och bra om ni kan kolla äggstocken!

Ja..tänker också att det kan påverka. Så stå på dig att de ska kolla upp!

Bim i morgon. Men visade negativt på ett testa tidigt test för 3 dagar sen. Så tror inte alls jag är gravid. Sen kommer min mens inte alltid regelbundet på dagen liksom så får vänta några dagar till...

har köpt äl-stickor nu i alla fall! :)
  • Amanda87
    Strangeness skrev 2020-05-14 13:40:18 följande:

Nej det är inte omöjligt,det har du rätt i :)

Jag har BIM runt 25e maj :) Hur går det för dig då? :)

Vi får tänka positivt!

Hoppas det går vägen för oss!

Jag har bim i morgon men är helt säker på att jag inte är gravid. Visade negativt på ett testa tidigt test för 3dagar sen. Vill nog lite för mycket just nu..
  • Amanda87
    Nathaliekarlsson90 skrev 2020-05-14 20:22:23 följande:

Jag har BIM 20 maj :)

Spännande! Har du några symtom? :)
  • Amanda87
    Strangeness skrev 2020-05-14 20:48:45 följande:

Om det inte tar sig nu så finns ju fortf chans nästa gång. Det är segt att vänta absolut men som tur är så får man ju fler chanser :)

Förstår dig, man vill ju inget annat än se plus.. Håll ut! Jag hade testat imorgon för att se vad stickan säger.. jag skullr inte orka vänta till ev mens.

Ja men precis! Jag är kanske lite fjantig men mina två andra barn fyller år i mars och april och tanken är inte att ett tredje barn ska fylla år då med, haha. Så får samtala med min man om att ev göra ett litet uppehåll i så fall, haha.

Ah nej jag tänker bara att det är bortkastade pengar att prova i morgon haha. Är smålänning och hatar besvikelser haha.
  • Amanda87
    Strangeness skrev 2020-05-15 07:17:27 följande:

Tänker samma här, mars är ingen 'bra' månad för oss då nästan alla fyller då. Bara för det blir vi väl gravida i juni xD

Haha! Smålänning här med!! Bor dock i annat landskap men född uppvuxen i småland :)

Haha ja. Min stora fyller år 24 mars och lillasyster exakt två veckor efter den 7 april.

Haha men så kul, jag med! Bor i Skåne nu! Var bor du? (Tänk så kul om vi känner varandra haha)
  • Amanda87
    Strangeness skrev 2020-05-15 15:23:18 följande:

Testade du dig idag? Nyfiken på hur det går för dig <3

Nej...inte testat mig. Hahah. Vet att det är negativt så jag väntar. Faktiskt...dyker inte mensen upp på måndag tar jag ett test.
  • Amanda87

Tänkte också fråga, du är möjligtvis inte gravid? :) :)

Lione skrev 2020-06-22 10:13:55 följande:

Någon som fått positivt ägglossningstest fler än en gång i cykeln?

Har lyckats få positivt ägglossningstest vid 3 olika tillfällen den här cykeln och är minst sagt förvirrad.. Först positivt på dag 19 i cykeln. Testade även dagen efter och då blev teststrecket svagare igen. Sedan fick jag tydliga ägglossningssymptom på dag 28 och var då tvungen att testa igen. Fick då positivt test igen! Testade inget mer efter det då jag åkte på semester över helgen. Testade dock i dag igen, på dag 32 i cykeln, mest för att jag ville se ett negativt test och vara säker på att ägglossningen var över för den här månaden. Men nu visar testet positivt även i dag.. Fattar nada! Är det fel på testen? Har aldrig upplevt detta tidigare!

Att tillägga är att jag gjorde en IVF-behandling förra cykeln. Men jag har gjort en behandling tidigare och då var cykeln efter normal.

Lägger till bilder som visar testerna cykeldag 19, 28 och 32.

• Amanda87
    Wojsan skrev 2020-06-22 10:42:50 följande:

Hur går det för er Strangeness och Amanda87? :) 

Åh tack för frågan. Det går nog inte alls. Jag testade ÄL och fick positivt där. Vi hade haft sex två dagar innan, samma dag och dagen efter. Har väldigt lång cykel. Förra månaden var den 35 dagar, dessförinnan 32 och innan dess 34.

Har tagit grav test som varit negativt, nu var det nog två dagar sen. Idag är jag i dag 34 i cykel: ingen mens men så irriterad och lite molande. Så tror väl mensen kommer närsomhelst. Blir det inget denna gång tar vi paus en månad för att inte riskera få tre barn födda inom två veckors spann :p

Hur går det för dig?
  • Amanda87
    Lione skrev 2020-06-22 13:20:17 följande:

Har inte funderat i de banorna eftersom jag inte känner minsta tillstymmelse till något sådant i kroppen. Tänkte mest att det var min cykel som blivit knäpp alternativt att stickorna inte fungerade som de ska.

Men kanske får ta mig i kragen och gå och köpa ett test. Alltid lite motvillig till det (efter många negativa test de senaste åren). Är väl bättre att få det svart på vitt än att gå runt och undra i och för sig.

Tack för svar!

Men ohja du måste gå och köpa idag och testa dig! ! När har du bim?
  • Amanda87
    Wojsan skrev 2020-06-22 13:42:26 följande:

Då låter det ju som ni träffat rätt på dagarna i alla fall! Då får vi se vad som händer denna cykel, håll oss uppdaterade :)  Haha, kan förstå att ni pausar då med tanke på de övriga kidsen.

Här har det varit lite besvär med cellförändringar och stora blödningar i och med vävnadsprover... Blev därför osäker på om jag haft mens eller inte. Om inte är jag nu en vecka sen. Har känt mig illamående och lite "dragningar" i livmodern men vet inte om det kan bero på ingreppen. Har köpt mig ett test i vilket fall (vi hade sex vid ÄL) så det kanske jag gör idag... Om jag vågar. 

Åh okej...tufft. Har du fått svar på vävnadsproverna?

Men oj...du måste ju testa! Förstår att du är rädd för att bli besviken. Men ändå bättre veta så du kan få koll på cykeln igen. Uppdatera oss! :)
  • Amanda87
    Wojsan skrev 2020-06-22 17:23:25 följande:

Nej, inte denna gång. Har haft förändringarna i 4 år så det brukar jag inte vara så nervös för (längre). Känns att sjukvården har bra koll på mig vilket är tacksamt. Hoppas få svar på proverna inom kort dock, så hoppas jag inte förändringarna har utvecklats mer denna gång.

Jag testade nu och det var tok-negativt, haha. Besviken såklart men inte allt för mycket. Inte räknat med att det skulle gå så lätt :) Dock passade jag på att ta ett ÄL-test samtidigt som visade starkt (men inte positivt) för att försöka få någon koll på cykeln igen. Verkar vara lite ur balans nu. Hmmm... Besvärligt att försöka hitta rätt i cykeln.

Så skönt de har koll <3 vi får hålla alla tummar och tår!

Jepp nu kom mensen med en hemsk värk så nu ligger jag nedbäddad. Då blir det paus i försökandet till ÄL i augusti.
  • Amanda87
    Lione skrev 2020-06-22 18:21:57 följande:

Om det faktiskt var ägglossning när första testet blev positivt har jag bim i morgon eller på onsdag.

Hann aldrig köpa ett test i dag men hade kvar ägglossningstest och testar precis positivt på det igen. Så får kila till affären det första jag gör i morgon!

Tror verkligen också du är gravid! Hoppas hoppas! Så hur har det gått? :)
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!