vadelma skrev 2020-05-12 21:26:49 följande:
Är det verkligen så att du borde kunna få positivt redan nu bara för att du fått det tidigare? Tänker om det verkligen är kört denna gång.
Jag har bim 21 maj.
Jo jag fixar nog att hantera det. Är inte i någon riskgrupp men lite extra kilon. Är nästan aldrig sjuk dock. Också orolig för hur andra ska reagera om man blir gravid. Om ens föräldrar och svärföräldrar till exempel tycker att det är oansvarigt, vet inte ens att de skulle tycka så. Bara saker jag tänker på.
Behöver inte vara så, men har en besviken känsla att det är så.. har bim den 15e så vi får se..har så långa menscyklar också..
Väntans tider!
Ja, hur andra ska reagera är jag faktiskt också orolig över. Som du säger, att andra ska uppleva det oansvarigt. Skrev om det i en mamma-grupp på fb och där var en mamma som nog allt tyckte vi kunde vänta och hänvisade till en barnmorska som uttalat sig om att vänta med graviditeter på Nyhetsmorgon...
Samtidigt tror jag att det är nu alla barn blir till. Ur kriser föda barn och hopp...
Min svåger och hans fru är överläkare och de har precis genomgått iVF och väntar barn i december. Så även de som jobbar inom vården och i allt skaffar barn.
Hoppas det går bra för oss och att vi inte blir utdömda av andra i familjen..