• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-03-12 20:44:55 följande:
    Jo för du kom på honom
    Han avslutade deras förhållande innan jag kom på honom. 
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-03-12 19:57:50 följande:
    Då hade det ju likaväl kunnat vara någon annan.
    Han visade ju att han inte klarar av att stå emot frestelsen när en kvinna erbjuder honom sex som du inte ville ge honom.
    Nej, jag är helt säker på att det var hon. Hon rubbade honom på ett sätt som ingen tidigare gjort, hon var något speciellt. Han kunde inte stå emot henne
  • Anonym (Man35)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:48:57 följande:

Nej, jag är helt säker på att det var hon. Hon rubbade honom på ett sätt som ingen tidigare gjort, hon var något speciellt. Han kunde inte stå emot henne. 

Oj vad naivt. Det var inget magiskt med just henne. Då hade han ju lämnat dig för henne om det var himlastormande kärlek. Alltså, det här var ingen love story, det var rejäl kåthet. Spänningen att vara med någon annan som INTE var du. Det är just det som var grejjen, att hon var inte du. Det hade alltså kunnat vara vilken attraktiv kvinna som helst. Nu blev det hon.

Du måste gå vidare. Det här är så osunt att du sitter och försvarar hans beteende. Han var en gris, det är en del av hans personlighet. Sörj och gå vidare med livet!
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 19:51:01 följande:

Ja men hade inte kommit in i hans liv hade han inte varit otrogen. (Ja jag vet att jag resonerar fel här, att det så klart är hans och inte hennes fel men just nu mår jag bättre av att hata henne och skuldbelägga henne).

Hade inte hon kommit hade det varit någon annan. Otrohet handlar om rätt person på rätt plats vid rätt tidpunkt...

Dvs han själv skapade möjlighet från början genom att vara mottaglig och öppen. Han sökte uppmärksamheten från början. Han gjorde sig tillgänglig.

Att det blev just hon var slumpen när tillfället kom. Det hade lika gärna kunnat vara vilken som helst av de andra gymtjejerna. Och kanske hade han ögonen öppna för flera där också? Det får du aldrig veta. Men du kan ju tänka lite där själv på just tiden och tillfälle..
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:01:03 följande:

Hade han njutit så som du beskriver hade han väl inte avslutat sitt med henne?

Han hade ju ett datum bestämt med henne nr du kom på honom. Om hon var så magiskt fantastisk att han plötsligt inte visste att han var gift eller att han skadade dig så hade han inte stått emot henne den planerade kvällen heller... Han gick inte från att aktivt välja att skada dig för hennes skull till att bli helt kall inför henne så snabbt..

Hans otrohet varade inte 2 veckor. Han var förälskad länge innan han kom till skott med henne. Han har kanske fantiserat om henne ( medans han älskade med dig) eller fantiserat om ett liv med henne i ett år innan han tog steget. Då är ju otroheten och sveket en väldigt stor del av ert förhållande? Kanske har så mycket som 10-20% av er relation varit full av lögner, olycka och kärlek till en annan kvinna?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:40:53 följande:

Jag håller väl fast vid hoppet antar jag, att finns det en promilles chans att ett barn skulle rädda oss så tänker jag på det. Men tanken på att ha sex med honom nu känns fel. När jag fick reda på hans otrohet hade vi massor sex, nästan bättre än någonsin, men nu känns det otänkbart. Nej jag kan inte acceptera att han inte är den jag trodde han vad, jag får inte ihop det. Klart jag visste att han inte var perfekt?? samtidigt så är han ju den jag trodde han var, han är ju ingen annan person. 

Ett barn får honom inte att stanna, ett barn får möjligen mig att stanna. 

Ett barn till är just det som skulle driva honom in i otrohet igen. Det barnen ni redan hade fick inte honom att bli mer kär i dig, inte ens er bröllopsdag fick honom att tänka på att vara trogen.

Vad är det för fel på er dotter om ett annat barn kan hindra otrohet? Varför var er dotter inte värd en trygg pappa men det nya barnet skulle vara det?

Ett barn till med graviditet, hängbuk, läckande bröst, sömnbrist, spyor och bajsblöjor är just en sådan sak som kan få honom att längta efter en lättsam, kravlös och fräsch älskarinna.
  • Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Nej) skrev 2020-03-13 08:23:39 följande:

Ett barn till är just det som skulle driva honom in i otrohet igen. Det barnen ni redan hade fick inte honom att bli mer kär i dig, inte ens er bröllopsdag fick honom att tänka på att vara trogen.

Vad är det för fel på er dotter om ett annat barn kan hindra otrohet? Varför var er dotter inte värd en trygg pappa men det nya barnet skulle vara det?

Ett barn till med graviditet, hängbuk, läckande bröst, sömnbrist, spyor och bajsblöjor är just en sådan sak som kan få honom att längta efter en lättsam, kravlös och fräsch älskarinna.

• molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:00:17 följande:
    Ja han borde hållt kuken i styr, det logiska i mig vet det och undrar hur jäkl svårt det ska vara att hålla sig trogen? Spec som nygift? Men det känslomässiga i mig klandrar henne fullt ut.

Ja och han förstår så klart att deras kontakt sårat mig men att det är sexet dom för honom är det han skäms mest över. Om dom träffats nu är jag en miljon procent säker på att han aldrig skulle röra henne.
    Jag förstår dig. Jag har varit i din situation och reagerat på samma sätt.
    Man agerar på sina känslor och vill inte se att den man älskar kunnat göra en så illa.
    Men så här i eterhand så inser jag ju att det var han som bar det största ansvaret för vad han gjorde mot mig.
    Det var ju han som var ihop med mig.
    Att det sen var en av mina bästa vänner han var med gjorde ju inte saken lättare.
    Och visst hade även hon ett ansvar.
    Men han var,trots allt,ändå den som var ihop med mig och hade det största ansvaret.

Men han måste ju inse att hans känslor för henne också har sårat dig. Inte bara det faktum att de hade sex.
    Att han blev förälskad i henne,och agerade på det,är ju nästan ännu värre än att de hade sex.
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:48:57 följande:
    Nej, jag är helt säker på att det var hon. Hon rubbade honom på ett sätt som ingen tidigare gjort, hon var något speciellt. Han kunde inte stå emot henne. 
    Och där sätter du ju fingret på problemet. Han kunde inte stå emot.
    Det är något han måste jobba på om ni någon gång ska kunna göra ett nytt försök.
    Vad händer nästa gång han stöter på en fresterska?
    Ska han låta sin dåliga karaktär få styra igen?
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Stinsson) skrev 2020-03-09 14:55:10 följande:
     Min make var otrogen när vi precis gift oss men det var inget avgörande (kanske mer än att jag ännu mer ville kämpa). Maken ska väl ändå vara lika förälskad i sin fru alla dagar inte bara kopplat till ett bröllop? Nu blev inte min mans älskarinna gravid men jag förstår inte storheten i det heller. Det var ju sexet som var det dåliga, han fick utlösning i henne oavsett om hon blivit gravid eller inte. Alltså är själva sexet sveket inte graviditeten.. hade älskarinnan fått barnet hade ju familjesituationen ändrats och då hade den frågan varit viktig. 
    Tycker du har helt rätt här. Jag hade nog reagerat annorlunda än dig, men håller med i detta.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:40:53 följande:

Jag håller väl fast vid hoppet antar jag, att finns det en promilles chans att ett barn skulle rädda oss så tänker jag på det. Men tanken på att ha sex med honom nu känns fel. När jag fick reda på hans otrohet hade vi massor sex, nästan bättre än någonsin, men nu känns det otänkbart. Nej jag kan inte acceptera att han inte är den jag trodde han vad, jag får inte ihop det. Klart jag visste att han inte var perfekt?? samtidigt så är han ju den jag trodde han var, han är ju ingen annan person. 

Ett barn får honom inte att stanna, ett barn får möjligen mig att stanna. 

Det är väl klart att han är en annan person? Den du trodde han var svek, ljög och manipulerade väl inte? Den du gifte dig med var väl inte kapabel att gå bakom ryggen på sin partner under lång tid? Hade du gift dig med honom om du hade vetat om de delarna av hans personlighet? Då kan du väl inte påstå att mannen du ser idag är samma man som tidigare?

Stanna för vad? För att bli bedragen igen? För att leva i osäkerhet?För att veta att nästa gång som fångar hans intresse så är du och era barn bortglömda?
Svar på tråden Nygift och otrogen