• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Jw83 skrev 2020-03-15 12:38:43 följande:
    Nej. Jag tror han bränt sina broar på båda hållen. Egentligen är han ett svin som ingen kvinna borde lita på. Men det faktum att han kunde känna så starkt för en annan kvinna och så lätt kunde bete sig fruktansvärt illa mot ts visar ju på att vissa känslor saknas. Han älskar säker ts på sitt vis. Men inte som en partner bör. Genom att hänga fast i varandra så missar båda chansen att möta det där rätta kärleken. Den som får otrohet och svek att inte ens existerar på kartan. Nu har ts man upplevt så starka känslor. Det gör det nog svårt för honom att nöja sig med något annat i längden.

Ts relation är nog fel för dom båda. Varför kämpa för något som inte är värt det?
    Ok. Då är jag med på vad du menar.  
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-03-14 12:20:51 följande:
    Jag hoppas,för din egen och din dotters skull,att du kommer att vara efterklok.

Han är den som förstörde ert förhållande. Hon medverkade till det,så hon är inte heller oskyldig.
    Men han är den som förstörde allt redan då han lät sig frestas av henne och inte klarade av att stå emot det.
    Förhoppningsvis så vet han bättre tills nästa gång.
    Till nästa gång?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Lollo) skrev 2020-03-14 12:27:02 följande:
    Han låter som en riktig jävla douchebag faktiskt. Fult att anklaga henne för hans eget misstag. Hon får ju vara som hon är. Han däremot måste ju inte upprepat stoppa kuken i henne. Han var otrogen, inte hon.

Om det nu var så att det handlar om henne så är det ju ännu värre. Hade han haft ett uns av heder och/eller respekt för dig och er familj hade han brutit upp med dig för att få vara med henne. Så gör ju en normalt funtad människa. Man testknullar ju inte den man är förälskad i under några veckor INNAN man funderar över vem man ska välja. Hade hon inte visat sig vara vad du vill påskina som galen, utan en fortsatt härlig och sexig kvinna, så hade han förmodligen valt henne. Han hade alltså kunnat hamna i sitsen att han gjort dig på smällen och lämnat dig för henne. Då hade han ju krävt att du gjorde abort istället. Då hade du blivit den andra kvinnan som var paria. Fräsch kille!

Oavsett. Vad hemskt att du försvarar honom. Var med honom då om det är så himla normalt agerat och en massa förmildrande omständigheter. Jag är äcklad över den här sjuka historien.

Allt är ju relativt, han äger ju så klart den största skulden men douche är nog att ta i. 
    Ja det är värre att han faktiskt fick så starka känslor för henne, helt klart. Men han ville ju vara med henne då, inte hela tiden. Det var ett för stort steg att bryta upp enligt honom själv just för att han var kär i mig. Det var ju hon som berättade att han sagt att han kanske skulle lämna mig, han hade glömt bort det. Han valde bort henne när dom fortfarande hade en god relation. Sen får man ju inte glömma att han och jag hade en lång relation, hon en fling med honom. Så klart var hans känslor starkare för mig, vi har barn ihop. Han hade aldrig krävt att jag skulle göra abort, jag är mamman till hans barn. 

Jag tycker inte det är normalt agerat, jag tycker det är fullständigt vidrigt. Jag vill bara försöka förstå honom för att själv ge mig någon form av förståelse. Tycker också äcklad är ett rätt starkt ord. 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2020-03-14 13:26:10 följande:
    Av vilken anledning måste du förlåta?
    Det måste jag inte, men jag vill det eftersom jag älskar honom. Tyvärr. 
  • Juicebaren
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-16 22:16:18 följande:

Allt är ju relativt, han äger ju så klart den största skulden men douche är nog att ta i. 

Ja det är värre att han faktiskt fick så starka känslor för henne, helt klart. Men han ville ju vara med henne då, inte hela tiden. Det var ett för stort steg att bryta upp enligt honom själv just för att han var kär i mig. Det var ju hon som berättade att han sagt att han kanske skulle lämna mig, han hade glömt bort det. Han valde bort henne när dom fortfarande hade en god relation. Sen får man ju inte glömma att han och jag hade en lång relation, hon en fling med honom. Så klart var hans känslor starkare för mig, vi har barn ihop. Han hade aldrig krävt att jag skulle göra abort, jag är mamman till hans barn. 

Jag tycker inte det är normalt agerat, jag tycker det är fullständigt vidrigt. Jag vill bara försöka förstå honom för att själv ge mig någon form av förståelse. Tycker också äcklad är ett rätt starkt ord. 

Alltså. Det är så hemskt att du fortsätter. Du är så lurad (kanske framför allt av dig själv) och i förnekelse. Förstår att du vill intala dig själv att han egentligen älskar dig. Men läs inlägget av Jw83 NOGA. Läs det sedan igen, MÅNGA gånger tills det landar fullt. Exakt såhär är det:

Nej. Jag tror han bränt sina broar på båda hållen. Egentligen är han ett svin som ingen kvinna borde lita på. Men det faktum att han kunde känna så starkt för en annan kvinna och så lätt kunde bete sig fruktansvärt illa mot ts visar ju på att vissa känslor saknas. Han älskar säker ts på sitt vis. Men inte som en partner bör. Genom att hänga fast i varandra så missar båda chansen att möta det där rätta kärleken. Den som får otrohet och svek att inte ens existerar på kartan. Nu har ts man upplevt så starka känslor. Det gör det nog svårt för honom att nöja sig med något annat i längden.

Ts relation är nog fel för dom båda. Varför kämpa för något som inte är värt det?

Lägg nu ner tråden. Det finns inget mer att säga.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-16 22:05:26 följande:
    Till nästa gång?
    Ja,om det skulle dyka upp andra kvinnor som försöker fresta honom.
  • molly50

Det är klart att han säger att han glömt bort det.
    Det är väl inget han vill berätta för dig.
  • Jw83

Att man har barn ihop är inget bevis för känslor. Det är hur man behandlar varandra som är det enda beviset på känslor. Han riskerade dig för hennes skull utan tvång och flera gånger. Han är en skithög. Om inte han är en skithög vem är det då?

Han hade nog lätt krävt att du skulle göra abort. För 16 månader sedan så sa du säkert att han aldrig skulle vara otrogen. På er bröllopsdag så var du säker på att han älskade dig. Hade någon berättat för dig på bröllopsdagen att han var djupt förälskad i en annan kvinna så hade du inte trott på det. Allt du vet om honom är att han inte har några gränser i hur lågt han behandlar dig.

Frågan är varför du är tror att er relation är värd att rädda? Vill inte u vara i en relation där du upplever samma känslor som ditt ex och hans älskarinna? Vill inte du uppleva en kärlek där allt annat bleknar och du skulle göra allt för att få vara med hen?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-16 22:17:01 följande:
    Det måste jag inte, men jag vill det eftersom jag älskar honom. Tyvärr. 
    Japp, men du verkar fortfarande inte fattat att han inte älskar dig och vad som är värre är att du inte verkar förstå hur irrationellt du tänker.

Varför säker du inte hjälp? Varför söker du inte egen terapi så du kan bolla alla dina tankar med någon? 
  • Anonym (jaha)
    Juicebaren skrev 2020-03-16 22:33:31 följande:
    Alltså. Det är så hemskt att du fortsätter. Du är så lurad (kanske framför allt av dig själv) och i förnekelse. Förstår att du vill intala dig själv att han egentligen älskar dig. Men läs inlägget av Jw83 NOGA. Läs det sedan igen, MÅNGA gånger tills det landar fullt. Exakt såhär är det:

Lägg nu ner tråden. Det finns inget mer att säga.
    Ja, det är uppenbart att TS inte tänker lyssna på något någon säger 
Svar på tråden Nygift och otrogen