• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-14 13:08:59 följande:
    Och hon hade ändå fel innan.
    Om vi ska spekulera så verkar han ju inte ens veta själv vad han vill.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-14 13:47:57 följande:
    Om vi ska spekulera så verkar han ju inte ens veta själv vad han vill.
    Han bönade och bad att hon skulle stanna. Så gör man om man vill få stanna hos frun.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-14 14:33:13 följande:
    Han bönade och bad att hon skulle stanna. Så gör man om man vill få stanna hos frun.
    Och sen tog han kontakt med den andra kvinnan igen...
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-14 17:38:18 följande:
    Och sen tog han kontakt med den andra kvinnan igen...
    Det är ju det jag säger, han vill säkert ha kontakt med den andra kvinnan men han vill även behålla sin fru och familjesammamhanget
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-14 20:05:05 följande:
    Det är ju det jag säger, han vill säkert ha kontakt med den andra kvinnan men han vill även behålla sin fru och familjesammamhanget
    Och då är frågan varför TS är kvar.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-15 00:29:09 följande:
    Och då är frågan varför TS är kvar.
    Hon vill väl vara med sina barn 100 % och inte 50.
  • Meddelande borttaget
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-15 14:54:23 följande:
    Hon vill väl vara med sina barn 100 % och inte 50.
    Och ibland så kan det vara bättre att gå skilda vägar om en eller båda föräldrar inte mår bra i förhållandet.
    Barn är inte dumma utan märker sådant.
    Och då är det kanske lyckligare med två föräldrar som mår bra,även om de får bo vv.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-15 18:20:54 följande:
    Och ibland så kan det vara bättre att gå skilda vägar om en eller båda föräldrar inte mår bra i förhållandet.
    Barn är inte dumma utan märker sådant.
    Och då är det kanske lyckligare med två föräldrar som mår bra,även om de får bo vv.
    Ibland och kanske - visst, det har du rätt i.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kvinna86)

Jag är kvar.. eller kvar, valde tid med barnen. Idag har vi en vardag igen, kanske inte så kärleksfull men gångbar. Jag brukar kolla hans telefon när han inte vet och han verkar trogen nu. Tror inte han söker sig till andra kvinnor utan enbart henne och främst för bekräftelse. Hon terroriserar honom igen. Han vet inte att jag vet det men jag vet också att han inte svarat. 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2024-10-20 15:50:29 följande:

Jag är kvar.. eller kvar, valde tid med barnen. Idag har vi en vardag igen, kanske inte så kärleksfull men gångbar. Jag brukar kolla hans telefon när han inte vet och han verkar trogen nu. Tror inte han söker sig till andra kvinnor utan enbart henne och främst för bekräftelse. Hon terroriserar honom igen. Han vet inte att jag vet det men jag vet också att han inte svarat. 

Förtjänar du inte att vara lycklig? 
  • Fjäril kär

Varför är hans känslor viktigare än dina? 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Linda) skrev 2024-10-20 16:47:26 följande:
    Förtjänar du inte att vara lycklig? 
    Fjäril kär skrev 2024-10-20 16:48:21 följande:
    Varför är hans känslor viktigare än dina? 

TS har uppenbarligen kommit fram till att hon trots allt blir lyckligare av att få vara med barnen 100 % istället för 50. Det är upp till henne att göra den avvägningen och inte ni i tråden. Det är inte ni som ska leva med valet.
  • Anonym (G)

Förlåt, har inte läst allt men det låter inte som att han är nöjd där han är utan har känslor för henne. Kanske stannar han hos dig för barnen?förstår inte varför han annars skulle uppmuntra just henne. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (G) skrev 2024-10-20 18:42:13 följande:
    Förlåt, har inte läst allt men det låter inte som att han är nöjd där han är utan har känslor för henne. Kanske stannar han hos dig för barnen?förstår inte varför han annars skulle uppmuntra just henne. 

jag tror det är mig han älskar och vill vara med men när slentrianen blir för stor och han söker kickar och bekräftelse så vänder han sig till henne då hon alltid nappat. 

han vet ju inte att jag vet att hon försökt kontakta honom
    flera ggr men jag har också sett att han svarat att hon ska sluta trakassera honom etc. 

skulle säga att jag är lycklig. 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2024-10-23 10:48:15 följande:

jag tror det är mig han älskar och vill vara med men när slentrianen blir för stor och han söker kickar och bekräftelse så vänder han sig till henne då hon alltid nappat. 

flera ggr men jag har också sett att han svarat att hon ska sluta trakassera honom etc. 

Hur definierar du lycka?

Ingen av er verkar ju må särskilt bra i ert äktenskap 
  • Anonym (Självplågare)
    Anonym (Linda) skrev 2024-10-23 11:09:09 följande:
    Hur definierar du lycka?

Ingen av er verkar ju må särskilt bra i ert äktenskap 

Skulle tro att den definitionen är olika för alla. Spelar det verkligen någon roll? Om hon är lycklig så är hon ju lycklig.  Hon mår uppenbarligen tillräckligt bra i sitt äktenskap för att vara just lycklig.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2024-10-23 10:48:15 följande:

Du har ju redan trott att han velat bli av med henne flera gånger.. för att sedan veta att dom har sex igen och igen. Du har ju redan varit i denna exakta svängen flera gånger och blivit lika lurad varje gån. Han lär ju sig varje gång att bli bättre på att dölja saker och utmåla sig som offer.. Han vet ju att det funkar! Du tror att han älskar dig varje gång och han kan fortsätta med kvinnan som han varit med lika länge som han varit med dig.

Vid någon tidpunkt så måste du våga se att du är lättlurad och att han inte vill vara trogen.

Han älskar henne s mycket att han gång på gång på gång i många år riskerar familj, rykte och äktenskap för att få några korta stunder med henne.  Vad har han gjort för att visa att han älskar dig? 
  • Anonym (Maria)

Och i alla trådar med kvinnor som träffar en gift man så får de höra att frun är den som mannen verkligen älskar. Nu när frun startar en tråd, ja då är det älskarinnan som han älskar så mycket.

Svar på tråden Nygift och otrogen