• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Lynx123
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-09 15:10:38 följande:
    Hur ser barnen respektlösheten om du nu är med på att man självklart inte ska dra in dem i det och således hålla dem utanför?
    Barn är fenomenala på att snappa upp vuxnas känslor. Om man lever med en partner som inte respekterar en så lär man ju knappast utstråla harmoni.
  • Anonym (Maria)
    Lynx123 skrev 2024-09-09 17:49:40 följande:
    Barn är fenomenala på att snappa upp vuxnas känslor. Om man lever med en partner som inte respekterar en så lär man ju knappast utstråla harmoni.
    Då drar man ju ändå in barnen i det, som du verkade anse att man inte ska göra
  • Lynx123
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-09 18:10:14 följande:
    Då drar man ju ändå in barnen i det, som du verkade anse att man inte ska göra
    Exakt. Det var det jag menade. Man behöver inte berätta fär barnen om den ena partnern inte respekterar den andra. Det märker de ändå och tvingas växa upp i en dysfunktionell relation.
  • Anonym (Maria)
    Lynx123 skrev 2024-09-10 06:45:58 följande:
    Exakt. Det var det jag menade. Man behöver inte berätta fär barnen om den ena partnern inte respekterar den andra. Det märker de ändå och tvingas växa upp i en dysfunktionell relation.
    Du skrev att man självklart inte ska dra in barnen i det. Oavsett på vilket sätt man gör det, antar man då att du menar
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-10 11:39:45 följande:
    Du skrev att man självklart inte ska dra in barnen i det. Oavsett på vilket sätt man gör det, antar man då att du menar
    Fast det är ju inte säkert att man gör det medvetet.
    Mår man dåligt så kan barn märka det ändå. Barn är inte dumma.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-10 13:27:35 följande:
    Fast det är ju inte säkert att man gör det medvetet.
    Mår man dåligt så kan barn märka det ändå. Barn är inte dumma.
    Medvetet eller omedvetet skrev hon inget om. Om du nu menar att man drar in barnen omedvetet så anser jag att man ändå drar in dem
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-10 14:04:35 följande:
    Medvetet eller omedvetet skrev hon inget om. Om du nu menar att man drar in barnen omedvetet så anser jag att man ändå drar in dem
    Fast mår man dåligt så är det kanske inte något man ens tänker på. Dvs omedvetet.
    Det tycker jag ändå är lite skillnad mot att göra det medvetet,t ex genom att använda barnen som slagträ i en konflikt.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-10 14:57:17 följande:
    Fast mår man dåligt så är det kanske inte något man ens tänker på. Dvs omedvetet.
    Det tycker jag ändå är lite skillnad mot att göra det medvetet,t ex genom att använda barnen som slagträ i en konflikt.
    Jag vet inte varför du tar det med mig. Säg det istället till Lynx som verkar mena på att det ändå är fel att barnen ser det
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-10 15:12:21 följande:
    Jag vet inte varför du tar det med mig. Säg det istället till Lynx som verkar mena på att det ändå är fel att barnen ser det
    Jag tog det med dig eftersom du inte verkar förstå vad Lynx menar.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-10 15:26:24 följande:
    Jag tog det med dig eftersom du inte verkar förstå vad Lynx menar.
    Vad är det hon menar som jag inte förstår, enligt dig? Att det är mer ok att barnen får se det eftersom det inte är medvetet?
Svar på tråden Nygift och otrogen