• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 18:08:58 följande:
    Bra att du har tagit tag i det nu. Du förtjänar så mycket bättre!
    Hur har han reagerat på det här då?
    Ts kanske tar honom tillbaka om han säger de rätta sakerna.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-06-15 18:19:18 följande:
    Ts kanske tar honom tillbaka om han säger de rätta sakerna.
    Det får vi hoppas att hon inte gör.
    Hon verkar dessutom vara riktigt arg på honom nu.
    Mer än vad hon har verkat vara tidigare.
    Då kan det vara lättare att ignorera sådana ord.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 18:33:06 följande:
    Det får vi hoppas att hon inte gör.
    Hon verkar dessutom vara riktigt arg på honom nu.
    Mer än vad hon har verkat vara tidigare.
    Då kan det vara lättare att ignorera sådana ord.
    Ja du är då inte nådig mot otrogna män. Jag undrar vad du hade svarat i mannens tråd? Vad hade du gett för råd så att han kan få henne tillbaka?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-06-15 18:46:23 följande:
    Ja du är då inte nådig mot otrogna män. Jag undrar vad du hade svarat i mannens tråd? Vad hade du gett för råd så att han kan få henne tillbaka?
    Hade TS varit den som varit otrogen så hade jag gett honom samma råd som TS har fått.
    Ska han nu försöka få TS tillbaka så får han nog jobba väldigt hårt.
    Han har inte bara haft en annan kvinna i tankarna på deras bröllopsdag utan dessutom varit otrogen mot TS flera gånger med den andra kvinnan och gjort henne gravid.
    Och nu har han alltså varit otrogen med samma kvinna igen.
    Tycker du att han förtjänar att få någon mer chans?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 21:15:43 följande:
    Hade TS varit den som varit otrogen så hade jag gett honom samma råd som TS har fått.
    Ska han nu försöka få TS tillbaka så får han nog jobba väldigt hårt.
    Han har inte bara haft en annan kvinna i tankarna på deras bröllopsdag utan dessutom varit otrogen mot TS flera gånger med den andra kvinnan och gjort henne gravid.
    Och nu har han alltså varit otrogen med samma kvinna igen.
    Tycker du att han förtjänar att få någon mer chans?
    OK, du är inte nådig mot otrogna män och kvinnor, ursäkta att jag skrev män men det handlade ju om en man här.

Jag tänkte mer om TS man hade startat en tråd om hur han ska få sin fru tillbaka. Vad hade du skrivit?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-06-15 21:28:40 följande:
    OK, du är inte nådig mot otrogna män och kvinnor, ursäkta att jag skrev män men det handlade ju om en man här.

Jag tänkte mer om TS man hade startat en tråd om hur han ska få sin fru tillbaka. Vad hade du skrivit?
    Att han ska vara transparent och vara ärlig om precis allt, Visa att han verkligen ångrar sig.
    Klippa alla band med den han varit otrogen med,inte svara på några meddelanden eller samtal, och blockera överallt.
    Och verkligen visa att det är sin partner han vill vara med.
    Precis som jag har skrivit till TS här att hennes man borde ha gjort.
    Innan han var otrogen igen. 
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-06-15 21:28:40 följande:

Så nu kanske du kan svara på min fråga. Tycker du att han förtjänar någon mer chans efter allt han har gjort?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 21:49:28 följande:
    Så nu kanske du kan svara på min fråga. Tycker du att han förtjänar någon mer chans efter allt han har gjort?
    Nej, på grund av att jag tror inte att han menade allvar med någonting han sa. Han är inte att lita på. Och även om han skulle mena allvar om han vill ha tillbaka henne igen, så är det ju svårt att tro honom. Tilliten är borta.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 21:48:39 följande:
    Att han ska vara transparent och vara ärlig om precis allt, Visa att han verkligen ångrar sig.
    Klippa alla band med den han varit otrogen med,inte svara på några meddelanden eller samtal, och blockera överallt.
    Och verkligen visa att det är sin partner han vill vara med.
    Precis som jag har skrivit till TS här att hennes man borde ha gjort.
    Innan han var otrogen igen. 
    Så du skulle alltså försöka hjälpa honom med att få TS tillbaka?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-06-15 21:52:29 följande:
    Nej, på grund av att jag tror inte att han menade allvar med någonting han sa. Han är inte att lita på. Och även om han skulle mena allvar om han vill ha tillbaka henne igen, så är det ju svårt att tro honom. Tilliten är borta.
    Ja,exakt. Så jag tror inte att han har så mycket för att försöka kämpa och fjäska för TS nu.
    Han har gjort för många misstag nu. 
Svar på tråden Nygift och otrogen