• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Självplågare) skrev 2023-05-24 15:40:07 följande:
    Ja alltså, jag inser ju såklart att ingenting i livet är säkert. Men vi har ju en fantastiskt fin relation till våra barn och allt runt omkring så detta är nog inget han vill lämna det har jag väldigt svårt att tro.

Ja, jag njuter verkligen av livet. Sexet med min man har blivit så otroligt intensivt. Jag som faktist aldrig förut fått orgasm vid "vanligt" samlag får nu ofta flera intensiva orgasmer enbart genom penetration. 
    Fast vet du om han skyddar sig? Inte så kul om han gör någon annan med barn eller drar hem någon sjukdom.
  • Anonym (Självplågare)
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-24 15:49:00 följande:
    Fast vet du om han skyddar sig? Inte så kul om han gör någon annan med barn eller drar hem någon sjukdom.
    Han är steriliserad sedan några år tillbaka. Visst kan man alltid bli smittad, men jag vet att han är sjukligt rädd för allehanda sjukdomar så där är jag inte särskilt orolig.

Jag njuter otroligt när han kommer i mig och jag tänker på hur han kanske nyligen kommit i henne. Jag vet inte, kanske är det något att jag vill visa att han fortfarande hellre vill ha mej. Men det är omedvetet i så fall.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2023-05-22 21:18:54 följande:
    Men varför vill du hålla fasaden uppe om du inte längre älskar honom på samma sätt?
    Ni kanske båda skulle ha möjlighet att träffa någon som kompletterar er bättre om ni gick skilda vägar?
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-22 20:19:02 följande:
    jo det var jag, och på nåt konstigt sätt är jag säker på att han inte kommer göra det nu igen heller efter den här omgången. Vet inte hur jag kan lita på honom men det gör jag konstigt nog..
    Och om han gör om det igen? Hur många chanser ska han få?

men jag älskar ju honom, jag har ju också investerat så mycket i vårt liv tillsammans och jag vill inte kasta bort det. Vi har ju ett fungerande och egentligen bra liv, förutom att han vill knulla en annan kvinna då. Jag tycker ju inte han varit otrogen nu men det drog upp många onödiga sår och jag förstår inte varför han gör det?

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jja) skrev 2023-05-23 15:04:30 följande:

Varför har du ingen självrespekt? Tycker du inte att du förtjänar någon som inte behandlar dig på detta vis?

Det är ju mer än detta. Vi har ett liv, en bostad, en familj ihop, det är inget man bara kastar bort. Vet inte heller hur jag skulle ha råd med saker utan honom. Och någonstans finns det ingen som känner mig som han, han är ju min trygghet. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2023-05-23 21:49:07 följande:

Med tanke på att han inte varit flirtig mot andra kvinnor el visat dessa tendenser när han inte haft kontakt med henne, så verkar det ju som att han inte är otrohetstypen rent generellt utan mer att han har någon form av stark dragning till henne el tom känslor. Han kanske dock har analyserat situationen och förstått att ett vardagsliv med henne inte hade fungerat, därav att du aldrig blev ?lämna för henne?. 

Det konstiga är att dom två faktiskt inte verkar passa ihop personlighetsmässigt men verkar ju ha en dragning till varandra. Men hur kan passionerat sex bara viktigare än hans familj?? Hon har skrivit några gånger till honom igen och förra helgen, när han var onykter, svarade han henne och dom hintade om att ligga med varandra. När han vaknade visade han mig det och blockade sedan henne och bad henne blocka honom. Hon blev rätt att och skickade några meddelande med känslor men sen har dom inte hörts av mer. Kanske var det deras avslut som dom behövde. Men det gör ont i mig att han faktiskt skrev att han saknade henne och jag vågar inte fråga om han menade det. 
  • Anonym (Kvinna86)
    LittleSunshine84 skrev 2023-05-24 09:30:56 följande:

Ts, du ska göra det som känns rätt. Tyvärr har det dock varit för mkt händelser som i det här fallet visar att han inte respekterar dig, han lär sig att han får göra som han vill. Man sårar inte den man älskar och man utsätter inte sin partner för sånt här. Han måste antingen ha ngn störning eller så älskar han inte dig. 

Det är han som splittrat er, inte du. 

Jag har varit i din sits, slängde bort 9 år. 

Jag vet ju att du har rätt, samtidigt är jag rädd att lämnar jag honom så går han till henne. Hon ska inte vara nära mina barn!  Varför hon igen? Det hade nästan längs bättre om han skrivit till någon ny. Hur kommer det sig att du stannade i 9 år? 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-26 22:22:18 följande:

men jag älskar ju honom, jag har ju också investerat så mycket i vårt liv tillsammans och jag vill inte kasta bort det. Vi har ju ett fungerande och egentligen bra liv, förutom att han vill knulla en annan kvinna då. Jag tycker ju inte han varit otrogen nu men det drog upp många onödiga sår och jag förstår inte varför han gör det?

Men??? Dåså? Gör något eller inte!
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-05-26 22:41:51 följande:
    Men??? Dåså? Gör något eller inte!
    Jag ska! 
  • Anonym (Hmm)

Jag gjorde något åt ett taskigt förhållande . det funkar faktiskt!.
    Man kommer ut på andra sidan faktiskt!!

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-26 22:51:13 följande:
    Jag ska! 

Jag gjorde något åt ett taskigt förhållande . det funkar faktiskt!.
    Man kommer ut på andra sidan faktiskt!!

Bra där!
Svar på tråden Nygift och otrogen