• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (men)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-26 22:22:18 följande:

men jag älskar ju honom, jag har ju också investerat så mycket i vårt liv tillsammans och jag vill inte kasta bort det. Vi har ju ett fungerande och egentligen bra liv, förutom att han vill knulla en annan kvinna då. Jag tycker ju inte han varit otrogen nu men det drog upp många onödiga sår och jag förstår inte varför han gör det?

Nu hoppar jag bara in här. 

Tänker på mitt ex och jag. Vad jag vet var han inte otrogen. Vi hade det så perfekt runt omkring oss. Fin familj. Fina vänner. Fint där man bodde. Allt så bra så. Ekonomiskt sätt med p.g.a. honom (inkomst, hans familjs pengar, status, sommarbostäder). Förutom vi då. Jag visste att jag skulle sakna det där, men att jag kunde bygga upp det på nytt och det har jag gjort, en omgivning som är helt äkta och det behöver inte alltid ha med pengar att göra utan kvalitén av de människor som är i ens liv. Din man bara förstör ju det som byggs upp, han är ingen pelare som håller. Jag hade varit själv eller valt en pelare (ny man inom sinom tid).
  • Anonym (Hallå)

Om oron i att lämna honom övervägande handlar om att du är rädd att de blir ett par och hon styvmamma till dina barn så behöver du tänka om igen. Är det verkligen där beslutet ska ligga? Det är ju bortom din kontroll ändå. Vem han träffar om det tar slut kommer vara upp till honom. Ditt beslut behöver grunda sig i om du är lycklig med honom el inte. 

sen kommer ofta sanningen fram när man dricker tyvärr så han har inte släppt henne trots att han blockerar henne 

• molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-26 22:22:18 följande:

men jag älskar ju honom, jag har ju också investerat så mycket i vårt liv tillsammans och jag vill inte kasta bort det. Vi har ju ett fungerande och egentligen bra liv, förutom att han vill knulla en annan kvinna då. Jag tycker ju inte han varit otrogen nu men det drog upp många onödiga sår och jag förstår inte varför han gör det?

Jag förstår det. 
    Men jag tycker du ska fundera på hur bra ni egentligen har det när han tar kontakt med sin gamla älskarinna igen.
    Det kanske inte händer igen,men om han skulle ta kontakt med henne igen,ska du då ge honom chansen igen?
    Hur många chanser ska han få?
    Jag skulle nog inte heller se det som otrohet,men precis som du skriver så river det ju upp gamla sår hos dig.
    Brukar han ha svårt att prata om han upplever att ni har problem?
    Brister i kommunikationen brukar ju ofta vara en orsak till att problem uppstår i en relation.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-26 22:30:19 följande:
    Det konstiga är att dom två faktiskt inte verkar passa ihop personlighetsmässigt men verkar ju ha en dragning till varandra. Men hur kan passionerat sex bara viktigare än hans familj?? Hon har skrivit några gånger till honom igen och förra helgen, när han var onykter, svarade han henne och dom hintade om att ligga med varandra. När han vaknade visade han mig det och blockade sedan henne och bad henne blocka honom. Hon blev rätt att och skickade några meddelande med känslor men sen har dom inte hörts av mer. Kanske var det deras avslut som dom behövde. Men det gör ont i mig att han faktiskt skrev att han saknade henne och jag vågar inte fråga om han menade det. 
    Vet du,jag tycker inte han är oschysst bara mot dig utan även mot henne.
    Han respekterar inte dig och han river upp gamla sår hos både henne och dig.
    Om det är något han saknar eller om han tycker att ni har problem så är det dags att han öppnar truten och börjar prata om ni ska kunna lösa det här.
    Han måste kunna tala om vad han vill.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-27 12:18:36 följande:
    Vet du,jag tycker inte han är oschysst bara mot dig utan även mot henne.
    Han respekterar inte dig och han river upp gamla sår hos både henne och dig.
    Om det är något han saknar eller om han tycker att ni har problem så är det dags att han öppnar truten och börjar prata om ni ska kunna lösa det här.
    Han måste kunna tala om vad han vill.
    Han tänker väl bara på sig själv i första hand. De här två kvinnorna bryr han sig kanske om till viss del, men han själv går först.

Om han kunde välja och få precis vad han ville skulle han säkert vilja ha dem båda. Men det kanske skulle vara svårt att få igenom så att han skulle börja prata om vad han vill tror jag du kan glömma.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-27 14:49:59 följande:
    Han tänker väl bara på sig själv i första hand. De här två kvinnorna bryr han sig kanske om till viss del, men han själv går först.

Om han kunde välja och få precis vad han ville skulle han säkert vilja ha dem båda. Men det kanske skulle vara svårt att få igenom så att han skulle börja prata om vad han vill tror jag du kan glömma.
    Ja,det är det ju ganska tydligt att han gör.
    Han tänker då inte på TS eller sin fd älskarinna och deras känslor.

Nej,det lär nog vara svårt att få honom att tala om det.
    Men om han bryr sig det minsta om TS eller den andra kvinnan så borde han göra det.
    För deras skull,om inte annat.
    Men det är han väl för egoistisk för.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-28 12:10:51 följande:
    Ja,det är det ju ganska tydligt att han gör.
    Han tänker då inte på TS eller sin fd älskarinna och deras känslor.

Nej,det lär nog vara svårt att få honom att tala om det.
    Men om han bryr sig det minsta om TS eller den andra kvinnan så borde han göra det.
    För deras skull,om inte annat.
    Men det är han väl för egoistisk för.
    Det kanske blir TS som får föreslå det istället. Att han kan träffa kvinnan på sidan av. Är nog lika bra för TS verkar ändå vilja stanna kvar hos honom vad han än gör. Så det blir öppet åtminstone.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-28 13:27:24 följande:
    Det kanske blir TS som får föreslå det istället. Att han kan träffa kvinnan på sidan av. Är nog lika bra för TS verkar ändå vilja stanna kvar hos honom vad han än gör. Så det blir öppet åtminstone.
    Ja,det är ju upp till TS att bestämma om hon kan tänka sig att låta honom göra det.
    Men hon verkar ju rädd för att göra slut ifall han då går till den andra kvinnan.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-28 14:27:17 följande:
    Ja,det är ju upp till TS att bestämma om hon kan tänka sig att låta honom göra det.
    Men hon verkar ju rädd för att göra slut ifall han då går till den andra kvinnan.
    Ja i så fall så är det väl bäst att stanna kvar och ge honom denna möjlighet då.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-28 14:34:34 följande:
    Ja i så fall så är det väl bäst att stanna kvar och ge honom denna möjlighet då.
    Om hon klarar av det,ja.
Svar på tråden Nygift och otrogen