• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-29 23:40:09 följande:

Jag tror faktiskt inte han älskar henne men där emot så tror jag det finns en kemi och passion mellan dem som vårt vardagsliv inte ger honom. Att hon utmanar honom att känna makt, bli sedd och åtrådd. Typ djuriskt. Jag tror ibland att han faktiskt på ett sätt respekterar mig mer än henne, att hans syn på henne enbart är rå men att hon faktiskt har haft känslor för honom. Han har ett begär som jag inte verkar kan tillgodose typ. 

kanske är det så att vi inte är menade för varandra och förhoppningsvis kan jag bli lyckligare med någon annan för jag tror faktiskt inte att jag är lycklig och jag har svårt att se att vi någonsin kommer att hamna i något sunt igen på det sättet som jag vill att våra barn ska vara en del av. 

Oavsett vad han känner så riskerar han medvetet att förlora dig bara för hennes skull.  Han har inte gått bakom ryggen på henne som han gjorde med dig. Att han till och med visar att han skriver att han saknar henne (och sedan fortsätter skriva till henne) är ju respektlöst I kubik.

skönt att du bestämt dig! Tänk på allt bra du gör för dina barn när du lämnar. Barn lär sig hur relationer ska vara från sina föräldrar. Om dom växer upp med otrogen pappa, ledsen mamma, respektlös pappa och mamma som bara tar emot så hamnar dom själv i det som vuxna.  Troligtvis så springer han till älskarinnan. Kanske håller det tillräckligt länge för att hon firar en jul eller två med dina barn. Men det kommer aldrig hålla i längden och du kommer vara den stabila. Du kommer finna den stabila mannen som är trogen och värderar dig. Dina barn kommer se det! Ditt blivande ex kommer se det och ångra sig djupt när han sedan sitter singel och ledsen på sin barnfria jul.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-29 23:35:45 följande:
    Nej, det enda vi gjort de senaste åren är att prata, prata och prata. En period blev passionerad igen men nu är vi tillbaka till att bara prata, prata och prata. 
    Och om det inte hjälper att prata så är det kanske dags att inse att det är bättre att lämna.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Nej) skrev 2023-05-30 05:24:09 följande:
    Oavsett vad han känner så riskerar han medvetet att förlora dig bara för hennes skull.  Han har inte gått bakom ryggen på henne som han gjorde med dig. Att han till och med visar att han skriver att han saknar henne (och sedan fortsätter skriva till henne) är ju respektlöst I kubik.

skönt att du bestämt dig! Tänk på allt bra du gör för dina barn när du lämnar. Barn lär sig hur relationer ska vara från sina föräldrar. Om dom växer upp med otrogen pappa, ledsen mamma, respektlös pappa och mamma som bara tar emot så hamnar dom själv i det som vuxna.  Troligtvis så springer han till älskarinnan. Kanske håller det tillräckligt länge för att hon firar en jul eller två med dina barn. Men det kommer aldrig hålla i längden och du kommer vara den stabila. Du kommer finna den stabila mannen som är trogen och värderar dig. Dina barn kommer se det! Ditt blivande ex kommer se det och ångra sig djupt när han sedan sitter singel och ledsen på sin barnfria jul.
    Jag tycker det verkar vanskligt att sitta och lova TS en bra man samtidigt som hennes nuvarande kommer bli ensam. Du har faktiskt ingen aning om hur det kommer att bli. Så kallade otrohetspar brukar inte hålla så länge som jag förstått det, men det finns faktiskt även de som håller ihop länge eller resten av livet.
  • Roadking1963

Får han något annat sv henne än vad du kan ge, hans beteende är inte bra, men det kan vara en förklaring.

• Anonym (Självplågare)
    Roadking1963 skrev 2023-05-30 22:53:02 följande:

Får han något annat sv henne än vad du kan ge, hans beteende är inte bra, men det kan vara en förklaring.

För mig är det sexet som gör att jag inte kan låta bli, det är helt magiskt och jag längtar hela tiden till nästa gång. Sexet med min man har blivit slentrian sedan länge och han har stora problem med behålla sin erektion.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-29 23:40:09 följande:

Jag tror faktiskt inte han älskar henne men där emot så tror jag det finns en kemi och passion mellan dem som vårt vardagsliv inte ger honom. Att hon utmanar honom att känna makt, bli sedd och åtrådd. Typ djuriskt. Jag tror ibland att han faktiskt på ett sätt respekterar mig mer än henne, att hans syn på henne enbart är rå men att hon faktiskt har haft känslor för honom. Han har ett begär som jag inte verkar kan tillgodose typ. 

kanske är det så att vi inte är menade för varandra och förhoppningsvis kan jag bli lyckligare med någon annan för jag tror faktiskt inte att jag är lycklig och jag har svårt att se att vi någonsin kommer att hamna i något sunt igen på det sättet som jag vill att våra barn ska vara en del av. 

Spelar det någon roll om han älskar henne eller bara är kåt?, han går ju ändå inte att lita på. Det beror kanske på vad du är ute efter, om du nöjer dig med en man som älskar dig mest men ligger med andra kvinnor för sex så spelar det kanske roll vad han känner för den andra kvinnan (men då blir det i praktiken ett öppet förhållnade ni har), om du vill ha en trogen man som även respekterar dina känslor och gränser så spelar det det faktiskt ingen roll, i slutändan är väl vad han GÖR och inte vad han känner och tänker som är avgörande för er relation?

Jag kan förstå att du gärna vill tro att han respkterar dig mer än han gör henne för det får dig att känna dig mer värd än henne men hans handlingar säger tyvärr taka motsatsen, svika, ljuga för och manipulera gör man väl inte mot människor man respekterar? Sånt beteende är ju snarare sånt man gör när man INTE respekterar personen.

Finns det någon som är menad att leva med en person som sviker. ljuger och manipulerar?. Jag vet inte hur du resonerar men det är något jag inte skulle önska någon. Givetvis kommer du må bättre av att leva med någon som inte sviker, ljuger och manipulerar, utan behandlar dig med respekt och empati. Det är väl ganska självförklarande, ingen mår väl bra av svek, lögner och manipulation?
  • Anonym (jaha)
    Roadking1963 skrev 2023-05-30 22:53:02 följande:

Nej det är ingen förklaring heller, för även om det är så att han får något av henne som han inte får av TS så hade han ju inte behövt bete sig som ett rövhål för det utan kunde ju hanterat det på ett moget sätt MED sin partner. Men istället valde han att bete sig som ett rövhål. 
  • Anonym (Kvinna86)

NU HAR JAG LÄMNAT HONOM

vilket sjuk sak att skriva, och ännu sjukare att jag känner noll inför det. Eller jo, jag känner sorg över att förlora tid med barnen. Möjligtvis behövde jag dom här åren för att hamna här. 

kollade hans mobil i torsdags och förutom flera grova sexsms så hade dom också legat med varandra igen. Det jävla svinet låg med henne efter allt jag gjort för honom. Hon kan ta honom, det är hennes förlust. 

jag är fan fri nu! 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-06-15 17:21:21 följande:

NU HAR JAG LÄMNAT HONOM

vilket sjuk sak att skriva, och ännu sjukare att jag känner noll inför det. Eller jo, jag känner sorg över att förlora tid med barnen. Möjligtvis behövde jag dom här åren för att hamna här. 

kollade hans mobil i torsdags och förutom flera grova sexsms så hade dom också legat med varandra igen. Det jävla svinet låg med henne efter allt jag gjort för honom. Hon kan ta honom, det är hennes förlust. 

jag är fan fri nu! 

Ja, det var nog stor risk för att han gjorde det, eller ville göra det även om hon inte gett honom chansen.

Vill han ha dig tillbaka?
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-06-15 17:21:21 följande:

NU HAR JAG LÄMNAT HONOM

jag är fan fri nu! 

Bra att du har tagit tag i det nu. Du förtjänar så mycket bättre!
    Hur har han reagerat på det här då?
Svar på tråden Nygift och otrogen