Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-29 23:40:09 följande:
Jag tror faktiskt inte han älskar henne men där emot så tror jag det finns en kemi och passion mellan dem som vårt vardagsliv inte ger honom. Att hon utmanar honom att känna makt, bli sedd och åtrådd. Typ djuriskt. Jag tror ibland att han faktiskt på ett sätt respekterar mig mer än henne, att hans syn på henne enbart är rå men att hon faktiskt har haft känslor för honom. Han har ett begär som jag inte verkar kan tillgodose typ.
kanske är det så att vi inte är menade för varandra och förhoppningsvis kan jag bli lyckligare med någon annan för jag tror faktiskt inte att jag är lycklig och jag har svårt att se att vi någonsin kommer att hamna i något sunt igen på det sättet som jag vill att våra barn ska vara en del av.
Spelar det någon roll om han älskar henne eller bara är kåt?, han går ju ändå inte att lita på. Det beror kanske på vad du är ute efter, om du nöjer dig med en man som älskar dig mest men ligger med andra kvinnor för sex så spelar det kanske roll vad han känner för den andra kvinnan (men då blir det i praktiken ett öppet förhållnade ni har), om du vill ha en trogen man som även respekterar dina känslor och gränser så spelar det det faktiskt ingen roll, i slutändan är väl vad han GÖR och inte vad han känner och tänker som är avgörande för er relation?
Jag kan förstå att du gärna vill tro att han respkterar dig mer än han gör henne för det får dig att känna dig mer värd än henne men hans handlingar säger tyvärr taka motsatsen, svika, ljuga för och manipulera gör man väl inte mot människor man respekterar? Sånt beteende är ju snarare sånt man gör när man INTE respekterar personen.
Finns det någon som är menad att leva med en person som sviker. ljuger och manipulerar?. Jag vet inte hur du resonerar men det är något jag inte skulle önska någon. Givetvis kommer du må bättre av att leva med någon som inte sviker, ljuger och manipulerar, utan behandlar dig med respekt och empati. Det är väl ganska självförklarande, ingen mår väl bra av svek, lögner och manipulation?