• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-22 20:15:33 följande:

Ja jag minns dig, du hade flera kloka inlägg. Jag vet egentligen inte vad jag känner, han har ju de facto inte varit otrogen nu men däremot dragit igång något som jag trodde var överspelat och dessutom med samma person. Är det något speciellt med just henne och dom två eller tog han henne för hon var enklast? Kommer han fortsätta med henne eller någon ny? Jag hade typ önskat att det vore någon annan han skrivit att han saknade, inte henne. 

Jag vet, och jag kommer antagligen stanna nu men mest för fasaden inte för att det finns något att bygga på i vårt förhållande. Jag älskar honom nog inte på samma sätt längre. När allt skedde första gången så ville jag heller inte att hon skulle få honom typ och det var förnedrande. Jag tycker vi gått igenom allt i terapin men tydligen inte...

Men varför vill du hålla fasaden uppe om du inte längre älskar honom på samma sätt?
    Ni kanske båda skulle ha möjlighet att träffa någon som kompletterar er bättre om ni gick skilda vägar?
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-22 20:19:02 följande:
    jo det var jag, och på nåt konstigt sätt är jag säker på att han inte kommer göra det nu igen heller efter den här omgången. Vet inte hur jag kan lita på honom men det gör jag konstigt nog..
    Och om han gör om det igen? Hur många chanser ska han få?
  • Anonym (jja)

Varför har du ingen självrespekt? Tycker du inte att du förtjänar någon som inte behandlar dig på detta vis?

• Anonym (Självplågare)

Det finns faktiskt människor som i hemlighet njuter av att bli bedragna. Sjukt kanske, men jag själv har kommit på att jag går igång på det. Jag vet att min man är otrogen och när jag kom på det första gången, såg en konversation i hans mobil så blev jag bara våldsamt kåt!

Är det något fel på mig? Jag vill inte heller berätta att jag vet för honom. 

• Anonym (Hallå)

Med tanke på att han inte varit flirtig mot andra kvinnor el visat dessa tendenser när han inte haft kontakt med henne, så verkar det ju som att han inte är otrohetstypen rent generellt utan mer att han har någon form av stark dragning till henne el tom känslor. Han kanske dock har analyserat situationen och förstått att ett vardagsliv med henne inte hade fungerat, därav att du aldrig blev ?lämna för henne?. 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Självplågare) skrev 2023-05-23 15:09:57 följande:

Det finns faktiskt människor som i hemlighet njuter av att bli bedragna. Sjukt kanske, men jag själv har kommit på att jag går igång på det. Jag vet att min man är otrogen och när jag kom på det första gången, såg en konversation i hans mobil så blev jag bara våldsamt kåt!

Är det något fel på mig? Jag vill inte heller berätta att jag vet för honom. 

Vill du inte berätta för att då försvinner spänningen eller är det av andra orsaker? Vad ska du göra av detta? Har du sex med mannen själv? Har otroheten i så fall gjort det bättre tycker du?
  • LittleSunshine84

Ts, du ska göra det som känns rätt. Tyvärr har det dock varit för mkt händelser som i det här fallet visar att han inte respekterar dig, han lär sig att han får göra som han vill. Man sårar inte den man älskar och man utsätter inte sin partner för sånt här. Han måste antingen ha ngn störning eller så älskar han inte dig. 

Det är han som splittrat er, inte du. 

Jag har varit i din sits, slängde bort 9 år. 

• Anonym (Självplågare)
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-23 22:21:07 följande:
    Vill du inte berätta för att då försvinner spänningen eller är det av andra orsaker? Vad ska du göra av detta? Har du sex med mannen själv? Har otroheten i så fall gjort det bättre tycker du?
    Ja, jag har sex med honom. Och det är bättre än någonsin. Men jag vet att om jag berättar att jag vet att han är otrogen så kanske allt rasar samman.

Så jag är tyst, och bara njuter av det. Men det är kanske fel?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Självplågare) skrev 2023-05-24 13:40:48 följande:
    Ja, jag har sex med honom. Och det är bättre än någonsin. Men jag vet att om jag berättar att jag vet att han är otrogen så kanske allt rasar samman.

Så jag är tyst, och bara njuter av det. Men det är kanske fel?
    Det är egentligen jättesvårt för mig att kunna veta men om allting är precis som du vill ha det och du inte mår dåligt så är det väl inte fel? Njuta av livet bara... 

Enda jag kan komma på är om han kanske till slut kommer lämna dig för en älskarinna? Har du någon uppfattning om hur djupa relationer han har eller är det bara sex? De flesta otrogna män verkar ju vilja stanna hos frun och ha livet med henne och ha sitt prassel tillgängligt på sidan av.
  • Anonym (Självplågare)
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-24 13:55:14 följande:
    Det är egentligen jättesvårt för mig att kunna veta men om allting är precis som du vill ha det och du inte mår dåligt så är det väl inte fel? Njuta av livet bara... 

Enda jag kan komma på är om han kanske till slut kommer lämna dig för en älskarinna? Har du någon uppfattning om hur djupa relationer han har eller är det bara sex? De flesta otrogna män verkar ju vilja stanna hos frun och ha livet med henne och ha sitt prassel tillgängligt på sidan av.
    Ja alltså, jag inser ju såklart att ingenting i livet är säkert. Men vi har ju en fantastiskt fin relation till våra barn och allt runt omkring så detta är nog inget han vill lämna det har jag väldigt svårt att tro.

Ja, jag njuter verkligen av livet. Sexet med min man har blivit så otroligt intensivt. Jag som faktist aldrig förut fått orgasm vid "vanligt" samlag får nu ofta flera intensiva orgasmer enbart genom penetration. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Självplågare) skrev 2023-05-24 15:40:07 följande:
    Ja alltså, jag inser ju såklart att ingenting i livet är säkert. Men vi har ju en fantastiskt fin relation till våra barn och allt runt omkring så detta är nog inget han vill lämna det har jag väldigt svårt att tro.

Ja, jag njuter verkligen av livet. Sexet med min man har blivit så otroligt intensivt. Jag som faktist aldrig förut fått orgasm vid "vanligt" samlag får nu ofta flera intensiva orgasmer enbart genom penetration. 

Ja, då kanske du bara ska låta det vara, njut av erat liv och inte väcka den björn som sover. 

Du låter ju verkligen inte som en självplågare, tvärtom

Svar på tråden Nygift och otrogen