• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2023-05-08 00:17:38 följande:
    Så hur ska du göra nu då?
    Jag vet inte, känner mig mest likgiltig. Jag trodde fan att han var genuin, men samtidigt har han bara skrivit en gång och varit ärlig om det. Inte så att han gått över alla gränser...
  • Anonym (Kvinna86)
    LittleSunshine84 skrev 2023-05-08 00:32:17 följande:

Ledsen att läsa det här, men så var det för mig också när jag blev bedragen. Tänk nu inte på vad du måste göra för att hålla ihop familjen  Du gjorde din del, han gjorde inte sin så det är han som splittrar familjen. Inte du! 

Styrkekramar 

Tack. Känns så patetiskt att vara bli en del av en sån kliché.. men är ju ännu tuffare nu med ytterligare ett barn, såklart. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Oj) skrev 2023-05-08 09:06:47 följande:
    Det hände 2019, hur räknar du? Känns inte trovärdigt alls.
    Menade ett HALVT decennium, my bad.
  • Anonym (Kvinna86)
    19mark82 skrev 2023-05-08 13:10:14 följande:
    har du konfronterat honom? vad skrev han till henne?
    Det var han som berättade att han skrivit till henne. Vi har en lite tuffare period här hemma och då hade han skrivit till henne för att få bekräftelse men ångrade sig sedan dagen efter. Skrev att han saknade henne... av alla han kunde skriva för att få lite hejarrop, varför henne....
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2023-05-08 06:57:42 följande:

Det som är så sjukt är just hur män porträtterar sina sida älskarinnor som psykopater eller galna. Hur de får omgivningen att tro på det. i detta fallet tom anmäler kvinnan till polisen, men sen ändå hela tiden göder henne för att hon inte ska gå vidare utan vilja fortsätta vara hans sidechick

hur gammalt är ert yngsta barn nu? hur kom dy på att de hade kontakt igen? Och vilken typ av kontakt är det?

Ja, det är väl inte så schysst mot henne heller, vilket hon påpekade. Vet ju hur hon hållit på så fattar inte varför han vänder sig till henne. Som tur är var han ärlig och berättade att han kontaktat henne, och att hon svarat och varit irriterad. Har fått läsa deras konversation så det är ju skönt.. men blir sårad av att varje gång det är lite sämre här hemma så ska han söka sig bort, och till henne av alla. Han borde förstå hur illa det gör mig. Känner mig bara likgiltig för allt.
  • Anonym (Kvinna86)
    Ms anybody skrev 2023-05-08 09:58:35 följande:

Jag förlät min sambo efter att jag hade kommit på att han var otrogen. Precis som du hittade jag konversationerna i hans mobil. Jag konfronterade och han grät och ångrade sig djupt och bad mig att ge honom en chans till för detta är inte personen han vill vara mm. Jag funderade i några veckor och valde att förlåta honom. Jag älskar ju honom. Allting var bra vi gifte oss men 1,5 år efter vi hade gift oss så satt jag hans mobil på laddning en kväll och skärmen lyste upp. Han hade glömt stänga ner en konversation med en tjej på hans utbildning. Japp mycket riktigt han var otrogen igen. Jag blev rasande vi bråkade. Så vad tror du?
    Nu säger inte jag att alla är lika dana även om det ökända citatet 'Once a Cheater, Always a Cheater. Bruka stämma bra. Men din man låg med samma tjejen flera gånger så det måste ha funnits känslor där för henne gissar jag  Så du känner din man bäst. Jag trodde jag kände min men nej. Tror du att han kommer att hålla sig till dig? Eller kommer han att börja prata med henne igen i smyg om nåt år? Jag har i allafall lärt mig min läxa. Once a Cheater Always a Cheater. :/

Jag vet, men nånstans tror man väl att den man älskar är annorlunda. Jag betvivlar inte att min man älskar mig och ångrade sig men hon gav honom nåt jag inte verkar kunna ge och sätter igång någon "eld" hos honom jag inte verkar kunna tända. Jag vet att han ångrar sig även nu men man borde lärt sig efter allt som varit och tänkt ett steg längre. Vem skriver till sin älskarinna efter 4 år att han saknar henne?? Jag beklagar att höra om din historia. 

Upplevde nästan att när vi bestämt oss att fortsätta så blev det en nytändning, vi hade ju verkligen rannsakat vårt förhållande, bestämt att vi ville vara med varandra och ville knappt släppa varandra. Nu vet jag dock inte...
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-08 21:24:14 följande:
    Jag vet inte, känner mig mest likgiltig. Jag trodde fan att han var genuin, men samtidigt har han bara skrivit en gång och varit ärlig om det. Inte så att han gått över alla gränser...
    Men varför har han då kontaktat henne igen?
    Vad har han skrivit till henne?
    Jag hade nog ärligt talat inte gett honom någon mer chans om han inte kunnat släppa taget om henne efter alla år.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-08 21:27:19 följande:
    Det var han som berättade att han skrivit till henne. Vi har en lite tuffare period här hemma och då hade han skrivit till henne för att få bekräftelse men ångrade sig sedan dagen efter. Skrev att han saknade henne... av alla han kunde skriva för att få lite hejarrop, varför henne....
    Ja,varför henne? Och kanske röra upp hennes känslor igen också.
    Han borde ha kommit till dig pch pratat och berättat hur han känner istället för att kontakta henne. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-08 21:27:19 följande:
    Ledsen att säga det men det var ju precis detta jag och många andra påpekade, att ta kontakt med henne/nån annan är ju helt enkelt hans sätt att hantera tuffare perioder och kriser. Ni krisande då, han mötte henne.. Ni krisade nu - han vände sig till henne. 
    Han kommer att upprepa detta igen och igen. Han ägnar sig åt verklighetsflykt istället för att ta tag i krisen. 
    Dessutom vet han ju denna gången hur "lätt" det är att hitta nån som vill boostar hans ego lite. Och hans ånger?.. Tja den väger ganska lätt. Han avslöjade sig själv istället för risken att hon gör det till dig....
  • Anonym (Hallå)

Tar hon emot honom när han skriver igen? El har hon gått vidare? 

jag tror nästan du behöver räkna med att antingen leva med en man som har behov av en annan vid sidan av el lämna honom. Han kommer inte ändra sig. 

en kompis till mig tog beslutet att acceptera en annan kvinna vid sidan av för hon orkade inte längre tjafsa om den andra kvinnan. Det var ändå med henne mannen valde att leva med. den andra kvinnan träffas han bara med kanske en gång i månaden och det är tom oklart om de ligger el bara umgås. det har blivit bättre sen hon bara accepterade det 

Svar på tråden Nygift och otrogen