• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-04 13:52:02 följande:
    Ja absolut, de borde göra en polisanmälan och få problemet löst.
    Ja,när hon inte har slutat efter 2 år så,och inte verkar fatta att hennes kontaktsökande är oönskat.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hm) skrev 2021-10-03 15:21:47 följande:
    Fast du har ju i tidigare inlägg skrivit att hon är både jättesnygg, charmig och välutbildad och att du själv är fascinerad av henne. Så det är väl det din man såg i henne också.
    Jo, till en början var jag väldigt fascinerad av henne och tyckte hon var så otroligt vacker. Idag ser jag på det med lite mer nyktra ögon och genom mycket terapi så förstår jag att hon inte är något speciellt utan nog inte ens är så vacker. Han har själv sagt att han inte tycker hon är så snygg. Välutbildad är hon och det är hon ju, vilket är konstigt med tanke på att hon är galen. Galenskapen kan väl ses som charmigt till en början, något min kära make har fått äta upp big time nu. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2021-10-03 15:28:35 följande:

Måste varit fruktansvärt för henne att falla för en man bli gravid ta bort utan något av pappans stöd

Sen 1 år senare se honom med en bebis som han valde ha

Det var ju inte så att hon inte visste att han var gift med en annan och att vi dessutom ville ha fler barn. Hon hade ju kunnat behålla barnet men det hade ju inte gett henne en verklig relation med min man för det. Bättre att skaffa barn med någon som vill ha barn med en (om det inte sker som ensam). 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (G) skrev 2021-10-03 15:40:13 följande:
    Mmm och frågan är väl om hon ens håller på som ts plötsligt säger och att de polisanmält henne. Känns mest som något hon säger för hon vet folk här kommer reagera på att hon har tillgång att kontakta honom fortfarande..
    Nej hon är anmäld, en gång av mig och två gånger av min man men så klart ä sådana ärenden inte är prioriterade och det köper jag. Jag är inte rädd för henne men så klart låter hon oss inte gå vidare när hon hela tiden gör sig påmind och det är väl också det hon vill... 
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2021-10-03 16:16:42 följande:
    Ni får väl helt enkelt spara allt hon skickar,spela in ev samtal, och fortsätta anmäla.
    Någon gång borde det väl gå längre än till en anmälan,om hon fortsätter.
    Det gör vi, men kvinnan är uppenbarligen besatt av min man vilket fan är sjukt. Han har gång på gång tydliggjort att han inte vill ha någon som helst kontakt med henne men det går inte in.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-04 12:45:10 följande:
    Jo, jag tycker oxå det känns som att alla försvarsmekanismer som finns verkar slagits på i TS huvud för att kunna fortsätta förhållandet.
    Inga försvarmekanismer här, bara bra terapi, ett genomtänkt val och viljan att gå vidare från det som var, precis som min man. Vissa saker jag skrivit i denna tråd har ju varit i chock/ i en krissituation medan jag idag är mycket med objektivt inställd till det som var. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-04 13:52:02 följande:
    Ja absolut, de borde göra en polisanmälan och få problemet löst.
    En (eller flera) anmälningar innebär ju inte att problemet är löst då polisen bara lägger ner anmälningarna.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-10-04 23:20:43 följande:
    Det gör vi, men kvinnan är uppenbarligen besatt av min man vilket fan är sjukt. Han har gång på gång tydliggjort att han inte vill ha någon som helst kontakt med henne men det går inte in.
    Och ändå så läggs det ner? På vilka grunder?
    Svarar din man när hon kontaktar henne?
    Om han gör det så kanske han skulle sluta med det tills hon tröttnar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-10-04 23:23:46 följande:
    En (eller flera) anmälningar innebär ju inte att problemet är löst då polisen bara lägger ner anmälningarna.
    Har ni redan gjort såna?
  • Anonym (Q)

Har ni som skriver om polisanmälningar själva gjort en polisanmälan någon gång? Jättemånga polisanmälningar lägga ner i princip på en gång och det är knappt att de tittar på ärendet. Så det är inte konstigt alls att polisen inte går vidare med det. Man ska ha tur om det görs när det gäller såna här brott.

Svar på tråden Nygift och otrogen