Anonym (Nej) skrev 2021-08-31 06:46:41 följande:
Men du har hunnit en aning om ifall han för det igen. Att du anser att ni är lyckliga är ju ingen garanti. Ni var väl lyckliga på er bröllopsdag också? Ändå fick han känslor för en annan kvinna som han hade sex med gång på gång på gång? Han vet bara att du kanske lämnar honom om du kommer på honom igen. ( du förlåt ju honom trots att han gjorde om det massor med gånger med samma kvinna och bara gjorde slut för hon blev gravid)
Jag tycker att du blir lurad, manipulerad och tvingas igenom något hemskt med en hemsk man. Och att dina barn tvingas växa upp i en familj med svåra kriser och osund relationsförebild.
Men det är du och dina barn som måste leva med honom och som måste slitas igenom dessa svek. Inte vi.
Så jag ska vara tyst nu.
Jag blir väldigt provocerad av vad du skriver. Jag är väldigt lycklig i mitt förhållande idag. Så klart att det var en allvarlig otrohet - men det finns grader i helheten. Min mans otrohet var värre än en kyss eller ett hångel men han hade inte en lång affär eller flera års dubbelliv. Allt är relativt. Det var en intensiven men kanska kortvarig period som så klart fick förödande effekter.
Ja vi var lyckliga på vår bröllopsdag men idag är vårt grundföhållande helt annorlunda. Vi har jobbar upp oss själva på ett helt annat sätt. Vår närhet och förståelse och framförallt dialog är idag helt annorlunda. Vi tar inte varandra för givna.
Ibland låter kommentarerna här inne som upprepade robotar. Självklart har jag funderat, allt som skrivits här har jag självklart tänkt men allt är inte svart eller vitt. Vem är du att säga att mina barn växer upp med osund relationsförebild? Jag kan garantera dig att det finns bra mycket med dysfunktionella relationer än vår. Jag blir inte heller lurad eller manipulerad, jag har gjort ett val. Det finns ingen garanti för att det inte sker igen och det finns ingen garanti för att jag inte faller för någon annan. Men jag litar på att han gör allt i sin makt för att aldrig såra mig igen. Jag känner honom, älskar honom och litar på honom.