• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Nej) skrev 2021-08-30 06:14:18 följande:
    Han har gjort en annan kvinna gravid! Är inte det anledning till att vara misstänksam?!
    Dessutom gjorde väl den andra kvinnan abort.
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2021-08-30 09:06:33 följande:
    Ja,självklart.
    Men nu får vi väl anta att hon har hans tillstånd att titta i den.
    TS har väl inte skrivit något annat.
    Tänk om folk kunde fatta att när man missbrukat andras förtroende så kan man inte förväntas sig att andra ska respektera ens privatliv bara sådär. Det är inte upp till andra att förmå sig själva att lita på den som klantat sig, det är upp till den som klantat sig att försöka återvinna förtroendet man krossat.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-30 13:02:26 följande:
    Tänk om folk kunde fatta att när man missbrukat andras förtroende så kan man inte förväntas sig att andra ska respektera ens privatliv bara sådär. Det är inte upp till andra att förmå sig själva att lita på den som klantat sig, det är upp till den som klantat sig att försöka återvinna förtroendet man krossat.
    Ja,precis.
    Men det verkar vara svårt för en del att förstå.
    Respekt ska gå åt båda håll.
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-30 13:02:26 följande:
    Och då ska man ge upp all sin personliga integritet menar du?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Älskarinna) skrev 2021-08-30 16:00:44 följande:
    Och då ska man ge upp all sin personliga integritet menar du?
    Tills man reparerat skadorna man gjort ja. Det säger väl sig självt att man inte kan förvänta sig samma frihet man hade innan man missbrukade det? Någon motprestation måste man väl visa om man vill ha en andra chans?

Eller tycker du det är alldeles för mycket begärt?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2021-08-30 13:35:50 följande:
    Ja,precis.
    Men det verkar vara svårt för en del att förstå.
    Respekt ska gå åt båda håll.
    Egentligen är det inte så förvånande, människor som pysslar med sånt är ju egoister och egoister har alltid svårt att fatta att allt inte alltid måste vara till deras fördel och vill gärna äta kakan och ha den kvar. Man vill kunna ha både sin partner och någon annan, blir man påkommen vill man bli förlåten rakt av utan att själv behöva offra något.... 
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-30 16:16:55 följande:
    Egentligen är det inte så förvånande, människor som pysslar med sånt är ju egoister och egoister har alltid svårt att fatta att allt inte alltid måste vara till deras fördel och vill gärna äta kakan och ha den kvar. Man vill kunna ha både sin partner och någon annan, blir man påkommen vill man bli förlåten rakt av utan att själv behöva offra något.... 
    Ja,det ligger kanske något i det.
  • Anonym (Nej)
    molly50 skrev 2021-08-30 09:13:34 följande:

Dessutom gjorde väl den andra kvinnan abort.

Nämen då är det ju okey ?
  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-30 16:13:39 följande:

Tills man reparerat skadorna man gjort ja. Det säger väl sig självt att man inte kan förvänta sig samma frihet man hade innan man missbrukade det? Någon motprestation måste man väl visa om man vill ha en andra chans?

Eller tycker du det är alldeles för mycket begärt?

Ja, det tycker jag. Jag skulle hellre ta separationen än snokandet.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2021-08-27 05:44:47 följande:
    Har du något sätt att kontrollera att han inte är otrogen igen? Han kunde vara otrogen även när ni drunknade i varandra som mest dvs när ni lovade varandra evig trohet och kärlek vid vigseln. Du trodde ju att ni var lyckligast i värden på ett bröllop och där och då tänkte han på att ha sex med en annan kvinna.

Min poäng är att du kanske borde kontrollera hans trohet regelbundet? Nu har han lärt sig hur du kom på honom sist så han har väl förfinat sina metoder. Leta efter en extra mobil? Kanske förvarar han den på jobbet? Har han kvinnliga kollegor som han säger kärleksord till i smyg? Har hand jobb en chattfunktion? Håll koll om han är överdrivet ?? kärleksfull?? eller uppmärksam på dig. Speciellt då nu nu har ett barn till och småbsrnsperioden verkar trigga igång hans jakt efter andra. Kontrollera hans trohet regelbundet. Även hans ärlighet kring annat. Du vet ju att han tidigare verkligen inte har gått att lita på och han han ju inte självmant kommit och erkänt varken vid första, andra,tredje, fjärde ?..osv tillfället. Men visa inte att du kollar honom för då döljer han allt bättre!!
    Jag har inga behov av att kontrollera honom, jag litar på att han inte är otrogen, hade jag inte kunnat göra det så hade jag inte kunnat leva med honom. Och vår kärlek är starkare nu än för tre år sedan, idag tar vi inte varandra för givna. 

Nu är det ju upp till honom att bevisa att det han sagt och bett om ursäkt för under dessa år är sant - skulle något liknande hända så är han körd och det vet han. Skulle han ligga med någon annan igen så är det kört och då får han helt enkelt stå sitt kasst. 
Svar på tråden Nygift och otrogen