Anonym (jaha) skrev 2020-11-03 17:28:35 följande:
Låter ju bra formulerat... men jag tror att din fru som förmodligen är klok kommer ganska snabbt se igenom det och dra slutsatsen "jaha så du vill ut och knulla andra kvinnor men du försöker lägga fram det som att det är för min skull du tar upp det. Varför då? Räcker det inte med mig?"
Kort sagt, förvänta dig inte en positiv respons och var beredd på att dina motiv synas i sömmarna och det kommer ställas motfrågor.
Nej jag kan inte lägga fram det som att det i första hand är för hennes skull, det skulle hon inte gå på.
Jag kommer förmodligen inte ens ta upp det, vilket är lite ironiskt med tanke på hur mycket skit jag fick för det här. Men jag får kanske bara acceptera att jag fast i monogamins bojor och aldrig kommer komma loss.
Jag har bara svårt att förstå hur man inte kan tycka att en enda sexpartner är lite torftigt. Jag är attraherad av massvis av människor, inklusive min fru, och jag tänker att det är ungefär så för de flesta. Men att vi har bestämt någon gång i tiden att man bara får ha en partner, och tycker man att fler är heta så ska man absolut inte låtsas om det, och helst skämmas eftersom man bara ska tända och tänka på sin enda partner, annars sviker man denne något fruktansvärt.
Att börja erkänna för varandra att man går igång på andra, och att det inte behöver vara hotande utan rent av kan vara hett, det tror jag skulle vara en bra början. I mitt förhållande men även i allmänhet. Det skulle nog kunna besvara folk en del lidande.
Så tänker i alla fall denna narcissistiska, manipulativa, patetiska nolla samt vidriga typ.