Anonym (Kvinna86) skrev 2020-06-13 15:59:43 följande:
Vi tar det igen. Jag har sett delar av deras konversation - han skriver flera gånger om sin ångest. Det var inget som kom när han blev påkommen. Deras reella otrohet var två veckor. De hade sex vid två olika tillfällen alltså inte massor gånger. 90% av deras relation var vänskaplig (på ytan då, men de hade ju inte erkänt något för varandra och hade kontakt som vänner). Han avbröt det också för att hans ångest över att skada mig åt upp honom, det finns nedskrivet till henne. Jag tycker diskussionen om otrohet generellt är väldigt intressant men när vi diskuterar min man och vårt förhållande vill jag att vi ska diskutera det som faktiskt var och inte förvränga eller överdriva. Det var nog det som faktiskt var.
Det stör mig att hon inte lider men också tacksamt att hon inte är med min man. Resten skiter jag i. Jag sitter med en man som älskar mig och som jag har barn med. Och hur vet du att hon inte sårat någon? Huruvida hon var i förhållande eller inte när hon blev gravid med min man har aldrig varit på tal här.
Men återigen, är det otänkbart att han ångrar sig och inte kommer göra det igen?
Hur många gånger ringde dom och pratade eller smsade på ett sätt som du hade ansett vara olämpligt? Hur många gånger rörde dom vid varandra på ett sätt som du inte skulle anse vara ok? Hur många gånger ljög han för dig för att dölja sina handlingar och känslor? Hur länge fick han och kände saker för henne som du inte skulle anse vara ok? Är det inte massor och åter massor med gånger?
Om hans ångest var så illa, Varför gjorde honom det?
Hans påstådda ångest är också ett bevis på att han inte var i en bubbla. Han visste att han skadade dig fruktansvärt men bokade ändå ett rum för att hon var värd det.
Du sitter med en man som kan bli förälskad och ha sex i andra kvinnor bakom din rygg.
Det kvittar om hon sårat någon. Hon har ändå en chans som du inte har just nu. Hon kan hitta en trogen man som aldrig vill skada henne.
Din makes handlingar är så grova att det inte finns en chans att han bara haft en affär och aldrig kommer göra om det. Det är som om man plötsligt börjar med heroin och sedan påstår att man aldrig ens provat varken cigg eller alkohol förut.. Och du tror på honom.