• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Nej) skrev 2021-08-28 14:57:51 följande:
    Problemet är väl att hon aldrig kommer få veta när han är otrogen igen. Han säger ju ingenting när han träffat andra! Enda gången ts kommit på hans otrohet är när hon kontrollerat honom.

Så vad ska hon göra? Gå runt och vänta tills nästa otrohet avslöjas genom en könssjukdom eller genom att han blir skyldig att betala underhåll för nån älskarinnas barn?
    Om TS känner att hon kan lita på honom och vill fortsätta leva tillsammans med honom så är det väl bara att respektera hennes beslut.
    Om de har det bra nu så finns väl ingen anledning att snoka som en galen blodhund i hans saker.
    Att vara uppmärksam på om han t ex börjar bete sig suspekt är väl en sak.
    Men att plötsligt börja snoka runt när hon inte har gjort det tidigare kan förstöra mer än det hjälper.
  • molly50
    molly50 skrev 2021-08-28 16:13:30 följande:
    Om TS känner att hon kan lita på honom och vill fortsätta leva tillsammans med honom så är det väl bara att respektera hennes beslut.
    Om de har det bra nu så finns väl ingen anledning att snoka som en galen blodhund i hans saker.
    Att vara uppmärksam på om han t ex börjar bete sig suspekt är väl en sak.
    Men att plötsligt börja snoka runt när hon inte har gjort det tidigare kan förstöra mer än det hjälper.
    Jag vill också tillägga att det är jätteviktigt att han är transparent nu och rakt igenom ärlig mot TS.
    Det är upp till honom att bevisa att han inte har något fuffens för sig bakom hennes rygg.
    TS ska inte behöva börja snoka.
  • Anonym (Nej)
    molly50 skrev 2021-08-28 16:16:30 följande:

Jag vill också tillägga att det är jätteviktigt att han är transparent nu och rakt igenom ärlig mot TS.

Det är upp till honom att bevisa att han inte har något fuffens för sig bakom hennes rygg.

TS ska inte behöva börja snoka.

Men hade hon inte snokat förra gången så hade han fortfarande träffat älskarinnan bakom hennes rygg?. Han påstod nog att han var ärlig och öppen mot ts förra gången också
  • molly50
    Anonym (Nej) skrev 2021-08-28 18:17:30 följande:
    Men hade hon inte snokat förra gången så hade han fortfarande träffat älskarinnan bakom hennes rygg?. Han påstod nog att han var ärlig och öppen mot ts förra gången också
    Hon hade tittat i hans mobil och råkat se att han haft sex med den andra kvinnan.
    Det är inte samma sak som att snoka.
    Och han har väl antagligen inte gett TS någon anledning att vara misstänksam så varför skulle hon börja snoka nu?
  • Anonym (jaha)
    molly50 skrev 2021-08-28 13:32:59 följande:
    Jo,jag förstår vad du menar.
    Men jag tycker ändå inte att det är sunt att ha ett sådant kontrollbehov att man måste snoka i allt ens partner gör,som Anonym (Nej) tyckte att TS skulle göra.
    Man kan ha en viss,sund,vaksamhet ändå utan att bete sig helt rabiat.
    Skulle han visa sig vara otrogen så får de väl ta tag i saken därifrån.
    Absolut, att leva ett förhållande med någon som man inte litar på är destruktiv och totalt meningslöst.
  • Anonym (Älskarinna)
    molly50 skrev 2021-08-29 22:26:52 följande:
    Hon hade tittat i hans mobil och råkat se att han haft sex med den andra kvinnan.
    Och han har väl antagligen inte gett TS någon anledning att vara misstänksam så varför skulle hon börja snoka nu?
    Hmmm, har hon ett uttalat tillstånd att titta i hans mobil så visst. Har hon det inte så har hon helt uppenbart snokat.
    Tänk om folk bara kunde ge fan i att peta i saker där de inte hör hemma!

Hur svårt kan det vara att använda sin egen mobil?
  • Anonym (Nej)
    molly50 skrev 2021-08-29 22:26:52 följande:

Han har gjort en annan kvinna gravid! Är inte det anledning till att vara misstänksam?!
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2021-08-30 00:40:21 följande:
    Absolut, att leva ett förhållande med någon som man inte litar på är destruktiv och totalt meningslöst.
    Ja,absolut. Men nu verkar ju TS lita på honom. Då kan jag inte se problemet.
  • molly50
    Anonym (Älskarinna) skrev 2021-08-30 04:59:01 följande:
    Hmmm, har hon ett uttalat tillstånd att titta i hans mobil så visst. Har hon det inte så har hon helt uppenbart snokat.
    Tänk om folk bara kunde ge fan i att peta i saker där de inte hör hemma!

Hur svårt kan det vara att använda sin egen mobil?
    Ja,självklart.
    Men nu får vi väl anta att hon har hans tillstånd att titta i den.
    TS har väl inte skrivit något annat.
  • molly50
    Anonym (Nej) skrev 2021-08-30 06:14:18 följande:
    Han har gjort en annan kvinna gravid! Är inte det anledning till att vara misstänksam?!
    Ja,men det är flera år sedan!
    Om TS nu har valt att förlåta och gå vidare så är väl det hennes beslut och bara att respektera.
    Jag tycker att TS är stark som klarar av det.
Svar på tråden Nygift och otrogen