• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-05 11:17:27 följande:

Har ni som skriver om polisanmälningar själva gjort en polisanmälan någon gång? Jättemånga polisanmälningar lägga ner i princip på en gång och det är knappt att de tittar på ärendet. Så det är inte konstigt alls att polisen inte går vidare med det. Man ska ha tur om det görs när det gäller såna här brott.

Mjo, personligen kan jag tycka att om man inte kan få hjälp av lagen så får man hantera det på "annat sätt". Varje individ måste ändå kunna ha rätt att försvara sig och om lagen inte kan hjälpa en så får man ta det i egna händer för alternativet är att man får leva med problemet i många många år.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2021-10-04 23:28:32 följande:
    Och ändå så läggs det ner? På vilka grunder?
    Svarar din man när hon kontaktar henne?
    Om han gör det så kanske han skulle sluta med det tills hon tröttnar.
    Han har svarat någon gång att hon ska dra åt helvete typ men mestadels svarar han inte. Nu försöker hon få mig att tro på att de varit med varandra mer än han berättat. Hade hon sagt det från början hade jag kanske trott henne men att komma nu känns bara patetiskt.. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-05 10:37:43 följande:
    Har ni redan gjort såna?
    Ja vi har gjort flera anmälningar, både om förtal och trakasserier. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-05 12:11:52 följande:
    Mjo, personligen kan jag tycka att om man inte kan få hjälp av lagen så får man hantera det på "annat sätt". Varje individ måste ändå kunna ha rätt att försvara sig och om lagen inte kan hjälpa en så får man ta det i egna händer för alternativet är att man får leva med problemet i många många år.
    Hantera det på annat sätt? Jag tänker inte ta till fysiskt våld, kvinnan är ju spritt språngande galen. Sen är jag inte ett fan av att bryta mot lagen. Är dock väldigt frustrerad över att vårt rättssystem ser ut som det gör och att hennes besatthet av min man inte hanteras. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Q) skrev 2021-10-05 11:17:27 följande:

Har ni som skriver om polisanmälningar själva gjort en polisanmälan någon gång? Jättemånga polisanmälningar lägga ner i princip på en gång och det är knappt att de tittar på ärendet. Så det är inte konstigt alls att polisen inte går vidare med det. Man ska ha tur om det görs när det gäller såna här brott.

Precis!
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-10-08 10:01:00 följande:
    Han har svarat någon gång att hon ska dra åt helvete typ men mestadels svarar han inte. Nu försöker hon få mig att tro på att de varit med varandra mer än han berättat. Hade hon sagt det från början hade jag kanske trott henne men att komma nu känns bara patetiskt.. 
    Ni kanske ska skaffa kontantkort som ni inte registrerar och bara ge numren till de ni vill ska ha det.
    Och skaffa ny mail osv.
    Tills hon ger upp.
    Din man borde kanske sluta svara helt och hållet när hon kontaktar honom.
    Någon gång borde hon ge upp.
    Om inte så får ni väl prata med henne mellan 4 ögon.
    Om nu inte polisanmälningar funkar.

Ja,det håller jag med om. Det känns mest som ett patetiskt försök att få dig att lämna.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-10-08 10:05:21 följande:
    Hantera det på annat sätt? Jag tänker inte ta till fysiskt våld, kvinnan är ju spritt språngande galen. Sen är jag inte ett fan av att bryta mot lagen. Är dock väldigt frustrerad över att vårt rättssystem ser ut som det gör och att hennes besatthet av min man inte hanteras. 
    Nja, det behöver ju inte gå till fysiskt våld, men vad är alternativet? Bevisligen kommer lagen inte hjälpa er, så antingen gillar ni läget och står ut det det så länge hon känner för det eller så ni fundera ut alternativa lösningar. Sen exat vad lösningen bli får ni själva klura ut.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-10-08 10:05:53 följande:
    Precis!
    Ok, men det intressant här är ju att du beklagar dig över att polisen inte hjälper er men vill heller höra talas om att lösa det på något annat sätt?

Vad hjälper det att beklaga sig över hur lite polisen gör? Kommer det förändra er situation?
  • Jw83
    Anonym (Kvinna86) skrev 2021-10-08 10:01:00 följande:

Men du väljer att tro på din man istället för att? Han är så pålitlig? För att han inte alls har en historia av att upprepat ljuga om vem han ligger med? Eller för att han aldrig skulle riskera ert äktenskap för en natt med henne??

Vakna upp. Dom skrattar bakom din rygg
  • Anonym (Liknande sits)

Min man och jag hade varit gifta i 8 år när han inledde en relation med en kvinna. Hon var superpå och tog inte ett nej. Ville gifta sig och skaffa barn med min man direkt. Ville köpa en mobil till min man som bara de skulle ha kontakt på. Min man var tydlig att han inte ville skilja sig, utan bara ville ha bekräftelse. (Sjukt också och vi har hanterat vår relation med terapi och timtals samtal med varandra). Det fick han bigtime. Hon ringde till mig och historien uppdagades. I hopp att jag skulle skilja mig från hennes själsfrände.15 st kontantkort blockerades. Nummer från hennes arbetskompisar blockerades. Hon låtsades vara någon annan i sms. Hon smygtittade på min man runt huset. Hon listade ut vart han jobbade och dök upp. Hon dök upp på akuten och ljög sig in till undersökningsrummet som hans fru. Min man protesterade tyvärr inte, han blev överrumplad av det sjuka.Hon tog kontakt med min mans dotter för att vara fodervärd åt hennes häst osv. Vi har sparat fyra fullmatade sidor med hennes kontaktförsök. För att fortsätta det kreativa. där får jag verkligen imponeras av hennes lösningar, är att hon postar inlägg på facebook som offentliga, detta så min man ska kunna läsa och lockas. Hon använder även SPOTIFY där texterna talar om hennes situation och vad hon önskar. Hennes egna ord att min man ska läsa facebook och SPOTIFY, så det är inte något jag hittar på.

Fem år efter deras relation, hon är fortfarande singel, har det fortsatt på facebook och SPOTIFY. Hon har förföljt min man med bilen.

Att jag fortfarande har koll på detta, beror på att det gäller att känna sin fiende (hotet utifrån). Jag har mått fruktansvärt dåligt av varje kontaktförsök. Det är som en film som rullas upp varje gång.

Hur har jag och min man agerat?

Nytt mobilnummer, hemligt och blockning på sociala medier. Min man har nonchalerat kontaktförsök live och tittat åt annat håll när hon tutat och vevat med armarna.Äntligen helt lugn och ro. Det enda som stoppar är att vara ONÅBAR. Varje svar, även negativt man ger, är krydda åt en besatt människa. Det hjälper inte att skriva: kontakta inte mig. Då tror stalkern att man inte mår bra när man skriver så och vill vara den som gör att man mår bra, dvs hör av sig igen.

Svar på tråden Nygift och otrogen