• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-10 22:11:24 följande:
    Nej,det gjorde jag inte. 
    Men det är kanske en viss skillnad om man är gifta och har barn.
    Då kanske man vill ge det en till chans.
    Men nu tycker jag att TS man verkar ha försatt sina chanser.
    Gav du inte en chans för att du inte är gift med barn eller vad menar du här?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-11 22:50:12 följande:
    Gav du inte en chans för att du inte är gift med barn eller vad menar du här?
    Varför skulle jag ge honom en till chans när han gick bakom min rygg med min bästa vän och dessutom hade inlett ett förhållande med henne?
    Hade han varit ärlig och visat ånger så kanske.
    Men eftersom han inte gjorde det så fick han ingen mer chans.
    Hade vi haft barn hade kanske också saken sett annorlunda ut.
    Men det hade vi inte heller. Tack och lov. 
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-12 23:22:38 följande:
    Varför skulle jag ge honom en till chans när han gick bakom min rygg med min bästa vän och dessutom hade inlett ett förhållande med henne?
    Hade han varit ärlig och visat ånger så kanske.
    Men eftersom han inte gjorde det så fick han ingen mer chans.
    Hade vi haft barn hade kanske också saken sett annorlunda ut.
    Men det hade vi inte heller. Tack och lov. 

Alltså förlåt men nu fattar jag inte alls längre. Gick bakom din rygg med din vän och DESSUTOM inlett ett förhållande med henne? Vad gjorde han först bakom ryggen då som inte var ett förhållande? 

Jag trodde du menade att om man är gift och har barn kan man ge fler chanser. Ärlig och visa ånger är ju något annat. Men det kanske behövs något slags kombination.

• molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-12 23:54:25 följande:

Alltså förlåt men nu fattar jag inte alls längre. Gick bakom din rygg med din vän och DESSUTOM inlett ett förhållande med henne? Vad gjorde han först bakom ryggen då som inte var ett förhållande? 

Jag trodde du menade att om man är gift och har barn kan man ge fler chanser. Ärlig och visa ånger är ju något annat. Men det kanske behövs något slags kombination.

Ja,de gick bakom min rygg och inledde ett förhållande.
    Förstår du då?
    Ja,hade vi haft barn så hade kanske saken sett annorlunda ut.
    Då hade det kanske inte varit lika lätt att lämna.
    Men nu hade vi inte det och då kändes inte valet så svårt.
    Mycket pga att han inte visade någon ånger.
    Men nu handlar tråden inte om mig.
  • Anonym (Hm)

Men du var ju så säker på att han aldrig skulle kontakta honom igen? 

• Anonym (Hm)

Märkligt också hur det ändrades från att ts en gång träffat älskarinnan och senare skrev hon att de aldrig träffats. 
    samt att hon först skrev att hon bara hade en kandidatexamen men sen hade hon helt plötsligt en master. förmodligen för att älskarinnan också hade en 😂

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2023-05-10 19:07:20 följande:

jag Tror jag skrivit det tidigare att han kan lida av Madonna hora syndromet vilket flera män gör 

han älskar dig Och vill leva vardagen med dig men ha fest och passion med någon annan 

det är väl kanske inte att förnedra sig själv om alla tre är med på det tänker jag. men klart folk utifrån tycker ju ofta sånt är ?konstigt? 

i min väns fall har hon insett att hon tycker hennes man blivit gladare och bättre pappa sedan tjejkompisen accepterats av henne. han tjatar inte längre på henne om att de måste festa ligga osv 

Ja.. dom har skrivit lite mer med varandra (mest hon och han svarat) men hon skrev till honom att hon trodde han längtade efter passion och begär mer en henne och han frågade henne vad han skulle göra åt det. Nu har han blockat henne och jag tror det mer handlade om att bli bekräftad än att vara med henne men kanske ska jag låta honom flörta med folk och så har vi ändå vår kärlek ihop på nåt sätt... jag vet faktiskt inte. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Fjäril kär skrev 2023-05-10 20:10:15 följande:

Jag var en av dom som i början av tråden påpekade att man har inte facit på otroheten förrän några år senare då det är först då man vet om allt var äkta och om det var värt det. 

Nu har ni ännu en gång hamnat i den vardag och ännu en tuff period som gjorde att han valde att vara otrogen förra gången. Nu är han där igen. Det är alltså så här han fungerar i kriser och i tråkig vardag. Han kommer att fortsätta. 

Är det så att han saknar något i ert förhållande så får han/ni nånstans besluta er för att antingen på nåt sätt försöka hitta det eller helt enkelt gå isär. 

Och helt krasst...du stannade förra gången och han fick knappt några konsekvenser så han är ganska säker på att vad han än gör så kommer du stanna. 

Ja jag minns dig, du hade flera kloka inlägg. Jag vet egentligen inte vad jag känner, han har ju de facto inte varit otrogen nu men däremot dragit igång något som jag trodde var överspelat och dessutom med samma person. Är det något speciellt med just henne och dom två eller tog han henne för hon var enklast? Kommer han fortsätta med henne eller någon ny? Jag hade typ önskat att det vore någon annan han skrivit att han saknade, inte henne. 

Jag vet, och jag kommer antagligen stanna nu men mest för fasaden inte för att det finns något att bygga på i vårt förhållande. Jag älskar honom nog inte på samma sätt längre. När allt skedde första gången så ville jag heller inte att hon skulle få honom typ och det var förnedrande. Jag tycker vi gått igenom allt i terapin men tydligen inte...

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-10 19:26:54 följande:
    Men vadå skönt att hon inte gav honom?

Så ditt välmående ska alltså hänga på vad en annan kvinna gör, och inte vad din man gör? Det är väl ändå han val som borde räknas här men du bryr sig inte så länge han blir nobbad av kvinnor han vill närma sig?
    Nej så klart inte, och nu har hon ju också sagt att hon saknade honom men då backade han och blockade henne igen. Är nog jobbigare att han drar igång saker igen snarare än själva smset, jag tror inte han saknar henne på riktigt. Men nu skulle han kunna få henne igen och då vill han inte ha henne...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hm) skrev 2023-05-15 17:57:33 följande:

Men du var ju så säker på att han aldrig skulle kontakta honom igen? 

jo det var jag, och på nåt konstigt sätt är jag säker på att han inte kommer göra det nu igen heller efter den här omgången. Vet inte hur jag kan lita på honom men det gör jag konstigt nog..
Svar på tråden Nygift och otrogen