• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-28 14:43:39 följande:
    Om hon klarar av det,ja.
    Vad är alternativen?

Som jag ser det antingen det eller att fortsätta och han gör det ändå, inleder något med kvinnan eller kontaktar henne igen när han känner att han behöver någonting. Kanske i smyg.

Alternativet att lämna mannen verkar ju inte finnas.

Och inte heller alternativet att han kommer att förändras, för den chansen har han redan fått och sabbat.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-28 14:59:18 följande:
    Vad är alternativen?

Som jag ser det antingen det eller att fortsätta och han gör det ändå, inleder något med kvinnan eller kontaktar henne igen när han känner att han behöver någonting. Kanske i smyg.

Alternativet att lämna mannen verkar ju inte finnas.

Och inte heller alternativet att han kommer att förändras, för den chansen har han redan fått och sabbat.
    Ja,jag kan ju bara gå till mig själv.
    Jag hade hellre lämnat och tagit risken att han går til den andra kvinnan.
    Jag hade inte velat leva i en relation med en man som istället för att prata med mig om det är något han saknar eller har problem med tar kontakt med en annan kvinna.
    Så pass mycket självrespekt har jag. 
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-28 15:09:03 följande:
    Ja,jag kan ju bara gå till mig själv.
    Jag hade hellre lämnat och tagit risken att han går til den andra kvinnan.
    Jag hade inte velat leva i en relation med en man som istället för att prata med mig om det är något han saknar eller har problem med tar kontakt med en annan kvinna.
    Så pass mycket självrespekt har jag. 
    Inte jag heller men nu gäller det ju TS och inte dig eller mig.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-10 18:46:50 följande:

precis. För första gången känner jag att jag tycker lite synd om henne. Vet inte var hon är i sitt liv men kan inte vara kul för henne att hon efter flera år vill bekräfta honom. 

jag håller med dig. Samtidigt känns det som om det är det enda vi gör.. pratar pratar och pratar. Försöker pussla vardagslivet. Men inte han då som saknar gamla knull?

Det är ju dig det är synd om. Du är gift med en man som söker sig till och har sex med andra kvinnor och vägrar vara trogen trots att du kommer på honom! Hon är fri att kunna få en trogen man som älskar henne. Dessutom verkar det som om din man älskar henne mer än dig då han gärna riskerar ert äktenskap för hennes skull.
    Så hon och alla hennes väninnor sitter nog och tycker synd om dig. 

kanske är det så att ni inte är menade för varandra? Kanske kan han inte glömma henne för att hon är den han passar bäst med? Du kanske hade varit lyckligare med en man som bara ville ha dig. Inte planerade sexträffar under er vigsel och inte spenderar smekmånaden med en annan kvinna? Kan inte tanken på att ha en man som bara vill ha dig locka ens lite??

• molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-28 15:10:14 följande:
    Inte jag heller men nu gäller det ju TS och inte dig eller mig.
    Ja,och som jag skrev så är det upp till TS om hon vill fortsätta leva med honom och låta honom träffa den andra kvinnan också, elller göra slut och ta risken att han går till den andra kvinnan helt och hållet. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-05-26 23:37:44 följande:

Jag gjorde något åt ett taskigt förhållande . det funkar faktiskt!.
    Man kommer ut på andra sidan faktiskt!!

Jag vet, det är bara ett stort steg att ta. Jag har landat i att jag inte kommer sakna honom, inte alls faktiskt. Han är ju tom öppen med att han skriver till henne. Först blev jag tacksam över det men nu inser jag att det är näst intill ännu mer respektlöst, har vet att det inte kommer konsekvenser. 

Däremot kommer jag sakna livet vi skapat tillsammans, vardagen, det självklara. Jag sörjer det förlorade livet, det med rutiner. Jag vill inte leva hälften av tiden utan mina barn, jag vill ha kvar mitt/vårt sociala umgänge, parmiddagar och vårt hem. Det är det jag kommer sakna, inte han. Kanske kan vi fortsätta som ett team och inte ett par men vad händer då när någon av oss träffar någon... 
    Jag vet att han inom kort kommer höra av sig till henne igen och när han återigen berättar det för mig ska jag berätta att vårt förhållande faktiskt har dött. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (men) skrev 2023-05-27 08:21:36 följande:
    Nu hoppar jag bara in här. 

Tänker på mitt ex och jag. Vad jag vet var han inte otrogen. Vi hade det så perfekt runt omkring oss. Fin familj. Fina vänner. Fint där man bodde. Allt så bra så. Ekonomiskt sätt med p.g.a. honom (inkomst, hans familjs pengar, status, sommarbostäder). Förutom vi då. Jag visste att jag skulle sakna det där, men att jag kunde bygga upp det på nytt och det har jag gjort, en omgivning som är helt äkta och det behöver inte alltid ha med pengar att göra utan kvalitén av de människor som är i ens liv. Din man bara förstör ju det som byggs upp, han är ingen pelare som håller. Jag hade varit själv eller valt en pelare (ny man inom sinom tid).
    Tack, det känns ändå skönt att höra. Jag är orolig för framtiden och det känns som att det är jag som förstör allt då det är jag som tar steget även fast jag vet att det rent logiskt är han som dödat allt som en gång var. Jag vet att livet kommer bli bättre men det gör väldigt ont att livet inte blev som det skulle..
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2023-05-27 10:43:12 följande:

Om oron i att lämna honom övervägande handlar om att du är rädd att de blir ett par och hon styvmamma till dina barn så behöver du tänka om igen. Är det verkligen där beslutet ska ligga? Det är ju bortom din kontroll ändå. Vem han träffar om det tar slut kommer vara upp till honom. Ditt beslut behöver grunda sig i om du är lycklig med honom el inte. 

sen kommer ofta sanningen fram när man dricker tyvärr så han har inte släppt henne trots att han blockerar henne 

Så är det, men någonstans är det lättare för mig att klandra henne, att det var hon som kom in och förstörde vår familj. Vi var ju lyckliga tills hon kom! Och sen helt plötsligt så ska hon få sitta och äta frukost med mina barn medan jag är ensam typ?? det är en vidrig tanke. Jag är inte lycklig med honom men jag kommer heller inte vara lycklig utan barnen...
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2023-05-27 12:08:06 följande:
    Jag förstår det. 
    Men jag tycker du ska fundera på hur bra ni egentligen har det när han tar kontakt med sin gamla älskarinna igen.
    Det kanske inte händer igen,men om han skulle ta kontakt med henne igen,ska du då ge honom chansen igen?
    Hur många chanser ska han få?
    Jag skulle nog inte heller se det som otrohet,men precis som du skriver så river det ju upp gamla sår hos dig.
    Brukar han ha svårt att prata om han upplever att ni har problem?
    Brister i kommunikationen brukar ju ofta vara en orsak till att problem uppstår i en relation.
    Nej, det enda vi gjort de senaste åren är att prata, prata och prata. En period blev passionerad igen men nu är vi tillbaka till att bara prata, prata och prata. 
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2023-05-28 19:13:13 följande:

Det är ju dig det är synd om. Du är gift med en man som söker sig till och har sex med andra kvinnor och vägrar vara trogen trots att du kommer på honom! Hon är fri att kunna få en trogen man som älskar henne. Dessutom verkar det som om din man älskar henne mer än dig då han gärna riskerar ert äktenskap för hennes skull.
    Så hon och alla hennes väninnor sitter nog och tycker synd om dig. 

kanske är det så att ni inte är menade för varandra? Kanske kan han inte glömma henne för att hon är den han passar bäst med? Du kanske hade varit lyckligare med en man som bara ville ha dig. Inte planerade sexträffar under er vigsel och inte spenderar smekmånaden med en annan kvinna? Kan inte tanken på att ha en man som bara vill ha dig locka ens lite??

Jag tror faktiskt inte han älskar henne men där emot så tror jag det finns en kemi och passion mellan dem som vårt vardagsliv inte ger honom. Att hon utmanar honom att känna makt, bli sedd och åtrådd. Typ djuriskt. Jag tror ibland att han faktiskt på ett sätt respekterar mig mer än henne, att hans syn på henne enbart är rå men att hon faktiskt har haft känslor för honom. Han har ett begär som jag inte verkar kan tillgodose typ. 

kanske är det så att vi inte är menade för varandra och förhoppningsvis kan jag bli lyckligare med någon annan för jag tror faktiskt inte att jag är lycklig och jag har svårt att se att vi någonsin kommer att hamna i något sunt igen på det sättet som jag vill att våra barn ska vara en del av. 

Svar på tråden Nygift och otrogen