• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-13 00:09:28 följande:
    Så ledsamt. Vilket kräk. Hoppas att du kan hitta någon som inte sviker och förtjänar en så fin som du.

Tack, det hoppas jag också, om tiden kan läka dessa sår. Just nu vet jag inte hur jag ska kunna lita på någon igen. Han har fått mig att tro att jag är oälskbar. Att jag är grå och tråkig fast jag är den som tagit hand om hans barn när han varit och knullat hans älskarinna. Han säger att han saknade närheten, att jag inte bekräftade honom, försöker subtilt lägga över det på mig samtidigt som han återigen bönar och ber om förlåtelse. Så äcklig.

• Anonym (Kvinna86)
    19mark82 skrev 2023-07-23 19:20:53 följande:
    starkt av dig TS, lite sen på bollen men bättre sent än aldrig! Skål
    TACK!

Ja nu önskar jag att jag gått för flera år sedan, men då hade vi heller inte fått vårt andra barn så jag försöker tänka att det var värt det. Nu kan han inte förnedra mig mer. Stackars kvinna som får ta över honom efter mig. Eller så är det bara mig han är så totalt respektlös mot. 
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2020-01-21 15:27:08 följande:
    Det finns singelmän som också blir kära i den de ligger med.
    Det har jag råkat ut för själv.
    Och det finns även upptagna män som kan bli kära i andra.
    Så att de är upptagna är ingen garanti för något.
    Har du råkat ut för att singelmän har blivit kära dig efter att ni haft sex alltså?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Full Blom) skrev 2023-07-25 18:19:47 följande:

Hur går det för dig TS..... 
    Vilket svek du varit med  om. 
    Hoppas du fått styrka att kämpa dig upp. 

Tack, det går upp och ner. Kommer kräva mycket terapi för att återhämta mig och för att inte projicera mina känslor för honom till barnen. Allt är ju väldigt rörigt nu, förhoppningsvis inser jag framöver att det var det rätta och jag börjar må bättre. Det jobbiga är att inse att inget alternativ kommer få mig att må bra för studen.

Tyvärr bor vi fortfarande ihop. Vi bor i ett eftertraktat område och har bestämt att vi vill bo kvar i området för barnens skull och det är inte så lätt att hitta bostad. Han ska köpa ut mig ur vårt nuvarande boende och jag ska hitta något eget men det tar tid. Ibland känner jag mig beroende av honom och att han vet att han har den hållhaken på mig... 
  • Anonym (Självplågare)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-07-31 12:04:33 följande:
    Tack, det går upp och ner. Kommer kräva mycket terapi för att återhämta mig och för att inte projicera mina känslor för honom till barnen. Allt är ju väldigt rörigt nu, förhoppningsvis inser jag framöver att det var det rätta och jag börjar må bättre. Det jobbiga är att inse att inget alternativ kommer få mig att må bra för studen.

Tyvärr bor vi fortfarande ihop. Vi bor i ett eftertraktat område och har bestämt att vi vill bo kvar i området för barnens skull och det är inte så lätt att hitta bostad. Han ska köpa ut mig ur vårt nuvarande boende och jag ska hitta något eget men det tar tid. Ibland känner jag mig beroende av honom och att han vet att han har den hållhaken på mig... 
    Det låter som om du ändå kommer stanna kvar hos honom. Så blev det för mig. Min fru hade vid upprepade tillfällen varit otrogen och haft sex med olika män. Hon beskrev det som ett beroende.

Det här upprepades om och om igen. Jag hotade flera gånger med skilsmässa men ångrade mig på grund av barnen och att hon trots sitt beteende är helt underbar med dom.  Nu går vi i terapi båda två sedan ett år tillbaka. 

Jag börjar tro att det går att vända det här. Man kan bli kär igen, även i en person som sårat dig.
  • Rosen98

Aldrig någonsin har ett "vad var det jag/vi sa!!!" varit mer befogat och passande än den här gången.

• Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-07-31 12:04:33 följande:

Se nu till att han inte utnyttjar det faktum att det är trögt med bostad, eftertraktat område etc så att du fortfarande bor kvar om ett halvår ...  då har han ju liksom fått sin vilja igenom och kan förhala försäljning ännu mer...

Se till att det faktiskt händer saker rent konkret här och NU. Börja packa, dra isär era ekonomier , åk på visningar, ta kontakt med mäklare, boka möte på banken etc etc.  Visa att det inte blir något förlåt . Visa att du kan stå på egna ben och inte behöver honom. 

Bli inte blåst igen . Lita inte på ett enda ord alls överhuvudtaget.  Hur kan du vara säker på att han ska köpa ut dig? Det är en jävligt stor hållhake nämligen som han kan utnyttja i all evighet...
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-07-31 12:00:55 följande:

Tack, det hoppas jag också, om tiden kan läka dessa sår. Just nu vet jag inte hur jag ska kunna lita på någon igen. Han har fått mig att tro att jag är oälskbar. Att jag är grå och tråkig fast jag är den som tagit hand om hans barn när han varit och knullat hans älskarinna. Han säger att han saknade närheten, att jag inte bekräftade honom, försöker subtilt lägga över det på mig samtidigt som han återigen bönar och ber om förlåtelse. Så äcklig.

Jag tycker du ska försöka strunta i honom. Hur svårt det än kännas.
    Om han hade problem med att inte få bekräftelse så borde han ha pratat med dig om det istället för att söka det hos någon annan.
    Så ta inte åt dig av det han säger.
    Du är den som kommer att gå vinnande ur det här och hitta en bra man. Var så säker!

Kramar till dig!
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2023-07-31 12:03:52 följande:
    Har du råkat ut för att singelmän har blivit kära dig efter att ni haft sex alltså?
    Både det och innan vi haft sex.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2023-07-31 13:34:37 följande:
    Både det och innan vi haft sex.
    Ok, men där det inte har funnits motsvarande känslor från din sida alltså? En viss utmaning att ta sig ur en sån situation kanske.
Svar på tråden Nygift och otrogen