• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Pryd) skrev 2024-09-08 17:30:20 följande:
    Alternativt lärde du dig ingenting?
    Jo jag lärde mig att han har blåst Ts ännu en gång..
  • Core

Vilken jävla S O P A. Du väljer själv, men är man otrogen öht är man en sopa, gör man det som nygift är man ett riktigt jävla bottenskrap och kommer alltid att vara.

• Anonym (Tttt)
    Core skrev 2024-09-08 21:15:22 följande:

Vilken jävla S O P A. Du väljer själv, men är man otrogen öht är man en sopa, gör man det som nygift är man ett riktigt jävla bottenskrap och kommer alltid att vara.

ja precis!

om man har levt ihop länge och om det har funnits många problem i relationen, så kunde man kanske kanske ha lite förståelse 

Men som nygift är det helt obegripligt.
    Då kan det inte finnas några känslor alls, om nu inte mannen är narcissistisk eller något liknande

• 19mark82

Berätta TS! Om du mår bra i relationen trots allt då gjorde du rätt. Men ge oss en chans att förstå, låt oss veta hur det ligger till där hemma o hoppas allt går din väg {#emotions_dlg.flower} 

• Anonym (Förälder)
    Lynx123 skrev 2024-09-08 17:34:21 följande:
    Fast det var han som valde att vara otrogen och därmed förstöra sin familj. Om hon hade stannat hade hon dessutom lärt barnen att det är okej att bli behandlad respektlöst av sin partner.
    Barnen har inget med saken att göra eftersom de inte vet vad som skett och man ska inte dra in barnen i sånt där. Det skadar bara barnen i onödan. Det är bara egoistiskt.
  • Anonym (Maria)

De kanske lever som ex men som samarbetar om den praktiska situationen 

• Anonym (Förälder)
    Anonym (jaha) skrev 2023-08-10 13:18:56 följande:
    Du blandar ihop känslor och handlingar... att bli förtjust i någon och att dra ner brallorna och knulla med någon är två HELT skilda saker. ALLA kan bli förtjusta i någon annan men alla väljer inte att dra ner brallorna och ligga med personen de vart förtjusta i.

Så nej, din fru låg inte med den andra snubben för att hon "blev förförd". Hon gjorde det för att hon VILLE det, det var ett medvetet val HON gjorde, inte han.
    Hon kan mycket väl ha legat med honom för att hon blev förförd. Sånt kan väcka känslor man inte kan motstå. Däremot gjorde frun fel som att ens sätta sig i den situationen. Redan där hade hon gått för långt. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Förälder) skrev 2024-09-09 14:22:54 följande:
    Barnen har inget med saken att göra eftersom de inte vet vad som skett och man ska inte dra in barnen i sånt där. Det skadar bara barnen i onödan. Det är bara egoistiskt.
    Säger inte att det gäller TS men ja många bedragna verkar tyvärr handla oerhört egoistiskt efter en otrohet. Samtidigt som klagar de över att andra varit egoistiska...
  • Lynx123
    Anonym (Förälder) skrev 2024-09-09 14:22:54 följande:
    Självklart inte, men respektlösheten finns kvar.
  • Anonym (Maria)
    Lynx123 skrev 2024-09-09 14:57:41 följande:
    Självklart inte, men respektlösheten finns kvar.
    Hur ser barnen respektlösheten om du nu är med på att man självklart inte ska dra in dem i det och således hålla dem utanför?
Svar på tråden Nygift och otrogen