• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-12 14:36:16 följande:
    Nu är ju tråden dessutom gammal,så vi vet ju inte vad som har hänt dem emellan sen den senaste gången han hade kontakt med den andra kvinnan.
    Mer än att de inte har separerat.
    Men vi får väl se om TS vill uppdatera.
    Det kan hända att han kanske vill ha kontakt med den andra kvinnan, men jag tror ändå inte att mannen kommer lämna sin familj.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-12 14:45:37 följande:
    Det kan hända att han kanske vill ha kontakt med den andra kvinnan, men jag tror ändå inte att mannen kommer lämna sin familj.
    Det kan nog TS svara bättre på.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-12 19:20:06 följande:
    Det kan nog TS svara bättre på.
    Vet inte om det behövs att TS svarar, hans beteende är inte så så svårt att förutse, tycker jag. Han har inte velat lämna familjen förut för denna kvinna så knappast troligt att han skulle vilja det nu eller framöver heller. Ett vanligt mönster bland män med älskarinnor.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-12 21:50:27 följande:
    Vet inte om det behövs att TS svarar, hans beteende är inte så så svårt att förutse, tycker jag. Han har inte velat lämna familjen förut för denna kvinna så knappast troligt att han skulle vilja det nu eller framöver heller. Ett vanligt mönster bland män med älskarinnor.
    Jag avvaktar och ser om TS väljer att svara på det.
    Annars blir det bara spekulationer.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-12 22:47:49 följande:
    Jag avvaktar och ser om TS väljer att svara på det.
    Annars blir det bara spekulationer.
    Även om TS kommer tillbaka till tråden så kan hon såklart inte svara på om han aldrig kommer lämna familjen,  hon trodde ju inte att han skulle vara otrogen till att börja med så om du förväntar dig ett svar om hur hennes man kommer agera så kommer du bli besviken.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-13 01:38:42 följande:
    Även om TS kommer tillbaka till tråden så kan hon såklart inte svara på om han aldrig kommer lämna familjen,  hon trodde ju inte att han skulle vara otrogen till att börja med så om du förväntar dig ett svar om hur hennes man kommer agera så kommer du bli besviken.
    Jag förväntar mig inte att hon ska veta exakt hur han tänker.
    Men däremot så tror jag att hon känner honom bättre än vad vi gör så att hon ändå kan ge ett svar.
  • Anonym (Pryd)
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-13 01:38:42 följande:
    Nej, men tydligen kan du svara på det?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-13 14:07:09 följande:
    Jag förväntar mig inte att hon ska veta exakt hur han tänker.
    Men däremot så tror jag att hon känner honom bättre än vad vi gör så att hon ändå kan ge ett svar.
    Och hon hade ändå fel innan.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Pryd) skrev 2024-09-13 17:03:54 följande:
    Nej, men tydligen kan du svara på det?
    Bara att se till hans beteende så verkar det vara det mest sannolika. Och gemene andra otrogna mäns för den delen...de vill gärna ha någon på sidan av men vill inte bli av med frun och familjen
Svar på tråden Nygift och otrogen