• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-06-15 21:53:07 följande:
    Så du skulle alltså försöka hjälpa honom med att få TS tillbaka?
    Om han hade gjort ett misstag och verkligen ångrar sig.
    Men inte som han har betett sig nu.
    Då får han vackert ta konsekvenserna.
    Misstag kan alla göra. Men det han har gjort är inte längre ett misstag.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-06-15 21:58:29 följande:
    Om han hade gjort ett misstag och verkligen ångrar sig.
    Men inte som han har betett sig nu.
    Då får han vackert ta konsekvenserna.
    Misstag kan alla göra. Men det han har gjort är inte längre ett misstag.
    Ok men det jag frågade dig gällde nu. Om han startade en tråd och bad om hjälp med att nu få tillbaka TS.
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-06-15 22:07:49 följande:
    Ok men det jag frågade dig gällde nu. Om han startade en tråd och bad om hjälp med att nu få tillbaka TS.
    Då skulle han få rådet att acceptera faktum att TS inte vill ha honom tillbaka.
    Han har gjort för många snedsteg fö att det ska kunna förlåtas nu.
  • Anonym (Hallå)

Stort grattis till dig ts som slipper leva med honom! 

han verkar ju heller inte vida smart som skickar sms till henne om att de legat igen, när han vet att du har ögonen på honom och telefonen sedan lämge tillbaka 

hoppas du landar i det nya livet snabbt! stort lycka till!

• Anonym (Du är inte ensam)

Min sambo var otrogen med en kollega och när jag kom på honom sa han att han ångrade sig och att det inte betydde något för honom. Han lovade mig att han hade avslutat med kollegan och bytte till och med jobb. Jag valde att stanna kvar för barnens skull och för att jag inte ville förlora det vi hade.

Han försökte att visa att han ville vara med mig, stöttade mig när jag var ledsen och svarade på mina frågor. Vi gick några tillfällen på familjerådgivning.

Sedan kom jag på honom igen, jag tog då kontakt med kvinnan som berättade att de aldrig hade avslutat något. Under hela den tiden som jag kämpade så kämpade jag ensam. Han sa till henne att han ville leva med henne och bytte jobb för deras skull och inte min.

Mitt råd är att aldrig lita på någon som svikit dig på det sättet.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Du är inte ensam) skrev 2023-07-12 22:31:05 följande:

Min sambo var otrogen med en kollega och när jag kom på honom sa han att han ångrade sig och att det inte betydde något för honom. Han lovade mig att han hade avslutat med kollegan och bytte till och med jobb. Jag valde att stanna kvar för barnens skull och för att jag inte ville förlora det vi hade.

Han försökte att visa att han ville vara med mig, stöttade mig när jag var ledsen och svarade på mina frågor. Vi gick några tillfällen på familjerådgivning.

Sedan kom jag på honom igen, jag tog då kontakt med kvinnan som berättade att de aldrig hade avslutat något. Under hela den tiden som jag kämpade så kämpade jag ensam. Han sa till henne att han ville leva med henne och bytte jobb för deras skull och inte min.

Så ledsamt. Vilket kräk. Hoppas att du kan hitta någon som inte sviker och förtjänar en så fin som du.
  • 19mark82
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-06-15 17:21:21 följande:

NU HAR JAG LÄMNAT HONOM

vilket sjuk sak att skriva, och ännu sjukare att jag känner noll inför det. Eller jo, jag känner sorg över att förlora tid med barnen. Möjligtvis behövde jag dom här åren för att hamna här. 

kollade hans mobil i torsdags och förutom flera grova sexsms så hade dom också legat med varandra igen. Det jävla svinet låg med henne efter allt jag gjort för honom. Hon kan ta honom, det är hennes förlust. 

jag är fan fri nu! 

starkt av dig TS, lite sen på bollen men bättre sent än aldrig! Skål
  • Anonym (Full Blom)

Hur går det för dig TS..... 
    Vilket svek du varit med  om. 
    Hoppas du fått styrka att kämpa dig upp. 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2023-06-18 11:59:18 följande:

Stort grattis till dig ts som slipper leva med honom! 

han verkar ju heller inte vida smart som skickar sms till henne om att de legat igen, när han vet att du har ögonen på honom och telefonen sedan lämge tillbaka 

hoppas du landar i det nya livet snabbt! stort lycka till!

Tack!

Det känns väldigt konstigt och är av och till oerhört svårt. Hela situationen är ju så förnedrande. Han beskrev henne som "sin kryptonit" och jag insåg att det skulle vara jag som var det. Det skulle vara mig han inte kunde tänka sig att leva utan och ha respekt för. Nu har han brutit med henne igen och bönar och ber om förlåtelse. Jag själv är mest otroligt likgiltig. Och trött. 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Du är inte ensam) skrev 2023-07-12 22:31:05 följande:

Fy fan alltså! Jag lider med dig!

Det börjar mer och mer gå upp för mig vilket otroligt svek det är - inte bara mot mig utan mot barnen. Jag kommer aldrig kunna lita på honom igen. Jag förlät honom trots att den första otroheten faktiskt var brutal. Men trots alla löften, all terapi, en ny chans så gör han det igen. Han hade lika gärna kunnat spotta på mig, ungefär lika förnedrande hade det varit. 

Nu är jag inte ledsen för att förlora honom, inte alls. När jag ser honom nu känner jag inget. Men det är en enorm sorg att förlora livet som var, ett liv jag inte valt att förlora. Genom sin otrohet tar han barnen ifrån mig halva tiden och för det avskyr jag honom. 

Svar på tråden Nygift och otrogen