• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2023-05-08 21:56:15 följande:
    Men varför har han då kontaktat henne igen?
    Vad har han skrivit till henne?
    Jag hade nog ärligt talat inte gett honom någon mer chans om han inte kunnat släppa taget om henne efter alla år.

jag vet inte. Jag vet helt ärligt inte hon av alla. Det hade fan varit bättre med en ny. Att han vänder sig till henne - och dessutom skriver att han saknar henne- måste ju innebära att han faktiskt åtminstone tänker på henne fortfarande. Sen är jag tacksam att berättade det för mig direkt dagen efter. Också glad att hon inte gjort en grej av det. Just nu vet jag inte helt vad nästa steg är. Det är ju inte bra mellan oss, samtidigt så är ekonomin som den är (även om vi båda har stabil inkomst) men vi bor i en storstad etc. 

• Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2023-05-08 22:00:57 följande:
    Ja,varför henne? Och kanske röra upp hennes känslor igen också.
    Han borde ha kommit till dig pch pratat och berättat hur han känner istället för att kontakta henne. 

precis. För första gången känner jag att jag tycker lite synd om henne. Vet inte var hon är i sitt liv men kan inte vara kul för henne att hon efter flera år vill bekräfta honom. 

jag håller med dig. Samtidigt känns det som om det är det enda vi gör.. pratar pratar och pratar. Försöker pussla vardagslivet. Men inte han då som saknar gamla knull?

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Linda) skrev 2023-05-08 23:45:21 följande:
    Ledsen att säga det men det var ju precis detta jag och många andra påpekade, att ta kontakt med henne/nån annan är ju helt enkelt hans sätt att hantera tuffare perioder och kriser. Ni krisande då, han mötte henne.. Ni krisade nu - han vände sig till henne. 
    Han kommer att upprepa detta igen och igen. Han ägnar sig åt verklighetsflykt istället för att ta tag i krisen. 
    Dessutom vet han ju denna gången hur "lätt" det är att hitta nån som vill boostar hans ego lite. Och hans ånger?.. Tja den väger ganska lätt. Han avslöjade sig själv istället för risken att hon gör det till dig....

Ja, jag vet. Tyvärr. Någonstans så tror/hoppades jag på att hans ånger var genuin. Jag tror kanske den var det men mest ångest över att slippa hantera konsekvenserna och få sitt liv uppslitet. Nu har vi vänner som gått isär så kanske skrämmer det inte honom längre. Jag tror han älskar mig, men jag kan helt enkelt inte ge den bekräftelsen och passionen hon gav. 

som du skriver är det lätt att kämpa när allt står på spel men när vi fallit tillbaka i gamla mönster lockade spänningen honom. Otroligt elakt mot våra barn. Anser inte att han varit otrogen nu men han har sårat mig. Dock ett framsteg att han berättade det den här gången? och skönt att hon inte gav honom det han sökte. 

• Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2023-05-09 06:49:05 följande:

Tar hon emot honom när han skriver igen? El har hon gått vidare? 

jag tror nästan du behöver räkna med att antingen leva med en man som har behov av en annan vid sidan av el lämna honom. Han kommer inte ändra sig. 

en kompis till mig tog beslutet att acceptera en annan kvinna vid sidan av för hon orkade inte längre tjafsa om den andra kvinnan. Det var ändå med henne mannen valde att leva med. den andra kvinnan träffas han bara med kanske en gång i månaden och det är tom oklart om de ligger el bara umgås. det har blivit bättre sen hon bara accepterade det 

Nej eller hon skrev att hon önskar att han ska vara lycklig men inte på bekostnad av henne. Sen skrev hon att hon hade varit kär i honom och han inte kan nyttja det typ. Men tror det rörde upp saker hos henne. 

ja, det är där jag också är. Funderar på vad jag någonstans är okej med. Att vi är en familj men han har en ?sidohobby? och jag accepterar det eller om det är att förnedra sig själv och gå miste om kärlek. Jag känner mig tom och utmattad. 

• Anonym (Hallå)

jag Tror jag skrivit det tidigare att han kan lida av Madonna hora syndromet vilket flera män gör 

han älskar dig Och vill leva vardagen med dig men ha fest och passion med någon annan 

det är väl kanske inte att förnedra sig själv om alla tre är med på det tänker jag. men klart folk utifrån tycker ju ofta sånt är ?konstigt? 

i min väns fall har hon insett att hon tycker hennes man blivit gladare och bättre pappa sedan tjejkompisen accepterats av henne. han tjatar inte längre på henne om att de måste festa ligga osv 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-10 18:50:27 följande:

Ja, jag vet. Tyvärr. Någonstans så tror/hoppades jag på att hans ånger var genuin. Jag tror kanske den var det men mest ångest över att slippa hantera konsekvenserna och få sitt liv uppslitet. Nu har vi vänner som gått isär så kanske skrämmer det inte honom längre. Jag tror han älskar mig, men jag kan helt enkelt inte ge den bekräftelsen och passionen hon gav. 

som du skriver är det lätt att kämpa när allt står på spel men när vi fallit tillbaka i gamla mönster lockade spänningen honom. Otroligt elakt mot våra barn. Anser inte att han varit otrogen nu men han har sårat mig. Dock ett framsteg att han berättade det den här gången? och skönt att hon inte gav honom det han sökte. 

Men vadå skönt att hon inte gav honom?

Så ditt välmående ska alltså hänga på vad en annan kvinna gör, och inte vad din man gör? Det är väl ändå han val som borde räknas här men du bryr sig inte så länge han blir nobbad av kvinnor han vill närma sig?
  • Fjäril kär

Jag var en av dom som i början av tråden påpekade att man har inte facit på otroheten förrän några år senare då det är först då man vet om allt var äkta och om det var värt det. 

Nu har ni ännu en gång hamnat i den vardag och ännu en tuff period som gjorde att han valde att vara otrogen förra gången. Nu är han där igen. Det är alltså så här han fungerar i kriser och i tråkig vardag. Han kommer att fortsätta. 

Är det så att han saknar något i ert förhållande så får han/ni nånstans besluta er för att antingen på nåt sätt försöka hitta det eller helt enkelt gå isär. 

Och helt krasst...du stannade förra gången och han fick knappt några konsekvenser så han är ganska säker på att vad han än gör så kommer du stanna. 

• molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-10 18:44:38 följande:

jag vet inte. Jag vet helt ärligt inte hon av alla. Det hade fan varit bättre med en ny. Att han vänder sig till henne - och dessutom skriver att han saknar henne- måste ju innebära att han faktiskt åtminstone tänker på henne fortfarande. Sen är jag tacksam att berättade det för mig direkt dagen efter. Också glad att hon inte gjort en grej av det. Just nu vet jag inte helt vad nästa steg är. Det är ju inte bra mellan oss, samtidigt så är ekonomin som den är (även om vi båda har stabil inkomst) men vi bor i en storstad etc. 

Att han berättade det för dig var väl bara för att döva sitt egna samvete.
    Ni behöver kanske sätta er ner och prata ordentligt om var ni står och vad ni vill.
    Kanske kan parterapi vara något för er?
    Oavsett om ni väljer att fortsätta eller separera.
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-10 18:46:50 följande:

precis. För första gången känner jag att jag tycker lite synd om henne. Vet inte var hon är i sitt liv men kan inte vara kul för henne att hon efter flera år vill bekräfta honom. 

jag håller med dig. Samtidigt känns det som om det är det enda vi gör.. pratar pratar och pratar. Försöker pussla vardagslivet. Men inte han då som saknar gamla knull?

Men hon verkade ju inte vilja bekräfta honom om hon blev sur när han hörde av sig?

Ok. Ja,bristande kommunikation är ju tyvärr,många gånger, en orsak till att förhållanden hamnar i svackor eller går i kras. 
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-08 21:56:15 följande:
    Men varför har han då kontaktat henne igen?
    Vad har han skrivit till henne?
    Jag hade nog ärligt talat inte gett honom någon mer chans om han inte kunnat släppa taget om henne efter alla år.
    Men vadå efter alla år, du gav väl ingen chans ens första gången om jag har kommer ihåg rätt?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-10 21:38:56 följande:
    Men vadå efter alla år, du gav väl ingen chans ens första gången om jag har kommer ihåg rätt?
    Nej,det gjorde jag inte. 
    Men det är kanske en viss skillnad om man är gifta och har barn.
    Då kanske man vill ge det en till chans.
    Men nu tycker jag att TS man verkar ha försatt sina chanser.
Svar på tråden Nygift och otrogen