Anonym (Kvinna86) skrev 2023-07-31 12:04:33 följande:
Tack, det går upp och ner. Kommer kräva mycket terapi för att återhämta mig och för att inte projicera mina känslor för honom till barnen. Allt är ju väldigt rörigt nu, förhoppningsvis inser jag framöver att det var det rätta och jag börjar må bättre. Det jobbiga är att inse att inget alternativ kommer få mig att må bra för studen.
Tyvärr bor vi fortfarande ihop. Vi bor i ett eftertraktat område och har bestämt att vi vill bo kvar i området för barnens skull och det är inte så lätt att hitta bostad. Han ska köpa ut mig ur vårt nuvarande boende och jag ska hitta något eget men det tar tid. Ibland känner jag mig beroende av honom och att han vet att han har den hållhaken på mig...
Det låter som om du ändå kommer stanna kvar hos honom. Så blev det för mig. Min fru hade vid upprepade tillfällen varit otrogen och haft sex med olika män. Hon beskrev det som ett beroende.
Det här upprepades om och om igen. Jag hotade flera gånger med skilsmässa men ångrade mig på grund av barnen och att hon trots sitt beteende är helt underbar med dom. Nu går vi i terapi båda två sedan ett år tillbaka.
Jag börjar tro att det går att vända det här. Man kan bli kär igen, även i en person som sårat dig.