Inlägg från: Anonym (Självplågare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Självplågare)

Nygift och otrogen

Det finns faktiskt människor som i hemlighet njuter av att bli bedragna. Sjukt kanske, men jag själv har kommit på att jag går igång på det. Jag vet att min man är otrogen och när jag kom på det första gången, såg en konversation i hans mobil så blev jag bara våldsamt kåt!

Är det något fel på mig? Jag vill inte heller berätta att jag vet för honom. 

• Anonym (Självplågare)
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-23 22:21:07 följande:
    Vill du inte berätta för att då försvinner spänningen eller är det av andra orsaker? Vad ska du göra av detta? Har du sex med mannen själv? Har otroheten i så fall gjort det bättre tycker du?
    Ja, jag har sex med honom. Och det är bättre än någonsin. Men jag vet att om jag berättar att jag vet att han är otrogen så kanske allt rasar samman.

Så jag är tyst, och bara njuter av det. Men det är kanske fel?
  • Anonym (Självplågare)
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-24 13:55:14 följande:
    Det är egentligen jättesvårt för mig att kunna veta men om allting är precis som du vill ha det och du inte mår dåligt så är det väl inte fel? Njuta av livet bara... 

Enda jag kan komma på är om han kanske till slut kommer lämna dig för en älskarinna? Har du någon uppfattning om hur djupa relationer han har eller är det bara sex? De flesta otrogna män verkar ju vilja stanna hos frun och ha livet med henne och ha sitt prassel tillgängligt på sidan av.
    Ja alltså, jag inser ju såklart att ingenting i livet är säkert. Men vi har ju en fantastiskt fin relation till våra barn och allt runt omkring så detta är nog inget han vill lämna det har jag väldigt svårt att tro.

Ja, jag njuter verkligen av livet. Sexet med min man har blivit så otroligt intensivt. Jag som faktist aldrig förut fått orgasm vid "vanligt" samlag får nu ofta flera intensiva orgasmer enbart genom penetration. 
  • Anonym (Självplågare)
    Anonym (Maria) skrev 2023-05-24 15:49:00 följande:
    Fast vet du om han skyddar sig? Inte så kul om han gör någon annan med barn eller drar hem någon sjukdom.
    Han är steriliserad sedan några år tillbaka. Visst kan man alltid bli smittad, men jag vet att han är sjukligt rädd för allehanda sjukdomar så där är jag inte särskilt orolig.

Jag njuter otroligt när han kommer i mig och jag tänker på hur han kanske nyligen kommit i henne. Jag vet inte, kanske är det något att jag vill visa att han fortfarande hellre vill ha mej. Men det är omedvetet i så fall.
  • Anonym (Självplågare)
    Roadking1963 skrev 2023-05-30 22:53:02 följande:

Får han något annat sv henne än vad du kan ge, hans beteende är inte bra, men det kan vara en förklaring.

För mig är det sexet som gör att jag inte kan låta bli, det är helt magiskt och jag längtar hela tiden till nästa gång. Sexet med min man har blivit slentrian sedan länge och han har stora problem med behålla sin erektion.
  • Anonym (Självplågare)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-07-31 12:04:33 följande:
    Tack, det går upp och ner. Kommer kräva mycket terapi för att återhämta mig och för att inte projicera mina känslor för honom till barnen. Allt är ju väldigt rörigt nu, förhoppningsvis inser jag framöver att det var det rätta och jag börjar må bättre. Det jobbiga är att inse att inget alternativ kommer få mig att må bra för studen.

Tyvärr bor vi fortfarande ihop. Vi bor i ett eftertraktat område och har bestämt att vi vill bo kvar i området för barnens skull och det är inte så lätt att hitta bostad. Han ska köpa ut mig ur vårt nuvarande boende och jag ska hitta något eget men det tar tid. Ibland känner jag mig beroende av honom och att han vet att han har den hållhaken på mig... 
    Det låter som om du ändå kommer stanna kvar hos honom. Så blev det för mig. Min fru hade vid upprepade tillfällen varit otrogen och haft sex med olika män. Hon beskrev det som ett beroende.

Det här upprepades om och om igen. Jag hotade flera gånger med skilsmässa men ångrade mig på grund av barnen och att hon trots sitt beteende är helt underbar med dom.  Nu går vi i terapi båda två sedan ett år tillbaka. 

Jag börjar tro att det går att vända det här. Man kan bli kär igen, även i en person som sårat dig.
  • Anonym (Självplågare)
    Anonym (Linda) skrev 2024-10-23 11:09:09 följande:
    Hur definierar du lycka?

Ingen av er verkar ju må särskilt bra i ert äktenskap 

Skulle tro att den definitionen är olika för alla. Spelar det verkligen någon roll? Om hon är lycklig så är hon ju lycklig.  Hon mår uppenbarligen tillräckligt bra i sitt äktenskap för att vara just lycklig.

Svar på tråden Nygift och otrogen