• Lynx123

Nygift och otrogen

molly50 skrev 2023-08-14 14:54:09 följande:
    Det är TS som vill lämna pga hans beteende.
    Och pga det går miste om halva tiden med sina barn.
    Och barnen har ju rätt till båda sina föräldrar oavsett.
    Fast det var han som valde att vara otrogen och därmed förstöra sin familj. Om hon hade stannat hade hon dessutom lärt barnen att det är okej att bli behandlad respektlöst av sin partner.
  • Lynx123
    Anonym (Förälder) skrev 2024-09-09 14:22:54 följande:
    Barnen har inget med saken att göra eftersom de inte vet vad som skett och man ska inte dra in barnen i sånt där. Det skadar bara barnen i onödan. Det är bara egoistiskt.
    Självklart inte, men respektlösheten finns kvar.
  • Lynx123
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-09 15:10:38 följande:
    Hur ser barnen respektlösheten om du nu är med på att man självklart inte ska dra in dem i det och således hålla dem utanför?
    Barn är fenomenala på att snappa upp vuxnas känslor. Om man lever med en partner som inte respekterar en så lär man ju knappast utstråla harmoni.
  • Lynx123
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-09 18:10:14 följande:
    Då drar man ju ändå in barnen i det, som du verkade anse att man inte ska göra
    Exakt. Det var det jag menade. Man behöver inte berätta fär barnen om den ena partnern inte respekterar den andra. Det märker de ändå och tvingas växa upp i en dysfunktionell relation.
  • Lynx123
    molly50 skrev 2024-09-10 13:27:35 följande:
    Fast det är ju inte säkert att man gör det medvetet.
    Mår man dåligt så kan barn märka det ändå. Barn är inte dumma.
    Exakt så - du förstod precis vad jag menade. Barn är väldigt känsliga för hur deras föräldrar mår, oavsett om de berättar eller ej.
  • Lynx123

Tror att du har missuppfattat mitt inlägg helt pch hållet. Ska försöka förklara: om man blir illa behandlad av sin respektlösa partner men väljer att stanna kvar, så kommer barnen få växa upp med en förebild som är väldigt skev. De kommer att växa upp med ett förhållande som "förebild" där respekt inte är en ingrediens. Alltså blir de indragna även om de inte fått veta vad som har hänt mellan föräldrarna. Och det är väldigt synd, enligt min mening.

• Lynx123
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-10 17:37:18 följande:
    Ja precis de blir i så fall indragna. Det har jag ju upprepat i flera inlägg nu.
    Och det är det jag har menat hela tiden. Alltså är vi överens. :)
Svar på tråden Nygift och otrogen