Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Nygift och otrogen

Anonym (Kvinna86) skrev 2023-05-10 18:50:27 följande:

Ja, jag vet. Tyvärr. Någonstans så tror/hoppades jag på att hans ånger var genuin. Jag tror kanske den var det men mest ångest över att slippa hantera konsekvenserna och få sitt liv uppslitet. Nu har vi vänner som gått isär så kanske skrämmer det inte honom längre. Jag tror han älskar mig, men jag kan helt enkelt inte ge den bekräftelsen och passionen hon gav. 

som du skriver är det lätt att kämpa när allt står på spel men när vi fallit tillbaka i gamla mönster lockade spänningen honom. Otroligt elakt mot våra barn. Anser inte att han varit otrogen nu men han har sårat mig. Dock ett framsteg att han berättade det den här gången? och skönt att hon inte gav honom det han sökte. 

Men vadå skönt att hon inte gav honom?

Så ditt välmående ska alltså hänga på vad en annan kvinna gör, och inte vad din man gör? Det är väl ändå han val som borde räknas här men du bryr sig inte så länge han blir nobbad av kvinnor han vill närma sig?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-08 21:56:15 följande:
    Men varför har han då kontaktat henne igen?
    Vad har han skrivit till henne?
    Jag hade nog ärligt talat inte gett honom någon mer chans om han inte kunnat släppa taget om henne efter alla år.
    Men vadå efter alla år, du gav väl ingen chans ens första gången om jag har kommer ihåg rätt?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-10 22:11:24 följande:
    Nej,det gjorde jag inte. 
    Men det är kanske en viss skillnad om man är gifta och har barn.
    Då kanske man vill ge det en till chans.
    Men nu tycker jag att TS man verkar ha försatt sina chanser.
    Gav du inte en chans för att du inte är gift med barn eller vad menar du här?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-12 23:22:38 följande:
    Varför skulle jag ge honom en till chans när han gick bakom min rygg med min bästa vän och dessutom hade inlett ett förhållande med henne?
    Hade han varit ärlig och visat ånger så kanske.
    Men eftersom han inte gjorde det så fick han ingen mer chans.
    Hade vi haft barn hade kanske också saken sett annorlunda ut.
    Men det hade vi inte heller. Tack och lov. 

Alltså förlåt men nu fattar jag inte alls längre. Gick bakom din rygg med din vän och DESSUTOM inlett ett förhållande med henne? Vad gjorde han först bakom ryggen då som inte var ett förhållande? 

Jag trodde du menade att om man är gift och har barn kan man ge fler chanser. Ärlig och visa ånger är ju något annat. Men det kanske behövs något slags kombination.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Självplågare) skrev 2023-05-23 15:09:57 följande:

Det finns faktiskt människor som i hemlighet njuter av att bli bedragna. Sjukt kanske, men jag själv har kommit på att jag går igång på det. Jag vet att min man är otrogen och när jag kom på det första gången, såg en konversation i hans mobil så blev jag bara våldsamt kåt!

Är det något fel på mig? Jag vill inte heller berätta att jag vet för honom. 

Vill du inte berätta för att då försvinner spänningen eller är det av andra orsaker? Vad ska du göra av detta? Har du sex med mannen själv? Har otroheten i så fall gjort det bättre tycker du?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Självplågare) skrev 2023-05-24 13:40:48 följande:
    Ja, jag har sex med honom. Och det är bättre än någonsin. Men jag vet att om jag berättar att jag vet att han är otrogen så kanske allt rasar samman.

Så jag är tyst, och bara njuter av det. Men det är kanske fel?
    Det är egentligen jättesvårt för mig att kunna veta men om allting är precis som du vill ha det och du inte mår dåligt så är det väl inte fel? Njuta av livet bara... 

Enda jag kan komma på är om han kanske till slut kommer lämna dig för en älskarinna? Har du någon uppfattning om hur djupa relationer han har eller är det bara sex? De flesta otrogna män verkar ju vilja stanna hos frun och ha livet med henne och ha sitt prassel tillgängligt på sidan av.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Självplågare) skrev 2023-05-24 15:40:07 följande:
    Ja alltså, jag inser ju såklart att ingenting i livet är säkert. Men vi har ju en fantastiskt fin relation till våra barn och allt runt omkring så detta är nog inget han vill lämna det har jag väldigt svårt att tro.

Ja, jag njuter verkligen av livet. Sexet med min man har blivit så otroligt intensivt. Jag som faktist aldrig förut fått orgasm vid "vanligt" samlag får nu ofta flera intensiva orgasmer enbart genom penetration. 

Ja, då kanske du bara ska låta det vara, njut av erat liv och inte väcka den björn som sover. 

Du låter ju verkligen inte som en självplågare, tvärtom

• Anonym (Maria)
    Anonym (Självplågare) skrev 2023-05-24 15:40:07 följande:
    Ja alltså, jag inser ju såklart att ingenting i livet är säkert. Men vi har ju en fantastiskt fin relation till våra barn och allt runt omkring så detta är nog inget han vill lämna det har jag väldigt svårt att tro.

Ja, jag njuter verkligen av livet. Sexet med min man har blivit så otroligt intensivt. Jag som faktist aldrig förut fått orgasm vid "vanligt" samlag får nu ofta flera intensiva orgasmer enbart genom penetration. 
    Fast vet du om han skyddar sig? Inte så kul om han gör någon annan med barn eller drar hem någon sjukdom.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-27 12:18:36 följande:
    Vet du,jag tycker inte han är oschysst bara mot dig utan även mot henne.
    Han respekterar inte dig och han river upp gamla sår hos både henne och dig.
    Om det är något han saknar eller om han tycker att ni har problem så är det dags att han öppnar truten och börjar prata om ni ska kunna lösa det här.
    Han måste kunna tala om vad han vill.
    Han tänker väl bara på sig själv i första hand. De här två kvinnorna bryr han sig kanske om till viss del, men han själv går först.

Om han kunde välja och få precis vad han ville skulle han säkert vilja ha dem båda. Men det kanske skulle vara svårt att få igenom så att han skulle börja prata om vad han vill tror jag du kan glömma.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-05-28 12:10:51 följande:
    Ja,det är det ju ganska tydligt att han gör.
    Han tänker då inte på TS eller sin fd älskarinna och deras känslor.

Nej,det lär nog vara svårt att få honom att tala om det.
    Men om han bryr sig det minsta om TS eller den andra kvinnan så borde han göra det.
    För deras skull,om inte annat.
    Men det är han väl för egoistisk för.
    Det kanske blir TS som får föreslå det istället. Att han kan träffa kvinnan på sidan av. Är nog lika bra för TS verkar ändå vilja stanna kvar hos honom vad han än gör. Så det blir öppet åtminstone.
Svar på tråden Nygift och otrogen