Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Nygift och otrogen

Lynx123 skrev 2024-09-09 17:49:40 följande:
    Barn är fenomenala på att snappa upp vuxnas känslor. Om man lever med en partner som inte respekterar en så lär man ju knappast utstråla harmoni.
    Då drar man ju ändå in barnen i det, som du verkade anse att man inte ska göra
  • Anonym (Maria)
    Lynx123 skrev 2024-09-10 06:45:58 följande:
    Exakt. Det var det jag menade. Man behöver inte berätta fär barnen om den ena partnern inte respekterar den andra. Det märker de ändå och tvingas växa upp i en dysfunktionell relation.
    Du skrev att man självklart inte ska dra in barnen i det. Oavsett på vilket sätt man gör det, antar man då att du menar
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-10 13:27:35 följande:
    Fast det är ju inte säkert att man gör det medvetet.
    Mår man dåligt så kan barn märka det ändå. Barn är inte dumma.
    Medvetet eller omedvetet skrev hon inget om. Om du nu menar att man drar in barnen omedvetet så anser jag att man ändå drar in dem
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-10 14:57:17 följande:
    Fast mår man dåligt så är det kanske inte något man ens tänker på. Dvs omedvetet.
    Det tycker jag ändå är lite skillnad mot att göra det medvetet,t ex genom att använda barnen som slagträ i en konflikt.
    Jag vet inte varför du tar det med mig. Säg det istället till Lynx som verkar mena på att det ändå är fel att barnen ser det
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-10 15:26:24 följande:
    Jag tog det med dig eftersom du inte verkar förstå vad Lynx menar.
    Vad är det hon menar som jag inte förstår, enligt dig? Att det är mer ok att barnen får se det eftersom det inte är medvetet?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-10 16:15:23 följande:
    Nej,men att det är skillnad på att dra in barnen medvetet och på att barnen själva märker det på att man inte mår bra.
    Jaha och vad tycker hon är skillnaden då, eftersom du nu tagit på dig att tala å hennes vägnar? Om inte skillnaden är att det är mer ok, så vad? Vad är din poäng egentligen?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-10 16:46:47 följande:
    Men jösses! Ingen påstår att det är ok att dra in barnen. Men ibland så kan det hända ändå,oavsiktligt.
    Och det kan man kanske ha lite mer överseelse med än om det sker med flit.
    Vem ska ha överseende med det? Om du syftar på mig så har jag inte sagt att någon inte får oavsiktligt visa nåt för barnen.
  • Anonym (Maria)
    Lynx123 skrev 2024-09-10 17:19:56 följande:
    Exakt så - du förstod precis vad jag menade. Barn är väldigt känsliga för hur deras föräldrar mår, oavsett om de berättar eller ej.
    Och om det stämmer då drar man ju ändå in barnen. Medvetet eller ej. Så det är kanske inte så självklart som du påstod.
  • Anonym (Maria)
    Lynx123 skrev 2024-09-10 17:33:26 följande:

Tror att du har missuppfattat mitt inlägg helt pch hållet. Ska försöka förklara: om man blir illa behandlad av sin respektlösa partner men väljer att stanna kvar, så kommer barnen få växa upp med en förebild som är väldigt skev. De kommer att växa upp med ett förhållande som "förebild" där respekt inte är en ingrediens. Alltså blir de indragna även om de inte fått veta vad som har hänt mellan föräldrarna. Och det är väldigt synd, enligt min mening.

Ja precis de blir i så fall indragna. Det har jag ju upprepat i flera inlägg nu.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2024-09-10 18:02:08 följande:
    Jag tror det är bäst att låta Lynx själv svara.
    Bra att du är så efterklok 
Svar på tråden Nygift och otrogen