Nygift och otrogen
Men inte som han har betett sig nu.
Då får han vackert ta konsekvenserna.
Misstag kan alla göra. Men det han har gjort är inte längre ett misstag.
Min sambo var otrogen med en kollega och när jag kom på honom sa han att han ångrade sig och att det inte betydde något för honom. Han lovade mig att han hade avslutat med kollegan och bytte till och med jobb. Jag valde att stanna kvar för barnens skull och för att jag inte ville förlora det vi hade.
Han försökte att visa att han ville vara med mig, stöttade mig när jag var ledsen och svarade på mina frågor. Vi gick några tillfällen på familjerådgivning.
Sedan kom jag på honom igen, jag tog då kontakt med kvinnan som berättade att de aldrig hade avslutat något. Under hela den tiden som jag kämpade så kämpade jag ensam. Han sa till henne att han ville leva med henne och bytte jobb för deras skull och inte min.
Mitt råd är att aldrig lita på någon som svikit dig på det sättet.
Nej jag kommer inte stanna hos honom, eller jag har lämnat honom.
Min man beskriver inte det som ett beroende, eller inte själva otroheten. Sedan har han något speciellt för henne. kanske har dom målat upp varandra som varandras besatthet. Jag tror absolut dom kan stå emot varandra men vill inte.
Jag vill inte vända på det, jag vill inte vara med honom. Det svåra för mig är barnen, att hans jävla beteende innebär att jag förlorar tid med mina barn.
De kanske lever som ex men som samarbetar om den praktiska situationen