Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Nygift och otrogen

molly50 skrev 2023-06-15 21:58:29 följande:
    Om han hade gjort ett misstag och verkligen ångrar sig.
    Men inte som han har betett sig nu.
    Då får han vackert ta konsekvenserna.
    Misstag kan alla göra. Men det han har gjort är inte längre ett misstag.
    Ok men det jag frågade dig gällde nu. Om han startade en tråd och bad om hjälp med att nu få tillbaka TS.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Du är inte ensam) skrev 2023-07-12 22:31:05 följande:

Min sambo var otrogen med en kollega och när jag kom på honom sa han att han ångrade sig och att det inte betydde något för honom. Han lovade mig att han hade avslutat med kollegan och bytte till och med jobb. Jag valde att stanna kvar för barnens skull och för att jag inte ville förlora det vi hade.

Han försökte att visa att han ville vara med mig, stöttade mig när jag var ledsen och svarade på mina frågor. Vi gick några tillfällen på familjerådgivning.

Sedan kom jag på honom igen, jag tog då kontakt med kvinnan som berättade att de aldrig hade avslutat något. Under hela den tiden som jag kämpade så kämpade jag ensam. Han sa till henne att han ville leva med henne och bytte jobb för deras skull och inte min.

Mitt råd är att aldrig lita på någon som svikit dig på det sättet.

Så ledsamt. Vilket kräk. Hoppas att du kan hitta någon som inte sviker och förtjänar en så fin som du.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-07-31 17:41:21 följande:
    Ja,det är kanske vanligare att det händer kvinnor än män.
    Jag har också varit den som blivit dumpad av en sexpartner och haft känslor.
    Så jag har varit på den sidan också.
    Men du är väl gift sen länge var du otrogen mot din man då vill han inte ha sex?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2023-08-13 22:36:48 följande:

Nej jag kommer inte stanna hos honom, eller jag har lämnat honom.

Min man beskriver inte det som ett beroende, eller inte själva otroheten. Sedan har han något speciellt för henne. kanske har dom målat upp varandra som varandras besatthet. Jag tror absolut dom kan stå emot varandra men vill inte. 

Jag vill inte vända på det, jag vill inte vara med honom. Det svåra för mig är barnen, att hans jävla beteende innebär att jag förlorar tid med mina barn. 

Fast det är väl ditt val och inte hans att ni ska gå isär. Du kan ju stanna om du vill fortsatt ha 100 % med barnen. Eller vill han skiljas nu och inte att ni ska fortsätta?
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-08-14 14:54:09 följande:
    Det är TS som vill lämna pga hans beteende.
    Och pga det går miste om halva tiden med sina barn.
    Och barnen har ju rätt till båda sina föräldrar oavsett.
    Ja, jag skriver ju det, det är TS som vill lämna.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-08-15 16:48:25 följande:
    Jag tyckte du frågade om det är han som vill skiljas. Men då missförstod jag.
    Ber om ursäkt för det. Läste nog lite för snabbt.
    Ja, jag var inte helt säker, men trodde inte det. Jag har fattat det som att det är TS som vill skiljas.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Linda) skrev 2024-09-08 15:16:11 följande:
    Med andra ord så lärde du dig ingenting av allt vi skrev och allt du upplevt? 
     Och han kom undan igen? 
    TS kanske inte ville missa barnens halva uppväxt. Kanske var det mer värt än att mannen inte ska få komma undan.
  • Anonym (Maria)

De kanske lever som ex men som samarbetar om den praktiska situationen 

• Anonym (Maria)
    Anonym (Förälder) skrev 2024-09-09 14:22:54 följande:
    Barnen har inget med saken att göra eftersom de inte vet vad som skett och man ska inte dra in barnen i sånt där. Det skadar bara barnen i onödan. Det är bara egoistiskt.
    Säger inte att det gäller TS men ja många bedragna verkar tyvärr handla oerhört egoistiskt efter en otrohet. Samtidigt som klagar de över att andra varit egoistiska...
  • Anonym (Maria)
    Lynx123 skrev 2024-09-09 14:57:41 följande:
    Självklart inte, men respektlösheten finns kvar.
    Hur ser barnen respektlösheten om du nu är med på att man självklart inte ska dra in dem i det och således hålla dem utanför?
Svar på tråden Nygift och otrogen