Nygift och otrogen
Från en som både varit otrogen och varit den vid sidan av: du kan inte lita på något han sagt överhuvudtaget.
1. Han var kapabel till att bedra dig. I princip när ni gifte er och tro inte en sekund på att detta utspelat sig under den korta tid som sägs.
2. Han kan ha gjort det här flera gånger förut. En del människor fungerar så bara, skiljer på känslor och sex och ser det som något fullt naturligt att ha sex med andra men döljer det för partnern för den inte orkar med dramat det kommer leda till.
3. Är personen inte notoriskt otrogen är känslorna för dig inte särskilt starka, har man då gått så långt som otrohet och dessutom fått känslor för någon annan har man inte rätt känslor för sin partner.
4. Att hon fortfarande skulle höra av sig utan att han svarar efter såhär lång tid tror jag inte ett dugg på. Visst att det möjligtvis finns kvinnor och män som varit älskare/älskarinnor som blir knepiga efter men inte såhär långt efter. Hon skulle väl snarare inte vilja ha något med honom att göra. Skulle kunna vara en väl utarbetad plan de har ihop och att de faktiskt fortfarande ses.
4. Att deras historier inte går ihop säger bara att han ljuger. Du nämnde i något inlägg att hon ibland verkar vilja skydda honom. Varför då om deras relation är över? Han hade bara inte hunnit säga till henne exakt vad hon skulle svara dig.
5. Extremt många män är bekväma. Sägs väl att 75% av alla skilsmässor initierad av kvinnor. Män verkar inte orka med tanken på att stå själva med barnen varannan vecka osv, ofta lämnar de inte förrän de träffat någon ny. Blir det inte denna kvinnan blir det kanske en annan han faktiskt lämnar dig för. Eller lever ni livet ihop och han diskret har sitt vid sidan av hela tiden.
6. Ts, han var inte otrogen en gång och ångrade sig, berättade det och avslutade. Han gjorde det flera gånger, planerat och fick känslor. Jag har själv haft en relation med en gift person som inte lämnade av praktiska skäl, är väldigt säker på att det var sant. Är också helt övertygad om att frun tror han älskar henne och att hon är hans livs kärlek. Svinigt, ja. Han har fortfarande inte slutat kontakta mig fast vi bröt för längesen. Och när jag själv var otrogen var det för jag tappat all respekt och känslor för min dåvarande. Aldrig bedragit innan eller efter det.
Men! Jag läser ju att ni har det bättre än någonsin och vem är jag att säga annat. Hoppas bara inte du slösar din ungdom på denna person och om några år blir lämnad för någon annan eller utsatt för detta igen. Du har alla möjligheter att träffa någon ny att gifta dig med och skaffa barn med som inte kommer göra såhär mot dig. Då kommer du tänka tillbaka och undra varför du ens stannade alls. Förstår det är svårt att se det nu men så är det, det finns fler för dig och tyvärr säger väl statistiken att de flesta till slut separerar efter en otrohet?men du bryr dig ju också väldigt mycket om hur allt utåt ser ut så ni får det kanske att fungera..