Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-11 19:40:18 följande:
Ja så klart dom borde haft kondom. Eller rättare sagt dom borde inte legat, iaf inte innan han i så fall skulle lämnat mig. Men deras gemensamma barn finns inte längre, det blev aldrig något. Kanske är det en stor sorg för henne men för mig är det numera en icke-fråga.
Visst hade båda ett ansvar för att skydda sig. Men kanske ännu mer han som är gift med dig och redan har barn och inte ville ha fler.
Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-11 19:49:20 följande:
Det känns ändå orättvist att jag ska behöva ändra mig när han gjort fel men jag förstår vad du menar. Tack för peppande inlägg. Om du nu inte är ett troll så beundrar jag dig, jag önskar att jag resonerat som dig. Men hur kan någon som sårat en så grovt göra en lycklig igen? Jag gråter varje kväll, tänker på det som skulle varit. Att vi skulle haft en liten bebis, kanske hittat det boendet vi letat efter, firat ett år som gifta. Istället bor vi i olika boenden, allt pga henne.
Inte bara pga henne. Mest pga att din man inte kunde motstå frestelsen.
Vill ni försöka glömma och gå vidare så börja med att blockera henne så att hon inte kan kontakta er mer.
Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-11 20:04:44 följande:
Det är nog just det som du sätter fingret på där som gör det så konstigt allting, han svek mig i dubbel bemärkelse. Både via fysisk otrohet men också via emotionell. Det är ju liksom två otroheter i otroheten. För honom verkar det bara vara den fysiska som är en otrohet på något sätt.
jag litar faktiskt på att intentionen var att träffas som vänner där i slutet, men om de kunnat hålla händerna från varandra hade ju varit en annan fråga. Hon har dock bekräftat för mig också att han slets med sitt samvete och faktiskt led över att ha dom känslorna han hade för henne. Det var inte så att han njöt av sin otrohet så att säga..
Ofta är det väl så att för män är den sexuella biten värre och för oss kvinnor den emotionella.
Därav att din man tycker att han bara varit otrogen sexuellt.
Men han måste ju också bli medveten om att det för dig är minst lika illa med den emotionella biten. Att han haft starka känslor för henne.
Ja,det är just det. Hade du kunnat lita på att de skulle hålla händerna borta från varandra om de hade fått chansen att träffas igen utan din vetskap?.