Fjäril kär skrev 2020-03-09 17:25:54 följande:
Alltså.. TS och nån till härinne fastnar i att det finns folk som stannar kvar trots otrohet.
Men det är högst någon promille som faktiskt stannat kvar.
Det i sig säger ingenting om hur lyckliga man är i det långa loppet och när många år gått. Trots allt är det ju just de facto åren som går som visar om det var klokt att stanna kvar. Att bara välja att stanna kvar gör inte automatiskt allt bättre och lyckligare.
Många är de som faktiskt skiljer sig ÄNDÅ när åren kommer ikapp och man inser att det inte blir bättre än så här.
Slå er för bröstet hur mycket ni vill men att stanna kvar och kämpa betyder inte ett skit. Faktiskt. Eftersom han de facto valde att vara otrogen FAST han var såååå kär..
Den upptagna mannen jag fick barn med, hans fru lämnade honom ändå efter tio år.... Alla trodde att de var så himla lyckliga och hade löst sina problem... Men fuck it.. Så mycket var den lyckan värd..
Hej fjäril, härligt att höra ifrån dig igen.
Hur vet du att det är en promille som stannar? Genuin undran då jag själv försökt leta upp statistik.
så klart är det en kamp för att bli lyckliga igen, det är jag medveten om. Det kommer komma en tid då det här hamnar i skymundan, då det inte upptar min vakna tid längre. Det betyder så klart inte att jag automatiskt blir lycklig igen men det är en bra bit påväg. Men som du skriver skiljer sig säkert många i sinom tid när de märker att det inte går, jag vill inte hamna där. Jag vill inte bara vara nöjd, jag vill vara lycklig.
10 år är en lång tid, jag orkar inte vänta så länge på det "rätta" svaret. Kanske därför jag just förnekar det uppenbara och hoppas att den liggande smärtan avtar, likt den gjort hittills.