Anonym (Stinsson) skrev 2020-03-09 14:55:10 följande:
Men i det stora hela rör det sig om en otrohet med samma kvinna, inte att han hoppat runt till flera. Har hon nu eliminerats från deras liv är den perioden över. Många här verkar ha hängt upp sig på att dem var nygifta men jag tycker inte det spelar någon roll. Min make var otrogen när vi precis gift oss men det var inget avgörande (kanske mer än att jag ännu mer ville kämpa). Maken ska väl ändå vara lika förälskad i sin fru alla dagar inte bara kopplat till ett bröllop? Nu blev inte min mans älskarinna gravid men jag förstår inte storheten i det heller. Det var ju sexet som var det dåliga, han fick utlösning i henne oavsett om hon blivit gravid eller inte. Alltså är själva sexet sveket inte graviditeten.. hade älskarinnan fått barnet hade ju familjesituationen ändrats och då hade den frågan varit viktig.
Jag tycker inte det har någon betydelse ifall han varit med flera andra kvinnor än om det bara varit en.
Poängen är att han hade en annan kvinna i tankarna när han gifte sig med TS.
En kvinna som han sen valde att träffa och ha sex med. Flera gånger.
För mig hade det varit svårt att förlåta.
Du är stark som har klarat av det. Det måste jag medge.
Ja,maken ska vara lika förälskad i sin fru alla dagar. Men på just bröllopsdagen så ska han väl bara ha sin fru i tankarna? Inte någon annan.
TS man hade väl dessutom kontakt med den andra kvinnan på deras bröllopsdag,om jag har förstått det rätt.
Och hade TS inte kommit på dem så hade de kanske fortsatt att träffas.
De hade väl fler möten inbokade vad jag förstår.