• Anonym (Kvinna86)

Nygift och otrogen

Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

• Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-05 15:54:50 följande:
    Så klart jag vet att det är min man som begått "mest" fel men det fråntar inte det att hon använde graviditeten mot honom vilket i förlängningen gör att hon återigen visade noll respekt för mig och framförallt för min dotter. Jag känner inte den här kvinnan, det enda jag vet om henne är att hon legat med min man. Det gör det ganska lätt för mig att ha en åsikt om henne. Min man är ju såklart mer komplex, han känner jag och älskar. Jag vet hans goda sidor. Så klart han kvinnan det också men dom vet jag inte om. 

Jag har som sagt vad lämnat honom, men behöver ha någon form av relation med honom pga barn. Henne önskar jag bara ett liv i misär. Hårt så klart men jag avskyr henne som pesten. 
    Ojdå, sorry missade att du hade lämnat honom.

Nejdå, jag tycker inte alls det är hårt, hon deltog trotts allt gladeligen i att såra och förnedra dig så lite karma har hon gjort sig förtjänt av.
  • molly50
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-05 12:33:40 följande:
    Allt det där tror jag TS redan förstår, men eftersom hon är vek och vågar inte ge sig på sin man för hårt för då kanske han drar (och det verkar hon vara mest rädd för av allt) så tar hon ut det på älskarinnan istället. Jag tror inte det spelar någon roll vad vi säger, allt detta vet hon redan, hon är bara för rädd att mista sin man så hon kommer nog sätt att intala sig själv att stanna och hitta sätt att rättfärdiga det för sig själv... den här diskussionen kommer gå runt runt i flera år.
    Jo,fast nu har hon ju redan bestämt sig för att lämna.
    Och om hon då ska kunna gå vidare och släppa taget om det här så måste hon ju också släppa kontrollen över hans älskarinna.
    Och det gäller ju även om de skulle välja att fortsätta tillsammans.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-05 15:49:59 följande:
    För att jag blivit sviken och vill ha grepp över situationen för att inte bli förnedrad igen så klart. Det får mig inte att må sämre, att hon däremot låg med min man får mig att må sämre. 

Ja de båda visste vad de gav sig in på och jag vet att han bär det stora ansvaret men det fråntar inte att hon visste situationen hon gav sig in på. Han kunde inte hjälpa henne med en abort, han kunde bara berätta att han inte ville ha barnet men att beslutet sedan var hennes. Hon har vänner som borde stötta henne, hon borde inte söka bekräftelse hon min man speciellt inte när han markerat gång på gång att han inte vill ha med henne att göra. 
    Jag vet att det är ett stort svek.Men om du hela tiden vill ha kontroll över allt hon gör så kommer du ju också att bli påmind om vad din man gjorde med henne också.
    Och i och med att du vill ha sådan kontroll över henne så kan du ju inte lita helt och fullt på din man heller?
    När mitt ex bedrog mig så ville jag ha fram sanningen. Det tog ett halvår innan jag fick veta att de var ihop och hade varit det bakom min rygg.
    Men efter det så ville jag inte ha med någon av dem att göra. (Hon var en av mina bästa vänner)
    Det hade inte hjälpt mig att gå vidare.

Ja,som jag skrev så får hon ju skylla sig själv då hon visste vad hon gav sig in på.
    Men du måste väl ändå hålla med om att det är ganska känslokallt av din man att bara lämna henne i sticket när han får veta att hon blivit gravid.
    Tänk om det hade varit dig han lämnade så?
    Men jag håller med om att hon borde kunna söka stöd hos andra än din man.
    Men om hon inte förstår att ni inte vill att hon kontaktar er så återstår ju bara att blockera henne.
  • Ystadtjejen
    Anonym (jaha) skrev 2020-03-05 12:27:15 följande:

Om din bästa kompis och någon annan gör inbrott hos dig, river ner halva kåken och snor allt av värde. På vägen ut halkar kumpanen och bryter benet, skulle du tycka synd om personen eller skulle du tycka det var rätt åt henne/honom?

• MajLin

MEN ALLTSÅ????!?? fattar jag rätt??
    DIn man knullade alltså en kvinna han hade känslor för  FLERA GÅNGER?? När ni precis gift er??? och hon blev gravid?? och sen skrivit massor om dig/er till henne?? Och du funderar på att förlåta honom?? Hur kunde du INTE dra direkt?? Är det nåt jag missar??

Och så sitter det nån tjomme här uppe vars man också var otrogen och hade ett förhållande direkt efter deras bröllop och inom ett år efter hade hon fått barn med honom, köpt hus med honom och tagit hans efternamn?? vem gör så?? Alltså jag är fan mållös!! absolut grymmaste, värsta, mest känslokalla otrohet jag någonsin hört om. Fy fan vilket jävla svin alltså!!

• molly50
    MajLin skrev 2020-03-05 21:35:45 följande:

DIn man knullade alltså en kvinna han hade känslor för  FLERA GÅNGER?? När ni precis gift er??? och hon blev gravid?? och sen skrivit massor om dig/er till henne?? Och du funderar på att förlåta honom?? Hur kunde du INTE dra direkt?? Är det nåt jag missar??

Och så sitter det nån tjomme här uppe vars man också var otrogen och hade ett förhållande direkt efter deras bröllop och inom ett år efter hade hon fått barn med honom, köpt hus med honom och tagit hans efternamn?? vem gör så?? Alltså jag är fan mållös!! absolut grymmaste, värsta, mest känslokalla otrohet jag någonsin hört om. Fy fan vilket jävla svin alltså!!

TS har lämnat sin man.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-05 15:54:50 följande:

Så klart jag vet att det är min man som begått "mest" fel men det fråntar inte det att hon använde graviditeten mot honom vilket i förlängningen gör att hon återigen visade noll respekt för mig och framförallt för min dotter. Jag känner inte den här kvinnan, det enda jag vet om henne är att hon legat med min man. Det gör det ganska lätt för mig att ha en åsikt om henne. Min man är ju såklart mer komplex, han känner jag och älskar. Jag vet hans goda sidor. Så klart han kvinnan det också men dom vet jag inte om. 

Jag har som sagt vad lämnat honom, men behöver ha någon form av relation med honom pga barn. Henne önskar jag bara ett liv i misär. Hårt så klart men jag avskyr henne som pesten. 

Om ett par år så sitter du i en bättre relation. Då lever du kanske med en man som älskar dig och aldrig skulle kunna göra dig illa. Din dotter kommer uppleva hur ett bra förhållande ska se ut och du kommer aldrig behöva tvivla på om din kille är kär i andra eller inte. Då kommer du komma ur din bubbla och se hur illa ditt ex behandlat dig. Kanske kommer hatet med insikten om det enorma sveket skadan han valde att utsätt dig för? Snart ser det ljusare ut och då är du glad över att hans prioriteringar kom till ytan.
  • Anonym (Kvinna86)
    MajLin skrev 2020-03-05 21:35:45 följande:

Vad är så fel med att förlåta? Nu har inte jag klarat det men jag önskar jag hade det. Att en så liten del av vårt förhållande (tidsmässigt) antagligen förgjorde det är sorgligt. Under ett liv göra fel, min man gjorde fel och han är smärtsamt medveten om det.

Jag tycker Stinson är stark som kunde gå vidare i sin relation. Barn, hus etc kanske gör att de får positiva minnen och förväntningar som överskuggar de negativa. Jag förstår egentligen inte felet.. Det är inte att stoppa huvudet i sanden, det är att kämpa i nöd och lust, i med och motgång. Jag ser det som ett fatalt misslyckade att jag inte klarade det.

Och om min mans otrohet är den värsta du hört om så har du inte hört om mycket...
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Nej) skrev 2020-03-06 11:27:16 följande:

Om ett par år så sitter du i en bättre relation. Då lever du kanske med en man som älskar dig och aldrig skulle kunna göra dig illa. Din dotter kommer uppleva hur ett bra förhållande ska se ut och du kommer aldrig behöva tvivla på om din kille är kär i andra eller inte. Då kommer du komma ur din bubbla och se hur illa ditt ex behandlat dig. Kanske kommer hatet med insikten om det enorma sveket skadan han valde att utsätt dig för? Snart ser det ljusare ut och då är du glad över att hans prioriteringar kom till ytan.

Vad fina ord, och kanske har du rätt. Jag har dock väldigt svårt att se mig med någon annan. Och vårt förhållande var väldigt bra och fint enda fram till hans otrohet, vilket gör det hela ännu konstigare. Kanske t.o.m. för bra.. jag kommer aldrig anse att han behandlat mig illa, däremot svek han mig. Kanske hade ett till barn varit det bästa, förenande.

Kanske är det som du säger att det kommer bli bättre. Samtidigt som jag nu väljer bort någon jag litar på för alltid skulle välja mig..
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-03-05 16:28:42 följande:

Jag vet att det är ett stort svek.Men om du hela tiden vill ha kontroll över allt hon gör så kommer du ju också att bli påmind om vad din man gjorde med henne också.

Och i och med att du vill ha sådan kontroll över henne så kan du ju inte lita helt och fullt på din man heller?

När mitt ex bedrog mig så ville jag ha fram sanningen. Det tog ett halvår innan jag fick veta att de var ihop och hade varit det bakom min rygg.

Men efter det så ville jag inte ha med någon av dem att göra. (Hon var en av mina bästa vänner)

Det hade inte hjälpt mig att gå vidare.

Ja,som jag skrev så får hon ju skylla sig själv då hon visste vad hon gav sig in på.

Men du måste väl ändå hålla med om att det är ganska känslokallt av din man att bara lämna henne i sticket när han får veta att hon blivit gravid.

Tänk om det hade varit dig han lämnade så?

Men jag håller med om att hon borde kunna söka stöd hos andra än din man.

Men om hon inte förstår att ni inte vill att hon kontaktar er så återstår ju bara att blockera henne.

Jag litar på honom samtidigt som jag så klart fortfarande är sårad och också fascinerad av henne. Jag vill ju förstå vad som fick honom att vara med henne, vad hon hade/har. Problemet är ju att jag vill ha med min man att göra men inte klarar..

Nej faktiskt inte. Vad tycker du han skulle gjort? Hållit hennes hand på sjukan? Låtit henne vara en del av våra liv fortfarande? Ljugit och sagt att han ville ha barnet? Skillnaden mellan henne och mig är att vi hade ett förhållande.
Svar på tråden Nygift och otrogen