molly50 skrev 2020-03-13 08:48:48 följande:
Jag förstår dig. Jag har varit i din situation och reagerat på samma sätt.
Man agerar på sina känslor och vill inte se att den man älskar kunnat göra en så illa.
Men så här i eterhand så inser jag ju att det var han som bar det största ansvaret för vad han gjorde mot mig.
Det var ju han som var ihop med mig.
Att det sen var en av mina bästa vänner han var med gjorde ju inte saken lättare.
Och visst hade även hon ett ansvar.
Men han var,trots allt,ändå den som var ihop med mig och hade det största ansvaret.
Men han måste ju inse att hans känslor för henne också har sårat dig. Inte bara det faktum att de hade sex.
Att han blev förälskad i henne,och agerade på det,är ju nästan ännu värre än att de hade sex.
Anonym (Kvinna86) skrev 2020-03-12 20:48:57 följande:
Nej, jag är helt säker på att det var hon. Hon rubbade honom på ett sätt som ingen tidigare gjort, hon var något speciellt. Han kunde inte stå emot henne.
Och där sätter du ju fingret på problemet. Han kunde inte stå emot.
Det är något han måste jobba på om ni någon gång ska kunna göra ett nytt försök.
Vad händer nästa gång han stöter på en fresterska?
Ska han låta sin dåliga karaktär få styra igen?
Precis. Så klart sådant agerande är naivt men samtidigt fullt mänskligt i en sån här situation. Jag kommer, om jag kommer stå kvar vid vår seperation, antagligen vara efterklok.
Jag vet så klart redan nu att det är han och inte hon som sårat mig, men hon var likväl en del av förstörandet av vår familj.
Nästa gång vet han antagligen bättre. Innan kunde han prata om hur jobbigt en otrohet skulle vara, nu vet han. Det är en ganska stor skillnad enligt mig.